حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به نظر SquareTrade آیفون Xs شکننده ترین، گران ترین و هزینه‌برترین تعمیر را در بین تمام آیفون ها دارد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، مقاومت

آ … سینا! بالاخره این آیفون های 2018 مقاوم ترینند یا شکننده ترین؟! همواره گفته ایم و می گوییم که “شکستن” در ذات شیشه است. حتی مقاوم ترین شیشه های خودرو یا ساختمان ها هم می شکنند، پس نمی توان انتظار داشت که موبایل های شیشه ای نشکنند. اما به صورت کلی و قطعی می توان گفت که آیفون های 2018 شیشه بسیار مقاومی دارند. همانطور که هفته پیش تست سقوط آیفون Xs و آیفون Xs مکس را دیدیم یا همین چند ساعت پیش تست سقوط آیفون تن اس (iPhone Xs) و غافلگیری بزرگ را مرور کردیم. حالا اما به نظر SquareTrade آیفون Xs شکننده ترین، گران ترین و هزینه‌برترین تعمیر را در بین تمام آیفون ها دارد! اجازه بدهید ببینیم دلیل آن ها چیست؟ با ترنجی همراه باشید.

 

عموما تست های مختلف، استانداردهای خود را دارند. مثلا SquareTrade دستگاه های خود را دارد، همه المان ها را یکسان می کند و تست های برابری را برای موبایل ها مختلف انجام می دهد. مثلا ما تست های مقاومت Jerry را با هم می بینیم و او هم سعی می کند همه فاکتورها را یکسان نگاه دارد اما در نهایت مثلا در تست خم شدن، معیار فشار دست اوست ولی اینجا یک ربات داریم و میزان فشار مشخص است.

همانطور که در تست های SquareTrade برای مقاومت آیفون Xs و آیفون Xs مکس می بینید، این دو موبایل در سقوط اول می شکنند، چیزی تقریبا در هیچ کدام از تست های قبلی اتفاق نیفتاد! به هر حال آن ها ماشین های مخصوص خود را دارند و تا کنون ندیده ام که موبایل (موبایل عادی) بتواند در تست آن ها موفق باشد. در تست خم شدن نمایشگر آیفون XS می شکند و از کار می افتد اما در تست مقاومت در برابر آب که اینجا به جای آب از آبجو (!) استفاده کرده بودند اما سربلند بیرون آمد. هر چند این دستگاه ها باید چند روز دیگر برای این تست بررسی شوند اما به هر حال!

در دسته بندی کلی SquareTrade آیفون Xs مکس مقاوم تر از آیفون Xs است

نتیجه این است که به نظر SquareTrade آیفون Xs شکننده ترین، گران ترین و هزینه‌برترین تعمیر را در بین تمام آیفون ها دارد! من شخصا با عبارت “شکننده ترین” موافق نیستم اما دو گزاره “گران ترین” و “هزینه برترین” را همه ما قبول داریم! در دسته بندی کلی SquareTrade آیفون Xs مکس مقاوم تر از آیفون Xs است اما ما در تست های دیگر خلاف آن را مشاهده کردیم! امتیازدهی اسکورترید به قرار زیر است و شایان ذکر است که امتیاز کمتر، مقاومت بیشتر را نشان می دهد:

امتیاز شکنندگی آیفون Xs برابر 86 از 100
امتیاز شکنندگی آیفون Xs مکس برابر 70 از 100

البته اگر بدانید که SquareTrade به نوعی موبایل ها را بیمه می کند شاید حدس بزنید به نفع آن هاست که تست ها آنقدر خشن و شکننده باشند که کاربران با دیدن آن به فکر بیمه کردن موبایل های بیفتند اما به هر حال لزوما دروغی در این تست ها وجود ندارد، فقط سخت تر از یک سقوط عادی روزانه روی آسفالت هستند!

نظر شما چیست؟ به هر حال به یاد داشته باشید که اگر موبایل شیشه ای می خرید، کاور فراموش نشود! و بد نیست یادآوری کنم که قاب آیفون X برای آیفون Xs به خوبی قابل استفاده نیست و بالعکس!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

و توی ایران دست نیافتنی ترین
خدایی دیگه خوندن اخبار پرچمدارا برام هیچ جذابیتی نداره،اللنم که دلار 18 تومن شده حتی خوندن میانرده ها هم برام جذاب نیست!
گناه داریم!

Pouya

کلا تو سایتا کامنتا هم کم شده دیگه هیجان قبلو ندارن برای این اخبار فقط یه امید به خرید پرچمدار داشتیم که همونم دیگه نداریم?

آقا عطا.یی پیگیر تست سقوط PhoneBuff هم باشید. اونام با دستگاه انجام میدن و کاملا معتبره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)