حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی تنها ۱.۶ میلیون موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۸ فروخته است

نوشته

5 سال قبل | 25 دیدگاه | سونی

همانطور که شاید خیلی سرگرم آتش بازی اپل در نیویورک هستیم خبر می رسد که حال سونی موبایل خوب نیست و “بردنش بیمارستان” (!). این شاید بهترن راه برای توصیف وضعیت سونی موبایل باشد، برندی که کمتر از نصف فروش مدت مشابه سال قبل خود را تجربه کرده است. امشب خبر می رسد که سونی تنها ۱.۶ میلیون موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۸ فروخته است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد.

فروش سونی موبایل

فروش سونی موبایل

طبق نمودار بالا می بینیم که سونی موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۷ تعداد ۳.۴ میلیون دستگاه موبایل هوشمند فروخته بوده است و این رقم برای امسال برابر ۱.۶ میلیون دستگاه است. این یعنی ۵۳٪ افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که اصلا خوب نیست. برای مقایسه بد نیست بدانید که شیائومی از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰ میلیون موبایل فروخته است و این یعنی تقریبا ماهی ۱۰ میلیون دستگاه که در مقایسه با عملکرد سونی چندین برابر بهتر است.

سونی برای سال ۲۰۱۸ پیش بینی فروش ۱۰ میلیون دستگاه موبایل هوشمند را داشت و این رقم در سال ۲۰۱۷ برابر ۱۳.۵ میلیون دستگاه بوده است. پس از عدم تحقق اهداف میزان ۱۰ میلیون دستگاه به ۹ میلیون و پس از انتشار این گزارش به ۷ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. به عبارتی این یعنی فروش کل سال سونی به اندازه ۰.۷ فروش یک ماه شیائومی است. شیائومی برندی است که هنوز بازار اروپا و امریکا را آنطور که باید در دست ندارد!

به هر صورت این وضعیت برای اچ تی سی و ال جی هم به همین صورت است و نام های بزرگ دیروز این روزها مریض هستند، مریضی که شاید اگر امید آن ها به 5G نبود، تا به حال بارها آن ها را از پای در می آورد. نظر شما درباره عملکرد سونی موبایل در سال ۲۰۱۸ چیست؟‌ فکر می کنید آینده روشنی در انتظار سونی یا برندهایی که نام بردیم باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

سونی و اچ تی سی و ال جی که سهله، اگر سامسونگ هم همینطوری پیش بره این چینی می بلعنش!

هر چند سامسونگ با پول و انرژی که براش مونده تغییرات خوبی توی خانواده گلکسی A داده ولی یک حرکت اشتباه کنه رفته ته دره

علی شیخ زاده

رقابت باعث پیشرفت هرچه بیشتر میشه! مهم ترین دلایلی که اونا رو با شکست روبرو کرد رقابت با رقبا نبود، بلکه توجه نکردن به نیاز بازار و عدم تغییر به موقع بود چیزی که نوکیا هم بهش توجه نکرد و فرو ریخت!
الان دقت کنید سامسونگ احساس خطر کرده خیلی سریع تغییر سیاست داد و الان داره مرتبا میانرده ها رو اپدیت میکنه و با مشخصات پر زرق و برق و قیمت رقابتی تر و جدیدا با برون سپاری، راهی بازار میکنه، که مبادا چینیا بازار ها رو یکی یکی از دستش در بیارن تا وقتی این سیاست هوشمندانه هست سامسونگ شکست نمیخوره?
و همینطور که برند های چینی در ابتدا به سود فکر نمیکنن و با فروش میانرده های ارزان قیمت و طبق نیاز مشتری توی بازار ها جا باز میکنن وقتی سهمی از بازار بدست اوردن شروع به افزایش قیمت و کسب سود میکنن.
اما شرکت هایی مثل سونی و اچ تی سی دقیقا برعکس اینا عمل کردن و همینم شد نتیجه ش حیفه برندی مثل سونی به این روز بیافته من هنوز کیفیت کار با اکسپریا زد از ذهنم پاک نشده واقعا حیف!
مدیرای این شرکت پول چیو از این شرکت میگیرن

BeFair

گاهی وقتا تعصب ها هست! الان ببین مثلا سامسونگ تعصب رو گذاشت کنار رفت ODM طور داره می سازه، A6s خوش قیمت، تر تمیز، خوبم میفروشه ولی سونی و اچ تی سی و ال جی و اینا نه

Soheil Rezayi

ال جی موبایل کاهش ضرر دهی قابل توجه ای داشت .
ال جی توانست با محصولات خوب خود در بخش موبایل فروش خود را بالا ببرد .این در حالی است که فروش ال جی V40 ThinQ تا کنون در خیلی از کشور ها آغاز نشده است .
به گفته ی رئیس ال جی موبایل (هوانگ جئونگ هوان ) : سال آینده میتواند سال خروج ال جی موبایل از ضرردهی باشد .

