حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت سوخت در کار نیست

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

وزیر نفت اعلام کرده که فعلا خبری از سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت سوخت نیست. به گفته وی هدف از الزامی شدن کارت سوخت هم کاهش قاچاق بوده است. بیژن زنگنه در حاشیه نشست هیات دولت اظهار کرده که کسی نیست که خودرو و پلاک داشته باشد و کارت سوخت برای آن صادر نشده باشد؛ اگر فردی کارت سوخت خود را مفقود کرده، کارت جدید برای وی صادر خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام کارت سوخت به همراه جدول زمان بندی بر اساس شماره کارت ملی

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارت سوخت با نرم افزار دولت همراه و سایت از ۵ آذر آغاز می شود

وی ادامه داد که افرادی که کارت سوختشان مفقود شده است، باید از شنبه سوم آذر تا بیست و چهارم آذرماه در سامانه دولت همراه ثبت نام کنند تا برایشان کارت صادر شود.

سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت سوخت

زنگنه در ادامه درباره تغییر قیمت سوخت و حامل‌های انرژی در سال آینده اعلام کرد که این بحثی است که دولت باید لایحه بدهد و در مجلس مطرح شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خودروهای خارجی کارت سوخت ندارند، برای آنها چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده، بیان نمود که خودروهای خارجی در گذشته سهمیه نداشتند اما کارت سوخت دارند.

در روزهای اخیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها از تاریخی که بزودی اعلام خواهد شد، فقط با استفاده از کارت سوخت انجام می شود و مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت تا ۲۴ آذر مهلت دارند برای دریافت کارت جدید اقدام کنند.

به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم خواهد رسید. برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده، پس از فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که بزودی اعلام خواهد شد، بنزین فقط با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

شما کارت سوخت دارید؟ فکر می کنید این راه حل خوبی است یا پس از مدتی دوباره سهمیه بندی برداشته می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

اینها هر وقت میگن در کار نیست یعنی در کار هست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)