حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک به نسخه کامل فتوشاپ برای آیپد (iPad)

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تبلت

حدودا سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم نسخه کامل فتوشاپ به آیپد می آید. می دانیم این اتفاق اوایل سال 2019 روی خواهد داد و هنوز چند ماهی با آن فاصله داریم اما این سبب نمی شود که نگاه نزدیک به نسخه کامل فتوشاپ برای آیپد (iPad) را نداشته باشیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دید کلی ادوبی (Adobe) برای نسخه کامل فتوشاپ آیپد چیست؟

انتظار نداشته باشید که نسخه کامل فتوشاپ برای آیپد (iPad) به معنی دیدن رابط کاربری و تجربه کاربری یکسان با فتوشاپ دسکتاپ باشد. اول از همه و مهم تر از همه میان برهای کیبردی است که در آیپد (حداقل در این تست که کیبرد وجود نداشت) دیده نمی شود. میان‌برهای لمسی جذب مثل تپ با دو انگشت برای Undo که معادل همان Ctrl+Z است وجود دارد اما مطمئنا وقتی می خواهید در تعداد بالا تصویر ویرایش کنید قدر میان‌برهای کیبردی را از سر تا پا خواهید دانست!

نحوه تعامل با آیپد، یک دستگاه قابل حمل و چرخش روی میز یا قرار دادن روی پا و لم دادن روی کاناپه از برتری هایی است که البته به لطف Apple Pencil می تواند جذاب تر هم باشد اما توجه داشته باشید که این یک تجربه کاربری کاملا متفاوت خواهد بود که بر مبنای قدرت اصلی فتوشاپ ارایه می شود. این تقریبا مثل کوچ از موبایل های دکمه ای به لمسی هم می تواند باشد.

البته در این مرحله از نسخه آزمایشی فتوشاپ برای آیپد هنوز تمام ویژگی های فتوشاپ ارایه نشده بود ولی به صورت کلی می توان آینده ای را دید که با توجه به قدرت فوق العاده چیپست های اپل، نرم افزار بهینه سازی شده و توسعه دهنده های مشتاق، روزی هر آن چه که حالا انجام می دهیم به روشی دیگر آنچنان خوب انجام شود که بگوییم ما چطور قبلا کار می کرده ایم! از یاد نبرید که البته برخی فعالیت های هنوز هم دسکتاپ طور هستند ولی این را هم از یاد نبرید که تغییر اجتناب ناپذیر است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

جالبه ولی خب دیگه، ماییم و ویندوزمون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)