حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم عکاسی بوکه و سیاه و سفید را به این دستگاه اضافه کرد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم بیش از سه ماه پیش رسما معرفی شد و اولین موبایل پرچمدار سونی با دوربین اصلی دوگانه بود. سونی مکانیسم اپتیک یکسان و دوربین دوم تک رنگ را برای اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم در نظر گرفت که به این دستگاه امکان عکاسی پرتره و سیاه و سفید را اضافه می کند. در حقیقت راهبرد سونی چیزی شبیه به هوآوی P9 تا هوآوی پی 20 (مدل عادی) است. در ابتدای عرضه این قابلیت ها برای پرچمدار سونی فراهم نبود و حالا آپدیت دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم عکاسی بوکه و سیاه و سفید را به این دستگاه اضافه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

 

همانطور که در دو اسکرین شات بالا می بینید، آپدیت جدید اکسریا ایکس زد 2 پریمیوم علاوه بر اضافه کردن پچ امنیتی آگوست اندروید، دوربین به روز شده را نیز در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که در اسکرین شات برنامه دوربین  می بینید، وقتی روی دکمه دوربین دوگانه (کنار دکمه شاتر) تپ کنید، منویی با عنوان افکت دوربین دوتایی باز می شود و در آن دو افکت وجود دارد. اولین افکت بوکه است و دومی نیز عکاسی یا فیلم برداری تک رنگ یا همان سیاه و سفید خواهد بود.

این ویژگی ها می تواند جالب و مفید باشد اما برای مثال شما می توانید همین موارد با دوربین تکی پیکسل 2 هم انجام دهید! به عقیده ما بهتر است که هر تعداد دوربین که برای دوربین اصلی موبایل در نظر گرفته می شود، باید اپتیک های متفاوتی را ارایه کند. مثلا حتی هوآوی پی 20 پرو که یک دوربین 20 مگاپیکسلی تک رنگ دارد، به نظر ما یک کار بیهوده است، حال هر چند بتواند مقداری تصویر را بهتر کند. در نظر داشته باشید اگر دوربین سوم از نوع زاویه دید عریض می بود، خوب این دست شما را در عکاسی بسیار بیشتر باز می گذارد. شایعات گلکسی اس 10 پلاس با دوربین اصلی سه گانه به ما قول سه اپتیک متفاوت را می دهد که جذاب خواهد بود.

نظر شما چیست؟ دید شما به دوربین چندگانه چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

آقای ع ط ا ی ی نظرتون محترم هست اما اگر یکی از سنسور ها در XZ2P سیاه و سفید نبود قطعا شاهد این عملکرد فوق‌العاده نبودیم و اختلاف خیلی زیادی داشت!
همونطور که پرچمدار های هواوی هم برای افزایش کیفیت عکس از این سنسور استفاده میکنن هرچند این مورد به خوبی دستگاه سونی نیست چون پردازشگر اختصاصی برای ترکیب عکس رو نداره

این راهکار یعنی استفاده از دوربین دوم با سنسور تک رنگ پیشنهاد کوالکام هم هست و بنظرم در موبایل ها این مورد در اولویت هست و برای دوربین سوم و.. باید سراغ لنز عریض و… رفت

s.p.a.r.r.o.w

من یه سری مقایسه دوربین xz2p با پرچمدار بقیه شرکتا تو شب رو دیدم واقعا فوق العاده بود این xz2p

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)