حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی امیدوار است به لطف 5G برند اکسپریا تا سال 2020 به کسب و کاری پایدار تبدیل شود

نوشته

5 سال قبل | 29 دیدگاه | سونی

دو روز پیش بود که در ترنجی خواندیم ممکن است سونی دیگر موبایل هوشمند تولید نکند و حتی شاید از بازار تولیدات مصرفی مانند پلی استشین هم بیرون رود. هر چند چنین موضوع کم دور به نظر می رسد اما به دلیل عملکرد ضعیف سونی در بخش موبایل های هوشمند تا کنون چندین بار شایعه خروج سونی از بازار را شنیده و همان تعداد بار هم به نوعی تکذیبیه آن را خواندیم. خب فکر می کنم حالا نوبت به آن است که تکذیبیه آخرین شایعه را با این عنوان بخوانیم که سونی امیدوار است به لطف 5G تا سال 2020 به کسب و کاری پایدار تبدیل شود! موضوعی که پیش از این نیز شنیده بودیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این شرایط داشته باشیم.

سونی

سونی

سونی برنامه های خود را برای واحد تلفن همراه تا سال 2020 به عنوان یک کسب و کار پایدار اعلام کرده است. پس از گزارش اخیر که اشاره به خروج کامل سونی از تجارت گوشی های هوشمند داشت، به نظر می رسد این مورد نیست. مدیرعامل جدید این شركت، در آستانه معرفی به روزرسانی میان مدت برند برای سال 2018، جزئیات آینده موبایل هاش هوشمند سونی (Xperia) را اعلام كرد و تصریح كرد كه پیشرفت محصول در بازه های اخیر به اندازه كافی، كافی نبوده است.

 

این برند اصیل ژاپنی با اشاره به کاهش اخیر فروش شرکت، اشاره کرد که آن ها اغلب انتظارات فروش را تامین نکردند و این در نهایت به شکل قابل توجهی بر درآمد واحد تلفن همراه تاثیر می گذارد و با وجود اقدامات قابل توجهی در زمینه کاهش هزینه با امید به مقابله با این موضع، سونی توجه داشته که در زمان اخیر هزینه های مؤلفه ای برای کسب و کار نیز به شدت افزایش یافته است، چیزی که در هدف جدید شرکت برای داشتن یک شرکت “لاغر، چابک” بخش تلفن همراه تا سال 2020 “بدون تمرکز بیش از حد بر درآمد و واحدهای فروخته شده” باید عمل کند.

در آینده هدف برند اکسپریا (Xperia) این است که فن آوری 5G را به مصرف کنندگان در سراسر جهان به نحو سودآور به بازار عرضه کند. این عرضه تلفن همراه پس از آن با سایر محصولات و خدمات شرکت که قادر به استفاده از 5G هستند با امید به اضافه کردن ارزش به فن آوری جدید ترکیب خواهد شد. با هم، این استراتژی باید در بهبود بهره وری در هنگام فروش 5G در بازارهای مختلف مصرف کنندگان کمک کند. علاوه بر این، سونی همچنین اعلام کرده است که اروپا نقش مهمی در آینده این گوشی هوشمند دارد. به طور خاص، تایید کرد که ایجاد “مشارکت استراتژیک” با اپراتورهای مختلف انجام خواهد شد و سپس با بهبود کانال های فروش سنتی همراه خواهد بود.

به صورت مشخص می توانید ببینید که سونی نگاهی به آینده و فناوری 5G دارد، همانطور که اچ تی سی دارد، همانطور که دیگر شرکت ها دارند اما 5G می تواند برای شرکت هایی که هم اکنون در کسب و کار به مشکل خورده اند، حکم ناجی داشته باشد. شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

اون موقع کمپانی های دیگه هم بیکار نمیشینن که سونی با یک 5جی بازار رو بگیره

دکتر رسول آریان

قطعا همین طوره.

باید توجه داشت که بالاترین سرعت اینترنت مربوط به کشور کره جنوبیه. بحث 5G کاملا وابسته به اپراتورهای تلفن همراه هست. یعنی اگر سونی هم خیلی طالب ۵G باشه، باید دید اپراتورهای تلفن همراه در ژاپن چطوری و در چه زمانی 5G رو سراسری پوشش میدن. گذشته ثابت کرده که اپراتورهای کره جنوبی در انجام این کار موفق تر هستن.

فهرست ۱۰ کشور برتر از لحاظ میانگین سرعت اینترنت با واحد مگابیت بر ثانیه. گزارش مربوط به سال ۲۰۱۷ هست.

