حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو R17 پرو احتمالا با دوربین سه گانه مجهز به دوربین سنجش 3 بعدی ToF ارایه شود

نوشته

5 سال قبل | 16 دیدگاه | اوپو، شایعات

دو روز قبل بود که در ترنجی خواندیم دوربین اوپو آر 17 پرو (Oppo R17 Pro) با دیافراگم دوگانه f/1.5 – f/2.4 عرضه می شود. حالا به نظر می رسد که این دوربین نه در قالب یک دوربین دوگانه بلکه در یک سیستم دوربین سه گانه عرضه خواهد شد! در حقیقت شایعه جدید می گوید که اوپو R17 پرو احتمالا با دوربین سه گانه مجهز به دوربین سنجش 3 بعدی ToF ارایه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

دو روز پیش بود که اوپو اف 9 (Oppo F9) با بریدگی نمایشگر خاص خود معرفی شد. حقیقتا این همه نوآوری و ایده جدید را از چینی ها انتظار نداریم اما آن ها دارند نظر ما را تغییر می دهند! به نظر می رسد آن ها “چاه جوشان نوآوری” را پیدا کرده اند!

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، دستگاهی با دوربین سه گانه در مرکز شاسی دستگاه دیده می شود که البته قاب پشتی هنوز روی آن سوار نشده است. ادعا می شود که این تصویر از خط تولید اوپو آر 17 پرو (Oppo R17 Pro) گرفته شده است و این دستگاه با دوربین سه گانه عرضه خواهد شد.

جالب تر این که گفته می شود مکانیسم دوربین سه گانه اوپو R17 پرو با یک دوربین ToF با قابلیت سنجش 3 بعدی تکمیل می شود. یکی از دوربین ها هم که دیافراگم دوگانه f/1.5 یا f/2.4 را دارد و دوربین سوم قبلا گفته شده بود 5 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین ToF همانند حسگر Face ID آیفون X می تواند عمق سنجی کند و این به شما اجازه اسکن سه بعدی، تشخیص ژست، پرو لباس به صورت مجازی و اجرای بهتر واقعیت افزوده (AR) را می دهد.

پیش از این ترنجی خوانده بودیم که با ارایه Oppo Find X فناوری تشخیص چهره سه بعدی دیگر منحصر به آیفون X نیست. همچنین پس از آن دیدیم که فناوری تشخیص چهره ۳ بعدی ویوو (Vivo) تا ۱۰ برابر قوی تر از Face ID آیفون X و اسکن از فاصله ۳ متری ارایه می کند! به نظر می رسد که اوپو می خواهد برای میان رده لوکس خود که از اسنپدراگون 710 قدرت می گیرد یک پک ویژه در نظر بگیرد، اینطور نیست؟

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اوپو آر 17 پرو (Oppo R17 Pro) می تواند جذاب باشد؟ اگر این شایعه صحیح باشد، این دستگاه تبدیل به اولین میان رده با دوربین سه گانه خواهد شد!

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

اصلا به ویوو و اوپو و شیا اعتقادی ندارم.در ظاهر همه چیز رو دارند ولی هر کدومش تو یک چیزی لنگ میزنه

Amin

تو یه چیز؟
تو صد تا چیز لنگ می‌زنن!

HPYK1

از همین کامنتت معلومه هیچ کدومشونو از بیست کیلومتری هم ندیدی

Naranj

برید بررسی اوپو فایند ایکس رو توی فون ارنا بخونید کلی ایراد گرفته

Amin

شما هم معلومه به بطن قضیه نرفتی.
یکم واقع‌بینی می‌خواد تا ببینید چقدر این چینیا تو کیفیت کم می‌ذارن.
حتی همون هوآویش که بزرگترینشونه.

saman1670

واقعا شرکت نوآور و خلاقیه و دمش گرم که آی تی رو پیش می بره

Amin

نوآور و خلاق؟!!!
شرکتی که حتی یه آیکون نمی‌تونه طراحی کنه و از اپل اسکی می‌ره، می‌شه خلاق؟
با یه گل بهار نمی‌شه دوست عزیز.

