حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ (Sanpdragon 675) با معماری ۱۱ نانومتری رسما معرفی شد: بازی،دوربین و هوش مصنوعی برای میان رده ها

نوشته

5 سال قبل | 16 دیدگاه | پردازشگرها

امروز کوالکام چند این خبر را در کنفرانس خود ارائه کرده است. در حالی که کمتر از سه ماه از معرفی اسنپدراگون ۶۷۰ می‌گذرد حالا شاهد معرفی نسل بعدی این چیپست با مشخصاتی خیلی بهتر است.  امروز چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ (Sanpdragon 675) با معماری ۱۱ نانومتری رسما معرفی شده که متمرکز بر بازی، دوربین و هوش مصنوعی برای میان رده ها است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

در درجه اول باید بگویم اگر شما یکی از خریداران موبایل با چیپست اسنپدراگون ۶۷۰ باشید با خواندن این خبر قطعاً کمی دلخور خواهید شد. به هر حال این چیپست تازه معرفی شده بود ولی حالا موبایل هایی که با آن عرضه شده‌اند حالا یک نسل عقب تر به شمار می روند. این سیاست عجیب و گنگ کوالکام را شاید بتوان مربوط به تنوع و رشد بیش از حد دستگاه های میان رده دانست که هر روز نیازمند به قدرت پردازش بیشتر و متفاوت تر هستند. بسیارخوب اجازه بدهید به جدیدترین گزینه کوالکام برای میان رده های لوکس چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ بپردازیم.

مشخصات اسنپدراگون ۶۷۵ در یک نگاه

مشخصات اسنپدراگون ۶۷۵ در یک نگاه

ابتدا با موضوعی که توجه خود ما را به خود جلب کرد آغاز می می کنیم، معماری ۱۱ نانومتری! در حالیکه چیپست اسنپدراگون ۶۷۰ و اسنپ دراگون ۷۱۰ با معماری ۱۰ نانومتری عرضه می‌شوند، این چیپست جدید کوالکام معماری عجیب ۱۱ نانومتری را دارد.

با پردازنده مرکزی یا همان سی پی یو (CPU) آغاز می کنیم. در اسنپدراگون ۶۷۵ دو کلاستر ۲ هسته ای + ۶ هسته ای در نظر گرفته شده است که پردازنده قوی با فرکانس ۲ گیگاهرتز در کلاستر دو هسته ای و پردازنده متوسط با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز شش هسته ای را دارد.

کوالکام معماری نسل چهارم هسته ای Kyro را با نام Kyro 460 بر پایه معماری جدید Cortex A76 توسعه داده است و این برای اولین مرتبه در تاریخ کوالکام به شمار می‌رود که این شرکت فناوری جدید پردازنده را در میان رده های خود رونمایی کرده است. در نتیجه این پیشرفت ها شاهد ۱۵ درصد سرعت بیشتر در باز کردن برنامه ها و ۳۵ درصد سرعت بیشتر در وبگردی خواهیم بود.

بازی

اما گفتیم که یکی از زمینه های پیشرفته چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ در بخش بازی است. پردازنده گرافیکی یا همان جی پی یو (GPU) مدل Adreno 612 خواهد بود که البته پیشرفت اصلی در زمینه بازی را به لطف بهینه سازی های نرم افزاری ارائه خواهد کرد. این چیزی شبیه به همان فناوری ‌‌‌‌GPU Turbo معرفی شده در محصولات آنر و هوآوی است. به این ترتیب تا ۳۰ درصد افزایش سرعت اجرا بازی ها را با این چیپست شاهد خواهیم بود. به لطف این فناوری بازی هایی همانند PUBG یا Honor of king می توانند ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند.

پیشرفت های اسنپدراگون ۶۷۵

پیشرفت های اسنپدراگون ۶۷۵

دوربین

در زمینه دوربین این روزها ترند دوربین های سه گانه روی میان رده ها زیاد شده است احتمالا در آینده بیشتر هم خواهد شد. پردازنده جدید تصویر چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ از نوع Spectra 250L است که حالا می‌تواند بین دوربین های تله، فوق عریض و عادی، برای زوم برابر اپتیکال ۵X جا به جا شود. همچنین رزولوشن حداکثر برای استفاده از یک دوربین به ۴۸ مگاپیکسل افزایش داده شده است. همچنین توانایی عکاسی پرتره همراه با اچ دی آر (HDR) نیز در این چیپست فراهم شده است. در زمینه فیلم برداری توانایی ثبت فیلم های فوق آهسته ۴۸۰ فریم بر ثانیه ای با رزولوشن HD به صورت بی نهایت نیز ممکن شده است. حداکثر رزولوشن ممکن برای فیلمبرداری با این چیپست ۴k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. همچنین پیشرفت هایی در زمینه ی فوکوس دنبال کننده، کاهش نویز، اعمال فیلترها و لرزش گیر بهتر وجود دارد.

