حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا ۷.۱ پلاس با اسنپدراگون 710 و قیمت 245 رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | نوکیا

یک هفته پیش بود که نوکیا 7.1 رسما معرفی شد و نمایشگر HDR10 مهم ترین ویژگی آن بود. حالا نوکیا ۷.۱ پلاس با اسنپدراگون 710 و قیمت 245 رسما معرفی شده و آن ویژگی مهم نوکیا 7.1 نیز اینجا هم وجود دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با این میان رده لوکس جدید نوکیا که اسنپدراگون 710 را در قلب خود دارد، بیشتر بشناسیم.

چیپست اسنپدراگون 710 در نوکیا ۷.۱ پلاس

چیپست اسنپدراگون 710 در نوکیا ۷.۱ پلاس

با بارزترین ویژگی نوکیا ۷.۱ پلاس آغاز می کنیم. البته پیش از آن مشخص کنیم که طبق عادت HMD، موبایل های دارای بریدگی نمایشگر این شرکت با نام Nokia Xn به فروش می رسند که معادل نام آن ها در بازار جهانی Nokia n.1 Plus است. بسیار خوب! به قلب نوکیا ۷.۱ پلاس رخنه می کنیم و اسنپدراگون ۷۱۰ را می بینیم، چیپستی که برای میان رده های لوکس با تمرکز بر هوش مصنوعی ارایه شده است. این نشان می دهد نوکیا ۷.۱ پلاس می تواند یک دستگاه با پتانسیل بالا و خریدی آینده نگرانه باشد. در کنار این چپیست انتخاب های 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی در 3 چینش ارایه می شوند.

اینچا دومین ویژگی بارز نوکیا ۷.۱ پلاس وارد می شود، قیمت! در جدول زیر می توانید قیمت مدل های مختلف نوکیا ۷.۱ پلاس را ببینید:

از نظر قیمتی باید گفت نوکیا ۷.۱ واقعا دستگاه جذابی است. البته از یاد نبرید که این ها قیمت های بازار چین است و قیمت بازار جهانی گران تر خواهد بود. برای مثال قیمت نوکیا ۷.۱ در بازار جهانی 349 دلار بود!

اما به سراغ ویژگی قابل ذکر بعدی می رویم. همانطور که نوکیا ۷.۱ با نمایشگر HDR و فناوری PureDisplay را داشت، اینجا مدل پلاس هم همانطور است و می تواند محتوای SDR را به HDR هم تبدیل کند. این نمایشگر 6.2 اینچی FHD+ است و پنل IPS LCD انتخاب نوکیا بود است. روشنایی 500 نیت و کنتراست 1:1500 از دیگر مشخصاتی که نوکیا برای نمایشگر نوکیا ۷.۱ پلاس عنوان می کند. نوکیا ادعا می کند نسبت نمایشگر به بدنه نوکیا ۷.۱ پلاس 86.5٪ است.

نمایشگر HDR نوکیا ۷.۱ پلاس

نمایشگر HDR نوکیا ۷.۱ پلاس

چه خبر از دوربین؟ دوربین دوگانه نوکیا ۷.۱ پلاس 12+13 مگاپیکسلی است که در کمال تعجب دوربین نخودی (!)‌ عمق سنج این بار با رزلوشن 13 مگاپیکسلی انتخاب شده است! دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اما با حسگر تصویر IMX363 سونی ارایه می شود. این یعنی اندازه پیکسل های بزرگ 1.4 میکرومتری به همراه فوکوس دوال پیکسل (Dual Pixel) که کم کم به همه موبایل ها در حال اضافه شده است! همچنین OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) و EIS (لرزشگیر دیجیتال) برای فیلم برداری حضور دارند.

دوربین سلفی نوکیا ۷.۱ پلاس 20 مگاپیکسلی می تواند در تاریکی با ادغام 4 پیکسل در یک پیکسل، تصویر کم رزلوشن تر اما روشن تری را ارایه نماید.

دوربین نوکیا ۷.۱ پلاس

دوربین نوکیا ۷.۱ پلاس

در نهایت به باتری 3500 میلی آمپری که با شارژر سریع 18 واتی درون جعبه نوکیا ۷.۱ پلاس در مدت 30 دقیقه تا 50٪ اشاره می کنم. التبه قابل ذکر است که با وجود بدنه شیشه ای اما شارژ بی سیم وجود ندارد و آ … بدنه آلومینیوم سری 6000 است. سیستم عامل نوکیا ۷.۱ پلاس اندروید 8.1 است که به زودی به اندروید 9 ارتقا پیدا می کند.

نظر شما درباره نوکیا ۷.۱ پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

باتری این گوشی ۳۵۰۰ هست نه ۳۰۰۰
این گوشیه خیلی خوبیه البته تو ایران هیچی ارزش خرید نداره به نظرم نوکیا یواش یواش به دوران اوجشدبرمیگرده

BeFair

اول اینکه خدا قوت جناب عطا؛یی

دوم اینکه همونطور که گفتید قیمت قیمت بازار جهانی نیست و نمیشه روش احساسی تصمیم گرفت ولی گوشی خوبیه

علی شیخ زاده

نوکیا رگ خواب چینیا رو میدونه؛ قیمت!

akinoos

نوکیا حقشه که به جایگاه اول برگرده و واقعا لایق و برازندشه

Mortazavi

راه سختی داره و امیدوارم بتونه موفق بشه

Mortazavi

Hmd داره سنگ تموم میزاره و راهبردش راهبرد شیائومی هست یعنی استفاده از پردازنده قوی برای سطح بالا نشون دادن گوشی و در نهایت عمق سنج ۱۳ واقعا خنده داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)