saman1670

آیا به نظر شما اوپو فایند ایکس نوآوری نبود؟نصف بدنش می اومد بیرون؟آیا ویوو گوشیش با اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش نوآوری نبود؟دوست عزیز،اینا همش نوآوریه دیه.شاید نوآوری نرم افزاری نداشته باشه ولی سخت افزاری خیلی…

Amin

خیلی؟
اون دو موردی که فرمودید درسته.
ولی خیلی نیست.
در کل نمیشه اسمشون رو گذاشت نوآور.
چون با یه مورد اثبات نمی‌شه.
نمیشه روشون صفت مطلق گذاشت.
شک نکنید اون کار ها رو اپل و سامسونگ از چندین سال پیش بلد بودن بکنن

saman1670

من منظورم کله چینی هاست.در کل خلاقیت زیاد می زنن و این خیلی خوبه.و قطعی نمی شه گفت بهش فکر کردن.مثلا گوگل با هوش مصنوعی هوآوی دوباره به فکر بازنویسی اندروید با هوش مصنوعی افتاد یا جسچر های آیفون…

Amin

خب بازم همینطوره.
یه جا نوآوری، ده تا جا اسکی.
اسم شرکت ایکس میشه نوآور؟!
قطعا خیر.

Soraygoular

خیلی دوستان باحالند میگن چینی ها کپی میکنند خوب بزارید بهتون بگم همین تاچ 3 دی ایفون های اپل کپی از هواوی میت اس بود یا همین دوربین هوش مصنوعی نوت 8 کپی از هواوی میت 10 بود یا دکس بدون نیاز به وسایل زیاد و فقط با سیم تبدیل تایپ سی به اچ تی ام ای که کپی نوت8 از میت 10 بود دوربین دوگانه سیاه و سفید که نوکیا و سونی ازش استفاده کردند کپی از هواوی پی 9 بود هنوز نتونستند از پی 20 پرو کپی کنند وگنر براتون لیست میکردم یا هواوی اولین شرکتی بود که ژست حرکتی اثر انگشت رو آورد توی گوشی ها چینی ها خیلی پیشرفته تر شدند همین ar ایفون کپی از لنوو فب 2 پرو لنوو اولین گوشی با صفحه خمیده رو هم داد ویو اولین گوشی با اثر انگست درون نمایشگر رو داد و ویو و اوپو اولین گوشی هایی بودند که دوربین سلفی پاپ آپ معرفی کردند اولین دوربین سگانه رو چینی ها دادند لنوو فب 2 پرو و هواوی پی 20 پرو و….. نوآوری های چینی ها که اپل و سامسونگ و ال جی و سونی و اچ تی سی و….. ازشون کپی کردند چینی ها فقط مشکل طراحی دارند که هواوی توی سری میت طراحی کاملا اختصاص خودش توی سری پی هم با رنگ توایلایت یک جورایی طراحی رو انحصاری کرد

Amin

جناب Soraygoular؛
شما فکر می‌کنی مثلا باقی شرکتایی که الان وضعشون خرابه، نوآوری نداشتن؟
چرا!
داشتن! و دارن!
حتی اچ‌تی‌سی که وضعش تا این حد خرابه، نوآوری داره!
همه دارن!
ولی شما دو دو تا چهارتا نمی‌کنی که شرکت ایکس وقتی یه نوآوری داره، ۱۰ تا کپی؛ اسمش میشه شرکت کپی‌کار، نه نوآور!
و وقتی اپل یه کپی داره، ۱۰ تا نوآوری، اسمش می‌شه شرکت نوآور، نه کپی‌کار.
خیلی خیلی ساده‌س درک این موضوع

saman1670

بحث اصن برند و این میانگینا نیست.بحث اینه که این شرکتا یه ایده ای رو مطرح می کنن باعث بازبینی خیلی از شرکتای دیگم می شه.

Soraygoular

ممنون از پوشش خوب سایت ترنجی بله این خبر درسته یک تیز تبلیغاتی هم از این گوشی لو رفته پوشش بدید حتی توی اینستاگرام هشتک نام این گوشی رو سرچ کنید میاد ویدئوش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)