حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیبر کربن در سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 کجا قرار گرفته است؟

نوشته

5 سال قبل | 19 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

حدودا یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم کالبدشکافی گلکسی نوت 9 وجود سیستم خنک کننده فیبرکربن مایع را تایید نمی کند. به هر حال شخصی که این کالبدشکافی را انجام داده بود انتظار یک قطعه قابل مشاهده را داشته است اما چون چیزی را ندیده است پس عنوان می کند که وجود ندارد. حالا سامسونگ دست به کار شده و به این ابهام پاسخ می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم فیبر کربن در سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 کجا قرار گرفته است؟

سیستم خنک کننده فیبرکربن گلکسی نوت 9

سیستم خنک کننده فیبرکربن گلکسی نوت 9

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید، از پایین به بالا نمای بقل گلکسی نوت 9 را نشان داده اند. در مرحله اول بُرد (PCB) دستگاه قرار دارد. روی آن پردازنده نشسته است و اولین مرحله پس از پردازنده شاهد حضور فیبر کربن هستیم. این همان پاسخ ماست!

سامسونگ ادعا دارد که فیبرکربن تا 9 برابر بیشتر از سیلیکون در انتقال حرارت موفق خواهد بود. بالاتر صفحه مسی (احتمالا لوله حرارتی دارای مایع) قرار دارد، TIM یا همان سطح انتقال حراست و یک صفحه بزرگ انتقال حرارت مسی دیگر که مساحت آن 350 میلی متر مربع است. در نهایت به جلوی دستگاه یا همان گلکسی نوت 9 می رسیم. این سیستم در برابر سیستم انتقال حرارت گلکسی نوت 8 به صورت زیر توصیف می شود:

در گلکسی نوت 9 انتقال حرارت تا 3 برابر جذب گرمای بهتر و تا 3.5 برابر هدایت گرمای بهتر از گلکسی نوت 8 انجام می شود. به این صورت مشخص می شود که سیستم خنک کننده فیبرکربن مایع گلکسی نوت 9 نه فقط جنبه تبلیغاتی بلکه در واقعیت هم وجود دارد و سعی می کند که عملکرد بهتری را به جای بگذارد. در عمل نیز برای عملیات طولانی سنگین می تواند گرما را به خوبی پخش کند و دما را کنترل کند، برای مثال تست زیر را ببینید:

این تست از سایت tomsguide منتشر شده و همانطور که می بینید از نظر کنترل دما سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 در طولانی مدت موفق تر است، این عادت را گلکسی اس 9+ هم دارد اما وان پلاس 6 مشخصا به مرور بسیار داغ می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کنترل مناسب گرمای تولیدشده توسط پردازنده چقدر اهمیت دارد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

ممنون بابت انتشار

Naranj

احسنت حالا درست شد.تشکر

chalton

این هم پایان یه شایعه مضحک در مورد نوت 9،خبر قبلی خیلی از ترول ها اومدن شلوغ کردن و این خبر باعث شد یمی از شایع های نوت 9 به پایان برسه،البته خبر قبلی خود ترنجی هم کم نوت 9 رو پایین نیاورد ولی با این خبر معلوم شد که سامسونگ هیچ مثل برندهای دیگه دروغ نمیگه.

Saeed Mohammadipouya

خوبه خودتونم میدونی چقدر مشکل داره میگی یکی از مشکلاتش
اون نشت نورم فعلا یکی دگس اگه مشکل دگ ای شروع به زاییدن نکنه ازش

شما بهتره بابت سکوت کنی دوست عزیز.
بهتر بود مثل باقی دوستانت اینجا زیر این پست کامنت نمیذاشتی. یا حداقل عذرخواهی کن، بگو اشتباه کردم.

قرار بر عذرخواهیه شما باید معذرت بخای که زیر پستای سونی و پستایی که به سونی مربوط نمیشه همش مشغول گزافه گویی هستی ضمنا سکوت کردن یا نکردن من بخودم مربوطه و تمام

به معزز گفتم، به شمام میگم. این قبری که براش فاتحه میخونین، مرده توش نیس.

