حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه ویدیویی به آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | آپدیت اندروید 9، سامسونگ

حدودا سه هفته پیش بود که آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 پلاس در دست تست است و دیروز بود که آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 10 را نشان می دهد. امروز یک نگاه ویدیویی به آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 منتشر شده که دید بهتری به آن چه که در سامسونگ اکسپرینس 10 (Samsung Experience 10) رخ خواهد داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دو موضوع مهم در سامسونگ اکسپرینس 10 (Samsung Experience 10) که روی آپدیت اندروید 9 این شرکت قرار خواهد گرفت، وجود دارد. ابتدا قالب گرافیکی تاریک کامل و دوم که کمتر به آن اشاره شده است، Reachability یا همان ویژگی دسترسی (برای صفحات نمایشگر بزرگ) می باشد. اجازه بدهید با دومی آغاز کنم. می دانیم موبایل ها کم حاشیه شده اند اما ابعاد کلی آن ها به لطف کم حاشیه شدن تغییر نکرده است. این برای ارگونومی ابعادی دستگاه مفید است اما قبلا رسیدن انگشت به لبه بالای (که حاشیه بیشتر داشته) ساده تر بوده است، حالا با کم شدن حاشیه، رسیدن انگشت به لبه بالا سخت تر شده است، چون حاشیه کمتر بوده و فاصله بیشتری باید با انگشت طی شود.

به این ویدیو دقت کنید، این آپدیت اندروید 9 گلگسی اس 9 در منوی نوتیفیکیشن ها، پیام ها و تنظیمات و احتمالا دیگر نرم افزارها که هنوز ندیده ایم، شاهد باز شدن برنامه از نیمه نمایشگر هستیم. این یعنی وقتی شما وارد پیام ها می شوید، اولین چیزی که نیاز دارید به آن دسترسی داشته باشید، زیر انگشت شماست. وقتی منوی نوتیفیکیشن را پایین می آورید، میانبرهای تنطیمات سریع و نوتیفیکیشن های جدید، زیر انگشت شما هستند. به محضی که شما بخواهید به بالا سوایپ کنید یا اطلاعات را باز کنید، برنامه تمام صفحه می شود. این موضوع مفیدی است که امیدوارم سامسونگ آن را زیباتر اجرا کند.

موضوع اول اما همان قالب گرافیکی تاریک است که بحث پیچیده ای نیست اما می تواند در عمر باتری تاثیر ویژه ای بگذارد و در شرایط نوری کم، تجربه بصری بهتری به جای بگذارد. کادرهای سفید که می بینید در حالت عادی خاکستری است که به نظر می رسد با دستکاری شخصی به سفید تغییر کرده اند.

به هر حال این یک آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 است که لو رفته و نهایی نیست ولی یک دید خوب نسبت به آن چه که سامسونگ در نظر دارد، به ما می دهد. نظر شما چیست؟ جذاب است؟ موضوع دسترسی راحت در نمایشگرهای بزرگ می تواند هوشمندانه ترین تغییر سامسونگ باشد.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

قشنگه بنظرم…گوگل نصف اپل و سامسونگ به ظاهر سیستمش اهمیت نمیده ، واقعا عقبه

saman1670

البته دوست عزیز،گوگل امسال با متریال دیزاین 2 وارد گود شد.قبول دارم،سامسونگ این جا ایده هایی زد که از نمونه های گوگل برتره،ولی گوگلم بی کار نشسته و داره سعی می کنه با متریال دیزاین 2 کالبد تازه ای ببخشه.می تونید نمونه هاشو توی اپ فوتوز،کروم،گوگل مپ،اندروید مسیجز،فون،و خیلی اپ های دیگه ببینید.

Dariushrd

دیزاینو تو اپ های شخصی خودش پیاده میکنه چه فایده ای داره آخه…الان حتی اپ های اندروید هماهنگی با دکمه های ناوبری ندارن…پس زمینه اپ ها باید با پس زمینه این کلیدا یه رنگ باشه نه دو تیکه بشه صفحه…قسمت ستینگ خیلی ساده و قدیمیه هنوز…نوار نوتیفیکشن هم که خیلی وقته تغییر خاصی نداشته

saman1670

شما گفتید که صفحه دو تیکست،ببینید دوست عزیز،توی تمام اپ هایی که با متریال دیزاین2 آپدیت شدن بلا اسثنا این مشکل حل شده.هم نوار نوتیفیکیشن با اپ سته و هم دکمه ناوبری و همشون سفیده سفیدن.مثل سابق نیست بالا پر رنگ باشه و پایین سیاه.
درباره ستینگم،ستینگ امسال رنگی شد و خیلی عوض شد،اندروید8م کامل ترتیبش و گزینه هاش از نو نوشته شد.
نوار نوتیفیکیشن هم،یه سری تغییرات توی پای داشته،مثلا جای ساعت رفته چپ.آیکون هایی مثل وای فای و بلوتوث تکون نخوردن،تعداد آیکون ها هم 4 تا شده اون بالا.نوتیفیکیشن سنتر یا همون دسترسی سریعم که توی پای کامل بازنویسی شد.

Naranj

کلا اینتر فیس و عملکرد نرم افزار و رابط کاربری رو سامی تغییر داده.احسنت.بعد ترولها میگن این سامسونگ چکار میکنه،انقدر تاخیر داره و …
…….
یک پیشنهاد دارم به کسانی که کروم دارند چه توی پی سی چه اندروید به نسخه۶۹ اپدیت کنید خیلی ظاهر زیباتر شده و سبکتر

Pouya

خوبه من که خوشم اومد از نظر دو جور اپدیت کننده داریم تو اندروید بعضیا میان با کمترین تغییرات اما به سرعت اپدیت میدن مثل سونی بعضیا میان کلی تغییر اعمال میکنند ولی با سرعت کمتر مثل سامسونگ من این دسته ی دوم رو ترجیح میدم

Mortazavi

الباه به شرطی که مثل سامسونگ انقدر دیر ندن که گوشی مونو عوض کرده باشیم

در مورد سونی هم کلا مثل نوکیا سیاست استفاده از اندروید خالص رو دارند که طرفدارای خودشو داره

Pouya

اره خب منتها من شرایط مالیم یه جوریه گوشی بخرم قطعا ۴ یا حتی ۵ سال دارمش ولی کسی که بخواد زود عوض کنه حق با شماست

BeFair

درباره ریچ-ابیلیتی نکته دقیقی رو گفتید

Mohammadsoly

در مورد ios 12 هم مطلب بزارید ما که اپدیت کردم خوب بود ولی ای کاش عکاسی بوکه به گوشیهای تک دوربینشم میداد به صورت نرم افزاری مثل سامسونگ و گوگل

Mortazavi

بعید میدونم اپل این کارو بکنه

بنظر من بجای آیفون دوسال پیش پرچمدار پارسال اندرویدی رو بگیری خیلی بهتر باشه محمد جان
مثلا اس۹ یا پی۲۰ یا حتی می۸ بهتر نیستن؟!

علی شیخ زاده

اکسپرینس به نظرم جذاب ترین رابط اندرویدیه مخصوا این نسخه که گرافیکی تر شده

pedram_01

چقدر خوب شدهه برای این اپدیت لحضه شماری میکنم

Mortazavi

این دومیه واقعا کاربردیه

امیدوارم بقیه هم این حالت رو استفاده کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)