حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین عریض هوآوی میت ۲۰ پرو با ال جی وی ۴۰

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ال‌جی، تست، تماشا کنید، دوربین، مقایسه، هواوی

خوشبختانه راهبرد شرکت ها به سمت استفاده مفید از سه دوربین رفته است هر چند هنوز شرکت هایی وجود دارند که از ۶ دوربین آن ها فقط ۲ اپتیک متفاوت حاصل می شود. هوآوی در دوربین سه گانه میت ۲۰ پرو به جای یک دوربین سیاه و سفید از یک دوربین فوق عریض استفاده کرده است و ال جی که خود اولین شرکت استفاده کننده از لنز فوق عریض است به ترکیب دوربین سه گانه خود در ال جی وی ۴۰ یک دوربین تله اضافه کرده است تا سه اپتیک متفاوت را روی قاب پشتی داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه ای بین دوربین عریض هوآوی میت ۲۰ پرو با ال جی وی ۴۰ داشته باشیم.

رزلوشن دوربین فوق عریض هوآوی میت ۲۰ پرو از دوربین فوق عریض ال جی وی ۴۰ بیشتر است، ۲۰ مگاپیکسلی در مقابل ۱۶ مگاپیکسل اما در مقابل گشودگی دیافراگم ال جی وی ۴۰ برابر f/1.9 است که این مقدار در میت ۲۰ پرو برابر f/2.2 در نظر گرفته شده است. این یعنی ال جی وی ۴۰ می تواند در شرایط توری ضعیف جزئیات بیشتر و بهتری را ثبت کند اما هوآوی میت ۲۰ پرو می تواند رزلوشن بالاتری داشته و در شرایط نوری مناسب جزئیات بیشتر را ارایه کند.

ال جی در نسل های اول دوربین فوق عریض خود در ال جی جی ۵ و ال جی جی ۶ کمی تخریب تصویر در گوشه ها را بیشتر داشت و حالا در وی ۴۰ آن را برطرف کرده است. هوآوی در اولین نسل خود چنین مشکلی ندارد! خروجی در مجموع همان چیزی است که انتظار داشتیم. دقیقا ال جی وی ۴۰ در شرایط نوری ضعیف تر می تواند بهتر عمل کند اما هوآوی میت ۲۰ پرو هم خیلی دست بسته نیست پردازش نرم افزاری بهتری دارد. مثلا حالت شب هوآوی میت ۲۰ پرو خیلی بهتر از حالت شب ال جی وی ۴۰ است. خروجی دوربین اصلی با دوربین فوق عریض در ال جی وی ۴۰ از نظر تراز رنگ سفید و غلظت رنگ ها خیلی متفاوت است اما در هوآوی میت ۲۰ پرو نزدیک تر بهم هستند.

در ال جی وی ۴۰ شما می توانید همزمان خروجی سه دوربین را در نرم افزار دوربین ببینید اما در هوآوی میت ۲۰ پرو این امکان وجود ندارد. در فیلم برداری تا حدودی ال جی وی ۴۰ بهتر عمل می کند. به صورت کلی می توان گفت تجربه ال جی در زمینه دوربین فوق عریض قطعا بیشتر از هوآوی است و با توجه اولین تجربه هوآوی در این زمینه باید آن را تشویق کرد.

نظر شما چیست؟ شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

الجی از زمان جی ۵ تا الان داره از دوربین عریض استفاده میکنه ولی این اولین تجربه هواویه با این حال نتیجه شگفت انگیزه?

Alif16

الان کدومش بهتر بود

Soheil Rezayi

من اینو تو یوتیوب دیدم در ۷۰ درصد مواقع برتری با الجیست

CAPCOM

الجی عالیه

Soheil Rezayi

چرا رنگ قرمز V40 اینطوریه ؟؟
یجاش قرمز تیره س و یجاش قرمز روشن ؟؟
البته این رنگش فوق العادس

Peiman

به نظرم الجی یکم بهتر بود

کهکشان

الجی عکس های پویاتر با HDR بهتر گرفته بود مخصوصا اونجا که از پله ها عکس گرفته بودن برتری 100% الجی واضح بود نایت مود الجیم تفاوت زیادی با نایت مود هواوی نداشت در فیلمبرداری هم برتری با الجی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)