رئیس LG WORLD : ال جی موبایل با بهبود قابل توجه کیفیت و پشتیبانی محصولات خود و طراحی گوشی های زیبا و خاص همراه با نوآوری قصد دارد توجه و نگاه همه دوستداران گوشی های هوشمند را به خود جلب کند .
@LGWORLD1

الجی فروشش داره زیاد تر میشه آقای عطایی

javad1370

کمیت مهم نیست کیفیت مهمه. ???only Sony

من به عنوان یک طرفدار اپل میگم، اگر شما چیز خاصی برای ارایه نداشته باشی، محو میشی!
الان شما اپل رو ببین، سخت افزار یونیک، نرم افزار یونیک، جیب پر پول،‌ توسعه فراوون و می بینین که چینی ها حتی 0.1٪ از سهمش رو هم نخوردن! اگر خاص باشی هیچ وقت کاربرت نمیره!

کهکشان

بردنش بیمارستان هههههههه خدا خیرت بده آقای عطایی یه دل سیر خندیدم ????

ولی دلم برا سونی سوخت بیچاره ! بابا برو پلی استیشنتو بساز …

کهکشان

پس بهتر بود بگین دارن میبرنش قبرستان خخخخخ

Soheil Rezayi

کانال رسمی الجی و فون آرنا

Phanosesabz
chalton

خوب اینم از سونی،چند وقت گیش گفتم سونی در سال پایین 10 میلیون گوشی میفروشه بعضی ها بهشون بر خورد،میانگین سالی7 میلیون،حالا باز جناب سینای عزیز محبت کردن با شیائومی مقایسه کردن اگه با سامسونگ مقایسه میشد که دیگه پودر میشد سونی،البته تو این جور خبرها طرفدارای سونی کار دارن وقت نمیکنن این خبر هارو بخونن،یه دفعه سایت خالی میشه از طرفدارای سونی.کلام اخر از یه طرف ناراحت کننده هست که برند سونی داره بخش موبایل رو تعطیل میکنه از اون طرف برند بی کیفیتی مثل هواوی فروش میکنه البته بیشتر فروش هواوی تو چین هست،

سامسونگ روح بخش برندهای دنیای موبایل.

chalton

خوب اینم از سونی،چند وقت پیش گفتم سونی در سال پایین 10 میلیون گوشی میفروشه بعضی ها بهشون بر خورد،میانگین سالی7 میلیون،حالا باز جناب.س.ی.نای عزیز محبت کردن با شیائومی مقایسه کردن اگه با سامسونگ مقایسه میشد که دیگه پودر میشد سونی،البته تو این جور خبرها طرفدارای سونی کار دارن وقت نمیکنن این خبر هارو بخونن،یه دفعه سایت خالی میشه از طرفدارای سونی.کلام اخر از یه طرف ناراحت کننده هست که برند سونی داره بخش موبایل رو تعطیل میکنه از اون طرف برند بی کیفیتی مثل هواوی فروش میکنه البته بیشتر فروش هواوی تو چین هست،

سامسونگ روح بخش برندهای دنیای موبایل.

pouya

به عنوان طرفدار سوني واقعا ناراحت كنندست اين وضعيت ولي خب مقصر خودش يادش بخير با سلطان زد ٢ چ صفايي ميكرديم

ali.k77

درسته بخش موبایل سونی وضعیت خوبی نداره اما به لطف عملکرد فوق العاده پلی استیشن و سنسور ها سونی هم پارسال و هم امسال رکورد سود خودش رو شکست و بخش هایی مدل سونی پیکچرز و تلویزیون و دوربین عکاسی هم رشد خیلی خوبی رو داشتند. رتبه اول دوربین های فول فریم و بدون آینه، به دست آوردن سهم قابل قبول در بخش تلویزیون و… پس از حدود یک دهه افت سونی دوباره روند صعودی گرفته!
آقای عطایی لطفا گزارش کل شرکت رو هم پوشش بدید که غیر رسمی منتشر شده و به صورت رسمی هم به زودی منتشر میشه. سپاس