1. کره جنوبی: ۲۸٫۶
2. سوئیس: ۲۳٫۵
3. سوئد: ۲۲٫۵
4. هنگ کنگ: ۲۱٫۹
5. نروژ: ۲۱٫۷
6. فنلاند: ۲۰٫۵
7. سنگاپور: ۲۰٫۳
8. ژاپن: ۲۰٫۲
9. دانمارک: ۲۰٫۱
10. ایالات متحده آمریکا: ۱۸٫۷

با وجود اینکه کره جنوبی در بحث سرعت اینترنت در جهان اول هستش و ژاپن هشتم، حتی اگر سونی بخواد خیلی روی ۵G هم حساب کنه، باز هم تحت سلطه کره جنوبی قرار میگیره. اینکه سونی بخواد پیشگام باشه خوبه، اما باید دید زیرساخت های ژاپن میتونه با زیرساخت های کره جنوبی، در این عرصه رقابت کنه یا خیر.

Quality

🙂
دوست عزیز ورود 5G به گوشی های سونی اگر زودتر از گوشی های دیگه اتفاق بیفته حداکثر 6 ماه زودتره!
منظورشون استفاده از پتانسیل 5G هست و به یک نوعی میخوان نسل جدیدی از موبایل رو توسعه بدن نه اینکه فقط 5G بزارن و تموم!
سونی از خدود سه سال پیش برنامه حدودی بخش موبایل رو مشخص کرده بود که برای 2018 به بعد برنامه سونی تولید نسل جدید گجت ها بود که جایگزین موبایل میشه
هرچند باید منتظر موند و دید که چقدر موفق میشه اما چیزی که واضحه اینه که مدیران شرکت بزرگی مثل سونی همینجوری که نمیان بگن 5G باعث بهبود وضعیت میشه! براش برنامه دارن! کلا همه شرکت ها وقتی حرف اینجوری میزنن همینجوری نمیگن!

دکتر رسول آریان

مایکروسافت هم حرف الکی نمیزد و حسابی از ویندوز موبایل تعریف میکرد، اما نهایتا شکست خورد. شرکت بلک بری هم خیلی حرف ها زد، اما نهایتا توسط TCL چین خریده شد. شرکت موتورولا هم خیلی حرف ها میزد، اما توسط لنوو خریده شد. نوکیا هم اون زمان ها خیلی حرف ها زد. اگر به حرف باشه که خیلی از شرکت ها خیلی حرف ها زدن. باید در عمل ببینیم‌ چی میشه.

JigSaw

شما هم خیلی حرف میزنی
ولی فقط از روی عقده و تعصبه
عملا بار علمی ای نداره
نمیدونم اپل و سونی و کلا همه برندا جز سامسونگ چه هیزم تری به شما فروختن
دیگه گندشو در آوردی بخدا
ارث باباتو که نخوردن

حداقل برای شما فکر کنم بار علمی داره کامنت هام. چون متوجه شدی که آیفون X اولین گوشی ناچ دار نبوده، بلکه سومین بوده. بار علمی از این بهتر؟ ?

raminkhan

حالاباز بیایید بگه سونی جمع کرده فلانه ییساله ?

دکتر رسول آریان

اولا که این سایت ترجمه کرد خبر رو از فون آرنا. در ثانی مشابه همین خبر هم توی اکسپریان قرار گرفت و توسط آقای معراجی نوشته شده بود؛ با این عنوان: “اعتراف تلخ سونی به اتخاذ سیاست های نادرست در بخش موبایل طی سال های اخیر”. خواستی برو اونجا خبرش رو بخون.

این 5G و اینها هم قرص مسکن هست. اگر امسال هم بخش موبایل سونی دوباره روندی مشابه ۲۰۱۷ رو داشته باشه، شک نداشته باش به سمت تعطیلی یک گام دیگه برداشته. البته ممکنه این حرف برای خیلی از فن های سونی ناراحت کننده باشه، اما نمیشه احساسی برخورد کرد. آمار و ارقام مهم هست.