هوش مصنوعی

و در نهایت هوش مصنوعی! کوالکام در اسنپدراگون ۶۷۰ هوش مصنوعی را در زمینه پیشرفت عمر باتری، افزایش کیفیت تشخیص صدا و عکاسی بهتر به خدمت گرفته بود. حالا در اسنپدراگون ۶۷۵ شاهد استفاده در جهت امنیت بیشتر هستیم به این صورت که تشخیص چهره برای باز کردن قفل موبایل شما تا ۳ برابر امن تر شده و این یعنی خطای یک در میلیون برای باز شدن اشتباهی قفل تشخیص چهره موبایل شما! همچنین تا ۱۰ درصد افزایش کیفیت شناسایی دستورات صوتی در اسنپ دراگون ۶۷۵ را شاهدیم.

در پایان باید بگوییم که مودم کوالکام ایکس ۱۲ در چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ در نظر گرفته شده است و این یعنی سرعت دانلود تا ۶۰۰ و سرعت آپلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه. همچنین وی فای نسل ac و بلوتوث نسخه ۵ نیز از دیگر راه های ارتباطی آن است.

اولین موبایل های مجهز به اسنپدراگون ۶۷۵ اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند شد. نظر شما درباره این چیپست جدید کوالکام برای دستگاه های میان رده لوکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

این معماری “چند نانومتری” چه تاثیری بر سرعت داره ؟
آیا معماری همان طراحی فیزیکی اندازه پردازنده بر واحد نانو هستش ؟

lovenokia

جالبه تو یک سایت گفته شده از اسنپ دراگون 710 عملکرد خیلی بهتری داره

ali

بیشترین تاثیرش رو مصرف باتری هست

BeFair

دیگه میان رده نیستن اینا، ماشاالله

lovenokia

جدول مقایسه با اسنپ دراگون 670 و 710
http://uupload.ir/files/jiqh_snapdragon675-specs.jpg

hamid reza

الان مثلا اسنپ 675 از 820 قوی تره آدرنو 612 از 530 قوی تره؟! اصلا چه کاریه چرا از پردازنده های نسل پیشین تو میان رده هاشون استفاده نمیکنن مثل 835 و 821 و 820 و 808 و 805 اینا که خیلی از میان رده ها توان پردازشیه بهتری دارن یا بهتره بگم چرا چیپست های میان رده تولید میشه؟آیا به علت تعدد مدل های مختلف چینی باعث این امر شده؟
من خودم تجربه استفاده از چیپست 7885 رو گلکسی a8 داشتم که واقعا حرفی برای گفتن درمقابل پردازنده 7420 اس6 نداشت و توان پردازشی اس6 خیلی بهتر بود اگرم دلیل استفاده از پردازنده های جدید صرفا برای افزایش تعدد دوربین ها و هوش مصنوعی باشه بازم قانع کننده نیست چون معمولا دوربین دوم چنین پردازنده هایی 5 مگا و برای ثبت عمق هستن که اگر دوربین اصلی این میان رده های عزیز عریض بشن دیگه نیازی به دوربین دوم نیست و دوم اینکه هوش مصنوعی تو پرچمدار ها محدود هستن و هنوز اول کارن چه برسه به میان رده ها یا اگرم بازی با اعداد برای رم باشه که اونم منطقی نیست

lovenokia

سلام
جناب s7h میخوام تو این هفته یک A8 برای داداشم بخرم.
ازش راضی هستی ؟ تو گیم و … چطوره ؟ میشه بزرگترین مشکلات این گوشی رو بگی .