Pouya

من که دیگه امیدی به اینده ی سونی ندارم هر چند پیشرفت هر کدومشون به نفع مصرف کنندس و ایشالا روزای خوبی در انتظارش باشه ولی بعید میدونم ، احتمالش خیلیه که کلا بخش موبایلش محو شه و از بین بره

Phanosesabz

الان این کجای مطلب به الجی اشاره کرده اگه من می فهمیدم طرفداران یا مسئولان الجی چه بلایی سر تو و دوروریات آوردن خوب بود مریض تو هستی که فقط دوست داری تو هر خبری از سامسنگ تعریف کنی و از الجی بد بگی آخه بی شعور الجی حداقل تو هر چارک بالای 15 20 میلیون گوشی می فروشه و سالی 70 80 میلیون بعدشم این چینی ها همش بلوف می زنن دقیقا مثل اون حبابی که پازسال می گفت 150 میلیون گوشی فروختم که آخرش تمام موسسات تحقیقاتی گفتن که 138 میلیون با زیر مجموعه اش آنر فروخته این 100 میلیون شیائومی هم تقریبا تو همون حالته در ضمن سونی چه ربطی به الجی و یا اچ تی سی و یا حتی نوکیا داره اچ تی سی هم حداقل بالای 20 25 میلیون در سال می فروشه یه باب دیگه ببینم سونی رو بچسبونی به الجی می دونم چی بهت بگم در ضمن الجی تو آخر 2018 یا اول 2019 به سوددهی کامل می رسه و این 2 سال و خورده ای که ضرر داده که یکیش هم به خاطر نامردی سامسنگ سر چبپست جی 6 موارد دیگه بوده ضرر کرده بودش اینم منیع مطلبی که ایشون می گن کاربرا قشنگ بخونن
https://m.gsmarena.com/lg_q3_2018_results-news-33905.php

Pouya

بعد از این ۴ سالی که تو ترنجی فعالم(دقیق یادم نیست) این مضحک ترین و بی منطق ترین و مزخرف ترین کامنتی بود که تو کل عمرم خوندم نه فکی توشه نه منطقی ن عقلی فقط از یک تعصب تو خالی سرچشمه گرفته

یکی اینو از برق بکشه ?
اولا شعور کامنت گزاشتنم خوب چیزیه

ثانیا اصلا برای شما چرا باید مهم باشه؟الجی شرکت پدرته؟ سهام دارشی ؟ چیزی بهت میرسه؟اصلا بر فرض مثال این پست برای کوبوندن الجی باشه (بر فرض مثال) شما چرا انقدر باید بهت بر بخوره؟اصلا بگن الجی ورشکسته شد چه دلیلی داره اینجوری کامنت بزاری؟ مطمئن باش فقط شخصیت خودت رفت زیر سوال الان میتونستی خیلی محترمانه لینکو بزاری نه با این لحن بت پرستی الانم هستا ایشون یک نمونه ی عالی از یک بت پرست هستن بتشونم الجی

ARMTIN

قدرت خرید اکثر مردم پایین اومد بخاطر همین مردم جذب برند ها چینی میشند
.
.
سونی با این وضع بخش موبایلش به جای نمیرسه

dele_tanha

هرکسی که جرات ریسک نداشته باشه و مخالف جریان اب حرکت کنه اخر و عاقبتش شکست و محو شدن هست

Peiman

متاسفانه دور نیست اون روزی که خبر تعطیلی سونی موبایل بخونیم ، نتیجه لج کردن و توجه نکردن به خواسته کاربرا همین میشه

siavash-t

سونی شرکت بزرگیه. ولی متاسفانه انگار بخش موبایل رو زیاد جدی نگرفت و البته متوجه نیاز مردم به تغییر نشد. البته جدیدا مقداری در کارش تجدیدنظر کرد. ولی نمی دونم به موقع اینکار رو انجام داده یا اینکه دیر شده..‌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)