حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چطور آیفون های طی 2 سال 330 دلار گران تر شدند؟!

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل

هر شرکتی تلاش می کند که در نهایت به پول برسد. در آرمانی ترین حالت شاید هدف اصلی پول نباشد اما به هر حال اگر پول ( به صورت کلی سرمایه) بدست نیاید، آرمانی هم تحقق پیدا نمی کند. اپل هم مثل هر شرکتی این را خوب می داند و خوب می داند که بازار موبایل به سمت اشباع شدن و فروش کمتر است. پس چطور باید درآمد خود را تضمین کند؟ مشخص است، با افزایش قیمت! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چطور آیفون های طی 2 سال 330 دلار گران تر شدند؟!

آیفون 7 را در ذهن خود صدا کنید و ببینید اول بازخورد ذهنی شما چیست؟ فکر می کنید خیلی قدیمی است نه؟ در حقیقت آیفون 7 دو سال پیش عرضه شده و خیلی قدیمی نیست اما نحوه نام گذاری اپل و جهش به آیفون تن (iPhone X) که در ناخودآگاه شما عدد 10 رو نشان می دهد، ناخواسته می گوید که آیفون 7 خیلی قدیمی است. حتی آیفون 8 هم یک آیفون بلاتکلیف و عجیب در این بین بود.

حالا که آیفون 7 در ذهن مخاطب خیلی قدیمی است، پس قیمت 650 دلار برای مدل 32 گیگ و قیمت 750 دلار برای آیفون 7 پلاس 32 گیگ هم به دلیل قدیمی بودن آن هاست!؟ نه واقعا اینطور نیست، مگر یک آیفون چقدر هزینه دارد؟! با توجه به سیاست حافظه پیش فرض کم و اجبار کاربر به خرید یک پله بالار و 100 دلار هزینه بیشتر کردن، قیمت آیفون 7 به 750 و قیمت آیفون 7 پلاس به 850 دلار می رسد. حال اگر بخواهید آیفون تن اس (iPhone Xs) بخرید برای مدل پایه 999 و برای مدل بعدی 1150 دلار باید بپردازیذ و برای آیفون تن اس مکس (iPhine Xs Max) به ترتیب 1099 و 1250 دلار!

این گونه است که ناگهان قیمت آیفون ها از 750 دلار به 1150 دلار می رسد. در حقیقت 400 دلار که خب اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم (از بابت اختلاف حافظه داخلی) می توان حدودا 330 دلار گران شدن را اعلام کرد. برای چه؟ کم حاشیه شدن و دوربین دوگانه؟! و در نهایت آیفون تن آر (iPhone Xr) در نقش قهرمان کاربران کم درآمد ظاهر شده و قیمت 750 دلار را برای مدل 64 و 800 دلار را برای مدل 128 گیگابایت ارایه می کند. 50 دلار گران تر از آیفون 7 128 گیگابایت!

هر چند که تمام رسانه ها می گویند قیمت هزار دلار برای یک موبایل بیش از حد است اما گوش اپل که بدهکار نیست هیچ، طرفدارانش هم آن را می خرند و این باب گران شدن موبایل ها توس برندهای دیگر را هم باز کرده است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد واقعا قیمت 650 دلار برای قیمت پایه یک پرچمدار بسیار عقلانی تر از 1000 دلار است، اینطور نیست؟ این روزها وان پلاس با قیمت 550 دلار در نقش ناجی مستضعین ظاهر شده است! بد نیست بدانید میانگین قیمت فروش آیفون ها سال گذشته 606 دلار و امسال 724 دلار بوده است!

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی سطحی نگاه شد به قضیه. یعنی صرفا مموری بیشتر و دوربین دوگانه؟

پس رم بیشتر چی؟ پس نمایشگر بزرگتر چی؟ پس اولد شدن نمایشگر چی؟ پس قرار گرفتن دوربین سه بعدی چی؟ پس طرح های تحقیق و توسعه بر روی امکانات جدید چی؟ حتی تورم. بله در آمریکا هم تورم هست. نه مثل ما، اما قیمت کالاهای دو سال گذشته، افزایش پیدا کرده نسبت به الان. حقوق کارگر و کارمندها هم بیشتر شده.

موافق افزایش بی رویه قیمت نیستم. اما تا حدی قابل قبول هست این افزایش. مثلا اگر در حد ۹۰۰ دلار باشه خوبه. اما دیگه یک مقدار بی رویه داره قیمت ها رو زیاد میکنه.

Naranj

این رو قبلا گذاشتم ولی ندیدید
آقای آرین این آیفون ایکس آلیس مکس الان ۶.۵ اینچ واقعی نیست چون هم ناچ داره و هم نسبت ۹ به ۱۸.حتی خود اپل هم گفته در عمل کمتر از این هست.الان مساحت دقیق این مدل چقدر هست و تقریبا معادل چند اینچ واقعی میشه؟ اینچ واقعی منظورم یک گدشی بدون ناچ با نسبت ۱۶ به ۹ هست

دکتر رسول آریان

اگر خواستید این مقاله من رو دوباره بخونید:
https://toranji.ir/?p=1031404

اتفاقا اولین کامنتش رو هم خودتون گذاشتید.
بخون اونجا کامنت خودت رو ?

