حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 10 را نشان می دهد

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | آپدیت اندروید 9، سامسونگ

می دانیم که اندروید 9 در رابط کاربری خود تفاوت های ویژه ای ایجاد کرده است. نیمی از شرکت های تولیدکننده دستگاه های اندرویدی این روزها رابط کاربری اندروید خام را روی موبایل ها خود اعمال می کنند و نیمی هنوز رابط کاربری ویژه خود را توسعه می دهند. سامسونگ جز شرکت هایی است که رابط کاربری خود را توسعه می دهد و حالا آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 10 را نشان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این اسکرین شات های آپدیت اندروید 9 برای گلکسی اس 9 پلاس نسخه اسنپدراگون است که توسط یکی از اعضای XDA-Developers به بیرون درز کرده است. یکی از مهم ترین موارد را می توان Dark Mode کلی دانست که دیگر نیازی به دانلود تم تاریک که عموما ناسازگای دارند و تمام رابط کاربری را مشکی نمی کنند، نیست. حالا در بخش رابط کاربری می توانید حالت تاریک را انتخاب کنید و این خبر خوبی است. پیش از این نیز سامسونگ تاچ ویز را کاملا تاریک طراحی کرده بود تا مصرف باتری کنترل شود اما بعد ها با رویکرد جدید گوگل و اپل در اندروید و iOS این رابط کاربری سفید تر شد.

از دیگر تغییرات می توان به رابط کاربری کارتی طور تر با گوشه های گرد اشاره کرد. نوتیفیکیشن ها و تنظیمات سریع طراحی جدیدتری دارند که شبیه به اندروید 9 بوده و دور هر آیکون یک دایره است. به نظر می رسد که در صفحه قفل جدید ساعت دی بهش میانی تر قرار بگیرد و ظاهر آن به حالت قدیمی تر بازگشته است. البته من فکر می کنم این باید اشتباه باشد چون منطقی نیست نوتیفیکیشن ها که زیر ساعت قرار می گیرند آنقدر پایین باشند!

موضوع قابل توجه دیگر را می توان در منوی برنامه های اخیر دید که حالا مثل آن چیزی که در اندروید 9 دیده بودیم، برنامه های باز به صورت افقی چیده می شوند نه عمودی. لزوم این تغییر را شخصا متوجه نمی شوم اما به هر حال یک تغییر کلی از سوی گوگل است.

دباره تغییرات گوگلی صحبت کردیم و بد نیست بدانید سامسونگ برای تغییر در نحوه تعامل کاربران با رابط کاربری دو گزینه را قرار داده است، اولی استفاده از کلید های ناوبری قدیمی و 3 گانه اندروید و دومی استفاده از ژست لمسی سوایپ به بالا است که شبیه به اندروید 9 است.

در بخش تنطیمات وقتی تم تاریک است به شکل زشتی هر بخش با کادرهای سفید با گوشه های گرد مشخص شده که هر چند حدف خوانایی بهتر است،‌ اما شاید رنگ خاکستری انتخاب بهتری نسبت به رنگ سفید باشد!

نرم افزارهای پیش فرض سامسونگ نیز به روز شده اند و رابط کاربری جدید خواهند داشت اما مثلا در برنامه پیام ها که شاهد آن هستید، کمی بعید است که نصف صفحه فقط به عنوان “برنامه پیام” اختصاص پیدا کند. برنامه دوربین نیز تغییرات قابل لمسی داشته و در نهایت نوتفیکیشن ها در منوی نوتیفیکیشن ها با لبه های گرد مخصوص سامسونگ طور دیده می شود:

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که گلکسی اس 9 به دلیل پشتیبانی از پروژه تربل گوگل آپدیت اندروید 9 را سریع تر دریافت کند. حدس کم خطایی است که بگوییم تا پایان پاییز شاهد عرضه آپدیت اندروید 9 برای گلکسی اس 9 باشیم و این یعنی تقریبا 2 ماه زودتر از روال همیشه ارایه آپدیت های سامسونگ!

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

بی صبرانه منتظرشم

Peiman

انصافا سامسونگ با اختلاف بهترین کمپانی اندروید . اس ۱۰ سامسونگ با رابط کاربری جدید و طراحی جدید و سخت افزار پیشرفته میترکونه

User

به نظرتون احتمالش هست s7 edge هم آپدیت کنه؟

ARMTIN

واقعاً رابطه کاربری اکسپرینس 10 زیبا و حرفه ای تر شده

چقدر شیک و جذاب شده. واقعا لایک ?

BeFair

رابط کاربری جذابی هست اگر اون کادرهای سفید وسط مشکی نمی بود

کهکشان

احتمالا نسخه آزمایشی باشه ولی خیلی جذابه

Naranj

سامسونگ اکسپرینس هر نسخه داره پیشرفت میکنه

Amin

البته آقای عطا‌یی؛
یه برنامه خود سامسونگ نوشت به اسم گودلاک، که دقیقا با اون می‌شه همین کارا رو کرد.
حدس بنده اینه که این اندروید ۹ نیست. و با استفاده از همون اپ سامسونگ این شکلی شده.
اون اسکرینی هم که نوشته اندروید ۹ و اکسپرینس ۱۰، دستکاری شده وگرنه اصلی نیست (یعنی اندروید ۸ رو کرده ۹ مثلا)
حتی ننوشته ۹.۰. فقط ۹ خالی نوشته حال اینکه همیشه جلوی ۸ مثلا باید صفر باشه.
البته این حدسه فقط!
به نظرم این‌ها با همون اپ سامسونگ به اسم گودلاک پدید اومده و آپدیت اکسپرینس ۱۰ نیست

Amin

دستکاری با فتوشاپ منظورمه.

Naranj

اره خوب توجه کردی
..
چند روزه نیستی فکر کردم فن بوی ها ترورت کردن ?

Amin

ممنون.

والا از اونجایی که ضرب المثلی داریم به اسم جواب ابلهان خاموشی‌ست، تصمیم گرفتم در برابر جاهلان ساکت باشم.
ولی همچنین اطلاعاتی یا خبر‌هایی که آقای عطا‌یی پوشش نمی‌دن رو می‌فرستم تا هم کاربرا مطلع بشن هم شاید آقای عطا‌یی توجه کردن و منتشرش کردن.

saman1670

البته دوست عزیز،دقت کنید،یکی از تغییرات اندروید پای همین بود.اون صفره رو برداشت و اگر شما اسکرین شات های پیکسلو ببینید،یه 9 خالی نوشتعه.

Amin

ممنون.
در هر حال همونطور که گفتم با گودلاک می‌شه همین تغییرات و حتی جسچر رو آورد.
باید صبر کرد دید.

Amin
Genesis

واقعا بهترین ترم افزار واس سامی هست
امنیت با امکانات عالی و کلی پیشرفت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)