hamid reza

نسبت به اس7 اج نه راضی نیستم اما گوشی خوبیه باتریش با اس7 اج برابره و میتونین بصورت استفاده تک سیم 8 الی 7 ساعت اسکرین ازش بگیرین که 4 ساعت اون مربوط به وبگردی و مابقی بازی و استفده از دوربین و غیره البته با میزان نور 50 درصد دوربینش(هردو دوربین) تو شرایط نوری مطلوب و طول روز عالی هستن ولی داخل منزل و شرایط نوری مصنوعی چنگی به دل نمیزنه با اینکه از همه میان رده هایی سامسونگ تا سال 2018 معرفی کرده بهتره مثلا a5 2017 و j7 2017 و j8 و a6+ و اینکه گوشی ضخیمی هست و وزنشم سنگینه نسبت به اندازه ای که داره از جنبه های مثبتش اینکه براحتی میتونین براش گلس تهیه کنین و حافظه 64 گیگ و قابلیت افزایش حافظه همزمان با استفاده از سیم کارت دوم هم خیلی مطلوبه کیفیت صفحه نمایش خوبی داره ولی پله پایین تر از پرچمدار های 2015 با توجه به تجربه استفاده از اس6 من تو بازی های معمولی تا هجم 500 گیگ مشکلی ندیدم ولی لگ های کوچکی تو اجرا آسفالت8 و مدرن کامبت4 و مورتال کامبوت ایکس دیدم و احساس کردم توان گرافیکی پایینی داره در مورد حسگر اثر انگشت هم با اینکه وقتی که دست شما عرق نکرده باشه یا چرب نشده باشه فوق العاده سریع هست(همیشه روشن بودنش هم عالیه) ولی همین که کمی دستتون عرق یا چرب شد به هیچ وجه گوشی باز نمیشه و باید حتی محل حسگر رو پاک کنید و اینکه بلندی صداش مطلوبه و با توجه به اینکه از دولبی اوتموس استفاده میکنه کیفیت صدایی که از هندزفری هاش میاد در حد پرچم دار ها هست
پ.ن:اگه میتونین از گوشی خوب مراقبت کنین و مثلا 1 ساعت اسکرین کمتر براتون مهم نباشه و استفاده همزمان 2 سیم+رم لازم نباشه و به پردازه با بازده عالی و کنار صفحه نمایش اج دوست دارین و گوشی ظریفی دوست دارین صلاح میدونم تا اس8 رو با کمی قیمت بیشتر تهیه کنید یا دنبال خرید دست دومش درحد نو باشین
ودر آخر بازم سوالی داشتین در خدمتم

hamid reza

بزرگترین مشکلات:
1.توان پردازشی و گرافیکی نسبتا پایین
2.افت شدید کیفیت عکس و فیلم در شرایط نوری ضعیف
به قول ترنجی “اما سوال ما این است که چرا کاربر نباید گلکسی اس 8 بخرد؟! به شکل مشخص می توانم بگویم گلکسی A8 2018 بدون توجه به قیمت می تواند دستگاه کاملا موفقی باشد که وقتی به برچسب قیمتی آن نگاه می کنیم، می رویم یک دوری میزنیم و بر … نمی گردیم (!).”
3. فروختنی هم خواهان کمتری نسبت به پرچمدار های سامسونگ داره بطوری که یه مغازه a8 شمارو نخره ولی نوت5 یا اس6 یا اس7 یا اس7 اج رو میخره
پیشنهاد من اس7.اس7 اج یا اس8 دست دوم
درآخر معذرت میخوام خیلی زیاد شد

lovenokia

سلام
اینکه وقت گزاشتی و کامل توضیح دادی عاقا نابودم کردی . تشکر دقیقا دقیقا همین توضیحاتی رو که دادی تو اکثر نقد و بررسی ها دیده بودم .
خودم هم تو نمایندگی سامسونگ که کار کردم یکم سنگینیش و ضخامتش تو ذوق میزد . همین بزرگترین مشکلش فکر کنم پردازنده گرافیکیش MALI – G71 باشه که تو Galaxy A7 2018 استفاده شده . به نظرم هر کی که دنبال گیمه مستقیم باید سراغ پردازنده های اسنپ دراگون بره.
S7 edge میخرم درست میگین فکر کنم بهتر باشه . بازم تشکر

hamid reza

خواهش میکنم انتقال تجربیات مفید وظیفه ی هر انسانیه منم نتونستم کنار بیام 3 تومن گرفته بودم 3700 فروختم ومنتظرم گوشی بیاد پایین نیومد هم اس8 دست دوم در حد میگیرم

علی شیخ زاده

به نظرم مهم ترین دلیل معرفی این چیپست تعدد میانرده های چینیه

✔ TVKade

اقای عطایی بنچمارکای این چیپ اومد:
https://m.gsmarena.com/vivo_v15_pro_hands_on-review-1890p4.php
پوشش بدید. از لحاظ cpu قویتر از هر میان رده ای
و در حد اسنپ 835

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)