حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایت ساز چیست و چرا باید از یک سایت ساز استفاده کنیم؟

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ساخت سایت آنگونه که به نظر می‌رسد سخت و پیچیده نیست. با یک سایت‌ ساز خوب شما می‌توانید بدون صرف وقت و هزینه زیاد، یک صفحه شخصی و یا یک وب سایت عالی برای کسب و کار خود بسازید. در این مقاله ما نگاهی به مزیت‌ها و فواید سایت ‌ساز ها خواهیم داشت که افراد مبتدی و حتی افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن ها استفاده کنند. همچنین به این خواهیم پرداخت که چرا وردپرس لزوما بهترین ابزار برای ساخت سایت نیست.

مزایای استفاده از سایت ‌ساز

  1. به هیچ مهارت یا دانش فنی و کدنویسی نیاز ندارد. سایت ساز ها بیشتر برای افردی که مهارت‌های فنی زیادی ندارند ساخته شده اند. سایت ساز ها صرفا عملیات را با استفاده از قابلیت درگ اند دراپ (Drag and Drop) و با یک گرافیک بسیار ساده انجام می‌دهند. به افراد این امکان را می‌دهند تا متن بنویسند، عکس آپلود کنند و یا تغییراتی در المان های سایت با چند کلیک ساده و درگ اند دراپ انجام دهند. بدون نوشتن یک خط کد و موارد فنی موردنیاز طراحی سایت به راحتی می‌توانید یک وب سایت بسازید.
  2. وب سایت شما در هر لحظه و هر مکانی امکان ویرایش دارد. چرا که سایت ساز ها آنلاین هستند و تمام اطلاعات و فایل‌های شما بر روی سرورهای آنها میزبانی می‌شود و نه روی کامپیوتر شخصی شما؛ می‌توانید در هر لحظه وارد اکانت خود شوید و تغییراتی ایجاد کنید صفحات وب سایت و پست‌های وبلاگ را ویرایش و بروزرسانی کنید. تمام آن چیزی که نیاز دارید، وصل شدن به اینترنت می‌باشد.
  3. نیازی به استعداد طراحی ندارید. طراحی وب سایتی که همه را تحت تاثیر قرار دهد نیازمند استعداد وخلاقیت در زمینه‌ی طراحی می‌باشد. اما اگر شما مهارت‌های کافی برای طراحی وب سایت را ندارید می‌توانید از طریق یک سایت ساز به راحتی یکی از تم ها و قالب های از پیش آماده را برای وب سایت خود انتخاب کنید و از آن‌ استفاده کنید. سایت ساز به شما این امکان را می‌دهد تا قالب خود را با توجه به نیاز و سلیقه‌ی خود تغییر دهید.
  4. ابزارهای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. تمام سایت ساز ها با امکانات و مجموعه‌های رایگان زیادی در دسترس می‌باشند و شما می‌توانید این ابزارها را به سادگی به وب سایت خود اضافه کنید و از امکانات آنها بهره ببرید. این نرم‌افزارها یا به اصطلاح افزونه‌ها به صورت پولی و رایگان موجودند و شما می‌توانید با تعدادی از این نرم‌افزارهای پیش‌فرض وب سایت خود را طراحی کنید.
  5. آماده‌سازی و شروع فعالیت وب سایت شما چندان زمان نمی‌برد. سایت ساز ها زمان ساخت وب سایت را بسیار کاهش می‌دهند و شما با قالب ها و تم‌های متعدد و ابزارهای مختلف آن می‌توانید در زمانی بسیار کم یک وب سایت بسازید. تمام چیزی که نیاز دارید ایجاد محتوا و انتشار آن می‌باشد؛ وب سایت شما به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
  6. برای کارکرد مناسب وب سایت، بسیار راحت هستند. برای موفقیت وب سایت شما، کارکرد صحیح آن بسیار تاثیرگذار می‌باشد؛ بازدیدکنندگان همواره به دنبال چیزهای جدیدتر و تازه‌تری در وب سایت شما خواهند بود. باید با اخبار، مقالات و نوشته‌ها و عکس‌ها و محصولات جدید آن‌ها را درگیر کنید. از این جهت سایت ساز ها به دلیل سرعت و قابلیت‌های متعددشان می‌توانند در روند رشد وب سایت شما نقش مهمی ایفا کنند.
  7. ساخت سایت با یک سایت ساز به بودجه‌ی زیادی نیاز ندارد. بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌ها رایگان هستند و شما عملا نیازی به پرداخت پول برای آن‌ها ندارید. حتی با پرداخت پول برای این موارد نیر همچنان هزینه‌های آن نسبت به استخدام متخصصین برای راه‌اندازی و اداره‌ی وب سایت شما نیز بسیار کم‌تر می‌باشد. سایت ساز سی می پلاس امکانات بسیاری از جمله فضای میزبانی را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد.

ساخت سایت با وردپرس

شما می‌توانید از وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوایی نظیر جوملا برای ساخت سایت خود استفاده کنید. در حقیقت بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بهترین ابزار برای ساخت سایت وردپرس می‌باشد. حقیقت این است که وردپرس یک پلتفرم بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است و استفاده از آن نسبتا راحت می‌باشد. ولی شما وقت زیادی نیاز دارید تا بتوانید آن را به خوبی یاد بگیرید و از آن استفاده کنید و به مهارت نسبتا بالایی برای مدیریت آن نیاز دارید.

پس کسی که از نظر فنی زیاد مهارت ندارد نمی‌تواند چندان با وردپرس راحت باشد و ممکن است پروسه‌ی ساخت وب سایت قدری سخت و فرسایشی شود. برای مثال، برای استفاده از وردپرس شما نیاز به خرید هاست و نصب وردپرس بر روی وب سایت خود دارید. همچنین تعدادی از قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرس برای شخصی‌سازی نیاز به کدنویسی دارند و شما باید مقداری در کد نویسی مهارت داشته باشید تا بتوانید با آن‌ها کار کنید. هر چند برخی تم‌ها نیازی به دستکاری ندارند و در همان حالت کلی می‌توانند به درستی کار کنند.

اگر شما از پس تنظیمات، مدیریت و پشتیبانی وردپرس برنمی‌آیید و یا وب سایت شما چندان نیازی به امکانات وسیع و گسترده‌ای که وردپرس ارائه می‌دهد ندارد (مانند طراحی سایت شرکتی)، سایت ساز ها بهترین راه حل هستند و می‌توانید روی آن‌ها برای ساخت وب سایت خود حساب کنید.

 

وب سایت خود را با سایت ساز سی می پلاس بسازید

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

آموزش جالبی بود، ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)