Quality

دقیقا کجای اون مطلب حرف از تعطیلی بخش موبایل زده شده؟! فقط گفتن اعتراف کردن که خوب کار نکردن و باید خطوط تولید و… رو سریعتر بروزرسانی میکردن و…
در ضمن امسال خیلی با پارسال فرق داره پرچمدار امسال از هرلحاظ بی نقص شده (XZ2) اما پارسال من بشخصه به سونی بابت حاشیه خیلی زیاد XZ1 انتقاد داشتم چون دیگه همه بعد از XZP انتظار داشتن در XZ1 حاشیه خیلی کمتر بشه و گوشی متفاوت تر باشه که نشد و اکثر فروش پایین 2017 هم بنظرم مقصرش XZ1 هست که اصلا هیچ کجا حرفی ازش زده نشد و کلا بین اخبار مختلف محو شد!
هرچند من با حاشیه خیلی مشکلی ندارم اما نیاز بازار هست که گوشی حاشیه اش کم باشه! اگر نباشه کم میفروشه! پارسال توی میان رده اش هم خیلی ضعیف کار کرده بود منظورم XA1 هست که حاشیه فوق العاده مسخره ای داشت اما امسال در بخش میان رده هم گوشی های خیلی خوب و کاملی معرفی کرده که حاشیه کمی هم دارن
پس امسال قطعا با سال پیش فرق خواهد داشت و گزارشات مالی منتشر شده هم بیشتر مربوط به فروش گوشی های 2017 هست و هنوز گزارش مالی بعد از عرضه گسترده XZ2 و میان رده هاش نیومده که بنظرم بهتر خواهد بود

دکتر رسول آریان

اکسپریان: “شاید اگر همین طرفداران وفادار نبودند، سونی مدت ها قبل فعالیت خود را در بخش موبایل متوقف می نمود. چرا که گزارشات آماری در سال های اخیر اصلا وضعیت مساعدی را برای سونی موبایل نشان نداده اند.”

به قول شاعر: شب بلند است و قلندر بیدار.
صبر میکنیم‌ تا آمارهای ۲۰۱۸ سونی موبایل منتشر بشه. اما اگر مجددا فروش کمی رو تجربه کرد، دیگه شما نیای دوباره توجیه کنی.

Sadeghh

بعد نقل قول شما از سایت اکسپرین چجوری مشابه خبری بود که از فون آرنا ترجمه شده بود؟!
یعنی به زور میخوای …. رو به شقیقه ربطش بدی

دکتر رسول آریان

ربط هر دو خبر این بود که اشاره داشتن به فروش پایین سونی موبایل و اینکه سونی موبایل به این نتیجه رسیده که در سال های اخیر سیاست درستی رو اتخاذ نکرده و طبق ترند روز پیش نرفته.
اوکی؟

Sadeghh

اتفاقا نوکی
خبر اصلی اعتراف سونی به اتخاذ سیاست های اشتباه بوده و “تلاش” با راهکاری جدید برای نتیجه بهتر
و خبر شایعه توقف بخش های مختلف بود از جمله موبایل و پلی استیشن و غیره
اوکی استاد؟

تعصب با تو معنی دوباره ای گرفت باریکلا

دکتر رسول آریان

شما به بخش تفاوت های دو خبر اشاره کردی، بنده هم به بخش مشترک دو خبر.
برای من مهم نیست که سونی میخواد ادامه بده یا تعطیل کنه، برای من این مهمه که سونی به عملکرد غلطش و طراحی قدیمیش و طبق روز نبودنش اعتراف کرده.

اگر حرف من رو متوجه نمیشید و یا اینکه دوست ندارید بپذیرید، حداقل برید توی سایت اکسپریان، کامنت های فن های سونی رو بخونید.

واقعا کی داره به کی میگه تعصب داری. خود شرکت گفته راهم غلط بوده، بعد یه عده میگن درست بوده!

Sadeghh

من به تفاوت هاش اشاره نکردم پسر خوب من به مضمون اصلی دو خبر اشاره کردم

شما در جواب دوستمون که گفتن “حالا باز بیاید بگید سونی میخواد جمع کنه ” گفتین که سایت اکسپریان هم مشابه اون خبر رو گذاشته پس اشارتون به بخش جمع کردن و تعطیل شدن بود

حالا اگه حس کردی که یهو باید حرفت رو عوض کنی و بگی تعطیل شدن سونی واسه من مهم نیست و از این داستان ها عیب نداره بذار رو حساب اینکه من حرفت رو متوجه نمیشم
به هر حال از نشانه های تعصب هست دیگه کاریش نمیشه کرد

دکتر رسول آریان

به هر حال این نظر شماس. اما طولی نخواهد کشید که سونی موبایل جمع بشه. همون طور که در بخش لپتاپ کاسه کوزه اش رو جمع کرد.

از همین الان هم یه عده فن سونی، رفتن سمت هواوی و شیائومی. چون میدونن که کار سونی موبایل تمومه.

اکسپریان گفته بود اگر تا امروز این طرفداران نبودن، خیلی وقت پیش سونی موبایل جمع کرده بود.

کاش بری نظرات فن های دو آتیشه مایکروسافت رو بخونی. زمانی که طرفداری میکردن از لومیاها.

