حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل احتمال رکورد زنی فروش آیفون های ۲۰۱۸ اینجاست

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم پیش بینی فروش 350 میلیون دستگاه آیفون در یک سال آینده وجود دارد. این عدد خیلی بزرگ است، خیلی خیلی! برای مقیاس بهتر بد نیست بگوییم سامسونگ سال گذشته حدود ۳۲۰ میلیون موبایل فروخته و با فاصله زیاد صدرنشین فروش دنیای موبایل است. اما این فروش نه با موبایل هایی به میانگین قیمت بالای ۶۵۰ دلار بلکه میانگین قیمت بسیار پایین تر انجام شده است. حالا خود بهتر متوجه می شوید چرا این عدد خیلی بزرگ است! جالب تر اینکه چنین پیش بینی فروشی برای آیفون های ۲۰۱۸ خیلی دور از انتظار نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دلیل احتمال رکورد زنی فروش آیفون های ۲۰۱۸ اینجاست را با هم مرور کنیم.

به جدول بالا توجه کنید. این سهم آیفون های مختلف موجود در بازار است. تجربه نشان داده که در یک پریود ۲ ساله بیشتر کاربران موبایل های خود را ارتقا می دهند. درباره پرچمدارهای اخیر این مدت زمان حتی به ۲.۵ تا ۳ سال هم افزایش پیدا کرده است. حالا به واجدین شرایط ارتقا به آیفون های ۲۰۱۸ نگاه کنید. در حقیقت می توانید سهم آیفون ۷ و ۷ پلاس و عقب تر از آن را جمع بزنید یا به سادگی سهم آیفون های ۲۰۱۷ یعنی آیفون ۸، ۸ پلاس و X را از کل کم کنید!

حدودا ۷۱ درصد از مالکان فعلی آیفون ها می توانند برای خرید آیفون های ۲۰۱۸ هدف قرار گرفته شوند. شاید بگویید قطعا همه این افراد موبایل خود را ارتقا نخواهد داد و صحبت شما صحیح است اما خیلی از آن ها این کار را می کنند، چرا؟ آ … خواهشاً به طراحی خانواده آیفون های ۲۰۱۸ (نمایشگر کم حاشیه دارای بریدگی نمایشگر) نگاه کنید و آن را با طراحی آیفون ۶ ( که در آیفون ۶، ۶ اس، ۷ و ۸) استفاده شده مقایسه کنید.

اندازه نمایشگر نیز خود یک عامل محرک بزرگ است

اندازه نمایشگر نیز خود یک عامل محرک بزرگ است، عاملی که آیفون ۶ را به پر فروش ترین آیفون تمام دوران و پر فروش ترین موبایل هوشمند تمام دوران تبدیل کرد! در آیفون های ۲۰۱۸ دیگر نمایشگر زیر ۵.۸ اینچ وجود ندارد (البته موضوعات مربوط به نسبت تصویر را به یاد داشته باشید) و این در حالی است که ۸۸ درصد از تمام آیفون های موجود نمایشگر ۵.۵ اینچ یا کمتر دارند!

به نظر می رسد یک تسونامی ارتقا به آیفون های ۲۰۱۸ در راه است، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

برگ هام …

علی شیخ زاده

۳۵۰ میلیون خیلی زیاده و دست نیافتنی ولی اگه بتونه همچین رکوردی بزنه دلیل وجود ایفون xr خواهد بود

قطعا همین طوره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)