اگر مقاله رو بخونی، یه جاش فرمول نوشتم. طبق اون میتونی محاسبه کنی.

Naranj

بعله چون یادم از اون پست بود پرسیدم ولی اگر ابعاد دو گوشی تقریبا هم سایز مثل نوت۹ و اس مکس مقایسه کنید تعجب اور هست چطور طول و ضخامت اس مکس کمتر هست و در عین حال نسبت صفحه نمایش هر دو حدودا ۸۴ درصد هست
وزنشون هم تقریبا برابر هست! ۲۰۸ گرم

دکتر رسول آریان

تا اونجا که میدونم، ناچ رو حساب نمیکنن جزء نمایشگر.

نسبت صفحه نمایشش هم ۱۸ به ۹ نیست
۱۹.۵ به ۹ هست

اما مع الوصف، این اختلاف در حد دهم اینچ هست. وقتی که میگیم آیفون Xs Max صفحه ۶.۵ اینچ داره و هزینه بیشتر شده برای اپل، در مقایسه با همون آیفون های پرحاشیه قبل هست. شما حتی اگر ناچ رو حذف کنی و نسبت رو ۱۶ به ۹ کنی، باز هم از اون نمایشگرهای LCD قبلی بزرگتره.

Mortazavi

پس شرکت های دیگه که چند سال قیمت پرچمدارشون یکی بود تورم یا افزایش حقوق نداشتند؟
اینها بهونه شد برای افزایش بی رویه قیمت مخصوصا بهونه هزینه تولید خیلی بالا نمایشگر ناچ دار!!!

با این قسمت موافق نیستم:
“هر شرکتی تلاش می کند که در نهایت به پول برسد. در آرمانی ترین حالت شاید هدف اصلی پول نباشد اما به هر حال اگر پول بدست نیاید، آرمانی هم تحقق پیدا نمی کند”

شرکت هایی که خیرخواهانه فعالیت میکنن، هدفشون پول نیست. حتی اولویت چندمشون هم پول نیست. اتفاقا آرمانشون هم محقق میشه.
شرکت یا موسساتی که هدفشون کمک به بیماران هست یا کودکان بی سرپرست.

Mortazavi

بابا یکم دقت کنید ، منظورش کمپانی های بزرگ و تجاری یا هولدینگ هست

Amir Hossein

چطور آیفون های طی 2 سال 330 دلار گران تر شدند؟!
پاسخ: به سادگی

Naranj

همینطور که گفته شد نویسنده مطلب هیچ چیزی رو در نظر نگرفته.هزینه های کلی که هر سال افزایش دارند مثل حقوق پرسنل و مالیات و…(البته در اونجا قائده مند هست نه حبابی!)
مسائل هزینه هایی که برای فناوری جدید بکار برده در گوشی میشه هم هست.مثلا همین اس مکس نسبت به ایکس 2017 حسگر سه بعدی قویتر و اسپیکر های بهتر و قابلیت ضد اب بهبود یافته داره.خب اینها یعنی هزینه بیشتری شده توی این گوشی.یا مثلا سنسور دوربین به روز تر گذاشته و هوش مصنوعی پیشرفته تر.چیپست 7 نانومتری گذاشته با gpu ساخت خودش و کلی ریزه کاری های دیگه..
و البته در پایان بله باز هم این قیمت زیادی زیاد هست! نهایت پرچمدار 800 و مدل پلاس 900 دلار بیشتر نباید باشه

pedram_01

سه چاهار برابر شدن قیمت تموم اجناس داخلی رو تو ۶ ماه بیخیال شدیم رفتیم چسبیدیم که چرا اپل با اینهمه تلاش و بهبود در نسل های جدید افزایش حقوق کارگر ها هزینه سنگین تر صفحه نمایش نسبت به دوسال پیش و… رفته ۲۰۰/۳۰۰ دلار روی گوشی هاش کشیده

Naranj

مخصوصا تو این ایام که برای ظلمی که چهارده قرن پیش شده تو سرمون میزنیم و داد و هوار ولی برای ظلمی که به خودمون داره میشه ساکت هستیم.تازه امام به رستگاری هم رسیدند نیازی به گریه ما ندارند

Mortazavi

دوست عزیز همین که در مورد سونی افاضه فضل می کنید کافیه
لطفا لطفا و لطفا حرف های صد من یه غازتو به سیدالشهدا بسط نده

Soheil Rezayi

ال جی بهترین قیمت رو داره
جک ۳.۵ میلیمتری B&O
دوربین نور کم super bright camera
تشخیص صدای عالی super far sound Regication
نور زیاد 1000 نیت super bright display
اسپیکر Boombox
۶/۱۲۸ گیگابایت رم
حافظه قابل افزایش تا ۲ ترابایت و دو سیم همزمان رو ساپورت می کنه
نمایشگر QHD+

Mortazavi

مشکل اصلی مشتریان بودند نه اپل
سامی و هواوی به عنوان پرچمدارای اندروید دیدن مردمروی خوش به آیفون ۱۰۰۰ دلاری نشون دادن اونا هم گرون کردند و امسال هم این قضیه تو قیمت میت۲۰ و اس۱۰ و xz3p تاثیر میزاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)