حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو اف 9 (Oppo F9) با بریدگی نمایشگر خاص خود معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو

مدتی درباره شایعات میان رده جدید اوپو (Oppo) با بریدگی نمایشگر خاص می شنیدیم و حالا این دستگاه رسما معرفی شده است. اوپو اف 9 (Oppo F9) با بریدگی نمایشگر خاص خود معرفی شده و در ادامه در ترنجی با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ما هم همراه باشید.

به بریدگی نمایشگر Oppo F9 توجه کنید، این کوچکترین و قابل چشم پوشی ترین بریدگی نمایشگری است که تا کنون دیده ایم. در حقیقت این فقط برای دوربین سلفی است و به همان اندازه فضا اشغال شده است، شبیه به همان دیدی که اسنشال فون ارایه کرده بود اما خب آن ها واقعا به عمق زیادی درون نمایشگر وارد شده بودند.

پس از عرضه آیفون X و بریدگی نمایشگر بسیار بزرگ آن (از نظر طول) که به دلیل حضور سیستم تشخیص چهره 3 بعدی بود، دیگر شرکت های چینی در جهت شبیه به آن شدن، سعی کردند بریدگی نمایشگر شبیه به آیفون X استفاده کنند آن هم زمانی که چنین طراحی و بریدگی نمایشگر بزرگی اصلا نیاز نبود.

پاسخ اوپو به این اوضاع ناچ طور (!) ابتدا اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) بود که اگر تست مقاومت آن را در نظر نگیریم (!) واقعا دستگاه جذابی بود و سپس حالا در میان رده جدید خود یعنی Oppo F9 اقدام به استفاده از بریدگی نمایشگر خاص و بسیار کوچک خود گرفته که فقط برای دروبین سلفی استفاده می شود. به بلندگوی مکالمه توجه کنید که به خوبی روی لبه بالا این بریدگی جای گرفته است.

اوپو F9

اوپو F9

طراحی قاب پشتی اوپو اف 9 نیز شبیه به آیفون X نیست و اوپو به صورت کلی استقلال ویژه ای در طراحی از خود نشان داده است. طرح ویژه روی قاب پشتی نیز از زوایای مختلف دیده می شود که در این تصویر کمی در بخش میانه قاب پشتی به پایین تر شاهد آن هستیم.

اما اجازه بدهید کمی درباره مشخصات سخت افزاری اوپو F9 هم صحبت کنیم. چیپست مدیاتک Helio P60 در قلب آن خواهد تپید که دلخواه ما نیست ولی به هر حال اینجاست! ابعاد نمایشگر عنوان نشده اما شاید همان حدودهای 6 اینچ باشد و رزلوشن FHD+ با نسبت تصویر 19.5:9 را دارد. نمایشگر اوپو اف 9 (Oppo F9) توسط شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می شود و به این ترتیب این اوپو است که اولین موبایل با این شیشه محافظ مقاوم جدید را ارایه کرده است!

نمایشگر اوپو اف 9 (Oppo F9) توسط گوریلا گلس 6 محافظت می شود

باتری اوپو F9 به ظرفیت 3500 میلی آمپری است و عنوان می شود که از طریق میکرو USB شارژ می شود که کمی عجیب است و انتظار شنیدن پورت Type C را داشتیم، شاید اینجا اشتباهی در خبر منبع شده باشد چون فناوری شارژر Oppo VOOC نیز در آن استفاده می شود.

دوربین اصلی اوپو اف 9 (Oppo F9) ترکیب 16+2 مگاپیکسلی است که همان مکانیسم دوربین دوم نخودی (!) در دست اوپو است. دوربین 16 مگاپیکسلی با f/1.9 تجهیز شده است و این در حالی است که دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با f/2.0 ارایه می شود. جک 3.5 میلی متری صدا، پشتیبانی از کارت حافظه، حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی، حافظه رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز از دیگر مشخصات آن است.

نظر شما درباره میان رده جدید اوپو چیست؟ به نظر جذاب می رسد، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

چه ناچ قشنگی

Amir Hossein

ناچ قابل تامل?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)