حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سنگین وزن ترین پرچمدار سال های اخیر

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | سونی

بیش از ۲ ماه پیش بود که در ترنجی دیدیم اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium) رسما با دوربین دوگانه با ISO 51200 و نمایشگر 4K HDR معرفی شد. هر چند زمان عرضه بازار آن خیلی دیر است و قیمت هزار دلاری آن بیش از حد انتظار ظاهر شده اما بالاخره تقریبا ۳ هفته دیگر شاهد عرضه بازار امریکا خواهیم بود. جالب است که از همین حالا رسانه های آمریکایی نظر مساعد خود را اعلام می کنند و برای شروع با این تیتر به پیش می روند: اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سنگین وزن ترین پرچمدار سال های اخیر! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم

اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم

اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم هر چند دستگاه زیباییست که پس از مدت ها طراحی یکنواخت موبایل های سونی را به روز کرده است (در حقیقت این امر با اکسپریا ایکس زد ۲ آغاز و با مدل پریمیوم ادامه دارد) اما باید چند پرسش اساسی از طراحان سونی داشت.

ابتدا وزن! وزن ۲۳۶ گرمی برای اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم ۵.۸ اینچی که باتری آن ۳۵۴۰ میلی آمپر است، اصلا عقلانی نیست. دستگاهی که هیچ موضوع اضافه ای به جز سیستم DVS که برای لرزش همگام با صدا است، ندارد. همچنین ضخامت ۱۱.۹ میلی متری اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت. هر چند این حداکثر ضخامت دستگاه است و سونی طراحی لبه ها را باریک در نظر گرفته اما دستگاه های زیاد دیگری هم با طراحی مشابه وجود دارند که وزن و ضخامت کمتری دارند!

به هر صورت اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم عوامل خرید خود از جمله نمایشگر 4K HDR، فیلم برداری 4K HDR و دوربین دوگانه سونی را دارد اما وقتی بحث مقایسه با دیگر رقبا به میان می باید، تردید بر کاربر حکمفرما می شود. نظر شما چیست؟ با این وزن و ضخامت موبایلی می خرید؟ نقاط مثبت و منفی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

سام تو اس 5 دید که طراحی چه قدر مهمه و بهش چه قدر انتقاد شد شما اس 5 رو با وان ام 8 و ایفون 6 تصور کن این کجا و ان کجاانصافا اون دوتا ترجیح میدم ولی سام سریعا تو اس 6 جبران کردن سونی همیشه انتقاد شد بابت طراحی ولی نمیدونم چرا انگار براش مهم نبود اره طراحی سلیقس قبلانم گفتم ولی طراحی میتونه نقص داشته باشه وزن زیاد این گوشی ضخامت بالا حاشیه زیاد (بیشتر منظورم قبل از xz2) نقصه و هر کسی بپذیره که این ایراده حالا کسی بگه من با ایناش مشکل ندارم و دوسش دارم اره اون عیب نداره سلیقس من الان میگم از نظر من تا الان اس 9 زیباترینه ولی قبول دارم به خاطر اج گلس خوب گیر نمیاد یا خیلی حساسه و مقاومت کمی داره ولی عموما سونی طراحیشون ایراد داشت که بر طرف نکرد سونی اگر به طراحی اهمیت میداد اگر به انتقادهایی که بهش میشد گوش میدادبه خاطر اسمشم که بود وضعیت فروشش بیشتر میشد وضع خیلی بهتری داشت خلاف جریان اب حرکت کردن عاقبت نداره سونی قربانی سیاست های غلطشه یه وقتایی حس میکنم اصلا نگار براش مهم نیس بخش موبایلش xzp رو داد کلی گفتن حاشیه هاش خیلی زیاده و… باز تو xz1 انگار نه انگار :/ من که مشکلی ندارم با هیچ شرکتی ایشالا اینم به روزای خوش برگرده

mostafa3

این xz2 p واسه خنده مردم داده بیرون
خودم طرفدار سونی هستم xz1 دارم
سامسونگ هم دوست دارم
ولی این xz2 premium رو مخه منه چرا ساختی که حالا با نیم قرن تاخیر بخوای بدی بیرون واسه بدن سازی خوبه بجای دنبل

Amir Hossein

عقبگرد و پسرفت ماه عسل گوشی های جدید سونیه
پرچمدار 11 میلیمتر ضخامت باید داشته باشه تو این برهه زمانی!!!!?
سونی تا ورشکست نشه ول کن نیست

دکتر رسول آریان

ماحصل درسته.
ماه عسل مال عقد و ازدواجه.

Amir Hossein

کاملا صحیحه?
نمیدونم چرا اونطور نوشتم?

vahid1370b

sony Stand up please, its the time for a big change

علی شیخ زاده

واقعا این طرز طراحی عجیبه گوشی انقد ضخیم و سنگین اونم باتری با ظرفیت کم?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)