حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت آیفون Xs مکس برابر 443 دلار است

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

ما لیست قیمت آیفون Xs، آیفون Xs مکس و آیفون Xr در اروپا و امریکا را در ترنجی خواندیم و چندی بعد با هم خواندیم که قیمت آیفون Xs مکس چه موبایل های دیگری می توان خرید؟ به هر حال آیفون Xs مکس یک موبایل گران قیمت است که حداقل قیمت آن در بهترین حالت 1100 دلار خواهد بود. حالا خبر می رسد که هزینه ساخت آیفون Xs مکس تنها برابر 443 دلار است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.


این چارت مقایسه بین هزینه ساخت آیفون X و آیفون Xs مکس است که به جزئیات درباره هزنیه هر بخش اطلاعات خوبی داده شده است. جالب است که تمام موارد افزایش داشته اما کاهش جزئی در بخش ارتباطی و هزینه اسمبلی است. خب می دانیم که مشکل آنتن دهی در آیفون Xs و آیفون Xs مکس در نتیجه کنار گذاشتن کوالکام از زنجیره تامین قطعات آیفون های 2018 است. این جا مقداری بسیار جزئی کاهش را شاهد هستیم.

به صورت کلی قیمت تمام شده 443 دلار برای قطعات و هزینه اسمبلی آیفون Xs مکس نیاز است و اپل این آیفون را 1100 دلار می فروشد! توجه داشته باشید که هزینه های R&D (تحقیق و توسعه) و نرم افزار، لوجستیک و بازاریابی در این لیست غائب هستند. گران ترین قطعه در آیفون Xs مکس نمایشگر OLED آن است و این قطعه توسط رقیب اصلی اپل یعنی سامسونگ تامین می شود. پس از آن چیپست و مودم دومین بخش گران قیمت آیفون Xs مکس است.

به صورت کلی هزینه تمام شده ساخت آیفون Xs مکس 50 دلار بیش از آیفون X است. نظر شما چیست؟ فکر می کنید از 656 دلار دیگر فکر می کنید چقدرش در جیب اپل جای خوش خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

بیشتر از نصف اون ۶۰۰ دلار سوده

Naranj

حداقل ۳۰۰ دلار خشک تو جیب اپل هست.البته نسخه ۵۱۲ گیگش راحت ۵۰۰ چوخ میخوره

کهکشان

این حاشیه سود اصلا منصفانه نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)