بالا بری، پایین بیای، سونی موبایل درش تخته میشه. پیش بینیش هم واقعا کار سختی نیست. حالا شاید ۱ سال دیگه، شاید ۳ سال دیگه. اما نهایتا جمع میکنه سونی این بخش رو.

Mortazavi

جناب آرين شما كه چند وقت پيش زشت ترين برخورد رو با سيناخان بخاطر يه پستي كه كاملا واقعي به سامي انتقاد كرده بود كردي ديگه الان تابلوعه بشي مدافع?

تعصب شما واقعا از نوع خفن هست و ميترسم بعد انتقاد بعدي اين سايت الله اكبر گويان خودتو مارو منفجر كني??

همينجور كه xz2 يه رقيب عالي و برابر و حتي بعضي قسمتها بهتر از اس٩ بود پرچمدار شهريور هم احتمالا نوت٩ رو بشدت به چالش ميكشه حالا شما روزي صدتا كامنت سليقه اي با تخريب هاي متعصبانه ضد سوني بزار

دکتر رسول آریان

آقای مرتضوی خیلی حرف های بی ربط میزنی ها، دقت کردی؟ کاملا مشخصه که توانایی پاسخ گویی علمی نداری. چون در تخصصت نیست. به همین خاطر به حاشیه میری. الله اکبر گویان رو که امثال شما انجام میدن بچه مذهبی! این وصله ها به ما نمیچسبه ?

JigSaw

آقای عطایی دل خوشی از سونی نداره فک کنم
کلا تو اون خبر بخش کنسول های بازی سونی رو داشت تعطیل میکرد ???
فکر کن پر بازده ترین بخش یه شرکت غول آسا چون نویسنده یه سایت باهاش حال نمیکنه در خطر ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته بود ?✋?

javad1370

تو کیفیت و اصالت گوشی های سونی هیچ شکی نیستش اما سیاست های غلط بخش بازار یابی این وضعیتو برا یونی درست کرده وگرنه اگه بد بودش انقدر پیشرو و نو اوری در صنعت موبایل رو اختراع نمیکردشو گوشی های دیگه از سنسور های سونی استفاده نمیکردن

دکتر رسول آریان

همه مشکلش بازاریابی نیست.‌

اکسپریان: “سونی موبایل اعتراف کرد که در طی سال های اخیر، سیاست های درستی را در بخش موبایل به کار نگرفته که نتیجه آن عدم دستیابی به نتایجی است که انتظار آن را داشته است. سونی موبایل معقتد است که در مسیر پیشرفت با سرعت کافی حرکت نکرده و خط تولید گوشی های هوشمند خود را به خوبی بهبود نبخشیده است. این موارد بیشتر در مورد طراحی بدون حاشیه و به کارگیری دوربین های دوگانه در گوشی های اکسپریا نمود پیدا می کند که سونی از رقبای خود عقب افتاده است.”

این اعتراف خود سونی هست. حالا شما فقط بگید بازاریابی.

javad1370

ی بخش های ضعیف کار کردن مثله طراحی که بازار بیشتر به سمت کم حاشیه رفته اما سونی نرفت و همین دیرکرده سونی موجوب ضرر شد ولی مبینیم که بخش گیم و سرگرمی چه طور هماهنگ کار میکنند و سال هات بی رغیب در صعنت گیم و بازی پیشرو هستش. همین که سونی این رو فهمیده خودش کلی هستش که انتقاد رو قبول کرده. و معلومه که داره رو این قضیه تغیراتی تو کادر خودشون میدن دیدیم که گوشی جدیدشون با ایزو بالا چه تصویری رو به نمایش میزاره.

دکتر رسول آریان

فارسی را پاس بداریم.
رقیب درسته: ق
می ذاره درسته: ذ

بخش بازی و سرگرمی و همچنین بخش دوربین و سنسور، بخش های دیگری هستن. مشکل سونی دقیقا در بخش موبایل هست. از جمله دیر حرکت کردن به سمت دوربین دوگانه، افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه، استفاده نکردن از صفحه نمایش امولد و …

دکتر رسول آریان

تغییر هم دوتا ی داره. تغییر.

mTAAHAAm

پس سونی ادامه می ده

ARMTIN

اقای « رسول آریان »
واقعا بهت خسته نباشید میگم
همین جور پیش بره رکورد دیدگاه کاربر ها به اسم خودتون ثبت خواهید کرد ???
بعضی موقع به اسم این سایت
هم شک میکنم ?
ادامه بده تو میتونی ….

دکتر رسول آریان

سلامت باشی. دیدگاه برای همه آزاده. شما هم اگر نظری داری بنویس که بخونیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)