یه تبلیغی بود میگفت اگر میخوای حالت خوب بشه، چاییتو عوض کن. منم به شما میگم اگر میخوای حالت خوب بشه، برند گوشیتو عوض کن.

Naranj

خخخ واقعا اقا رسول جواب جالبی دادید 😀

Pouya

سعید محمدی
ماشالا عجب رویی یه ذره از امین یاد بگیر چند بار دیدم اشتباه کرد خیلی محترمانه عذر خواهی کرد تازه میگی شما باید عذرخواهی کنی عجب رویی??

Genesis

کلا عاشق این هستین که یدونه ازین شایعه ها بیاد فک کنین کار سامسونگ تمومه?
ایفون اکس هم اوایل مشکل داشت
سون هم میگفتن فلشش داغ میشه
چی شد اخرش؟
اصلا چرا راه دور
خود s8!!!

Saeed Mohammadipouya

جفتشون سر و ته یه کرباسن
شما از همون ادمایی بودین که وقتی خود سامسونگم انفجار نوت 7 رو تایید کرد گفتین شایعس

دکتر رسول آریان

آره بابا. سامسونگ و اپل و هواوی و … همشون سر و ته یه کرباسن. از نظر شماها فقط دوتا برند خوبن. یکی سونی و یکی اچ تی سی. دوتا برند در حال موت که فقط فسیل ها طرفدار این دوتان.

Roozbeh

من همین حالا دارم با گلکسی نوت ۹ (۵۱۲) برات مینویسم. نور بیرون میاد از حاشه های نوت. ولی اگر گوشی رو روی زاویه ۲۰ تا ۴۰ درجه به سمت صورت بگیری وگرنه نوری دیده نمیشه. ولی نه در حدی که توی اون تصویر بود. من نه از سامسونگ پول میگیرم نه از اپل یا شرکت دیگه ای. هر کسی به نظر من طبق نیازهاش گوشی یا کامپوتر میخره. من با قلم خیلی کار میکنم چون لازمه کارمه وقتی جایی هستم که دسترسی به کامپوتر ندارم وقتی احتیاج دارم نقشه ای رو تقییر بدم خیلی راحت روی گوشیم با قلم این کارو انجام میدم. خیلی ها به موسقی علاقه دارن. گوشی میخرن که هدست قوی داشته باشه. من وقتی مسافرت میرم از نوکیا ۸۳۱۰ قدیمی که دارم استفاده میکنم. چون میخام از دنیای مجازی کار دور باشم. امیدوارم شما هم یه پولی بگیری برا تلاشی که میکنی یک بردو بد جلوه بدی. به هر حال انتخاب من از زمان نوت اج همیشه گلکسی نوت بوده. در آینده شاید گوشی بهتری برای نیازهام پیدا کنم. ولی هر کسی طبق علایق و نیازش گوشی میخره. انتخابشم کرده. حرف شما هیچ تاثیری در انتخابش نخواهد داشت. و دلیلی هم نداره که انتخاب افراد مورد تمصخر قرار بگیره. یکی از دلایلی که ایران به عقب میره همینه که ما خیلی وقته فکر میکنیم هر چیزی که خودمون داریم خوبه و داشته ها تفکرات و عقاید دیگران رو به تمصخر میکشیم.

Pouya

تشکر بابت پوشش خبر ??

Genesis

دست شما درد نکنه واقعا عالی کار میکنین
ولی عالی میشد اگه به دنیای جالب و شیرین اسپیکر های پرتابل هم توجه میشد تو ترنجی
شما که خودتون درگیر اینا هستین.
کسی نیست در این موارد پست بزاره؟
اگه نیست من هستما??
خودم هم یه پیج بررسی اسپیکر پرتابل دارم
@speakers.ir

moh3n

جناب عطایی اندازه صفحه بزرگ انتقال حرارت 350 میلیمتر مکعب هست . شما نوشتین مربع

کهکشان

خوشم میاد وقتی یه خبر ضد سامسونگ پخش میشه چند وقت بعدش تکذیب میشه و یه برای یه عده فقط روسیاهی میمونه ! همین کافیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)