حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره تلویزیون اینستاگرام (IGTV) و ویدئوی‌های یک ساعته آن

اینستاگرام امروز نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV) را رسماً معرفی کرد. هرچند که برای استفاده از قابلیت تلویزیون اینستاگرام یا آی جی تی وی (IGTV)  لزومی به نصب نرم افزار جداگانه آن ندارید اما ارائه نرم افزار مجزا از سوی اینستاگرام برای این بخش نشان از تمرکز ویژه برای آن دارد دقیقا مثل بخش دایرکت. اگر شما دوست نداشتید که نرم افزار جداگانه آی جی تی وی (IGTV) را روی موبایل خود نصب کنید، همچنان می توانید از آیکون کنار بخش دایرکت به تلویزیون اینستاگرام وارد شوید. اما بخش تلویزیون اینستاگرام چیست و چه چیزهایی را باید درباره آن بدانید؟  در ادامه با ترنجی همراه باشید تا هر آن چیز را که لازم است درباره تلویزیون اینستاگرام در ترنجی بخوانیم.

بخش تلویزیون اینستاگرام به عنوان ویدئو هاب برای این شبکه اجتماعی تصویر و ویدئو محور ارائه شده است. در ترنجی بارها خوانده ایم که فیس بوک یعنی شرکت مالک اینستاگرام در تلاش است تا این سلاح خود را برای مبارزه با گوگل و سرویس یوتیوب مسلح کند. زمانی که شما وارد اینستاگرام تی وی (IGTV) می شوید ویدئوهایی که به صورت عمودی تهیه شده اند  به صورت خودکار آغاز به پخش می کنند. این ویدئو ها می‌توانند ویدئو های افرادی باشند که شما آنها را دنبال می‌کنید یا همانند پیشنهادهای ویژه اینستاگرام در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می شود. همانطور که گفتیم نرم افزار مجزای این بخش ارائه شده و اگر مایل به دانلود نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV)  برای اندروید و iOS از لینک زیر اقدام کنید.

دانلود IGTV (تلویزیون اینستاگرام) برای اندروید و iOS

مدیر اجرایی اینستاگرام آقای Kevin Systrom می گوید که این برنامه یعنی تلویزیون اینستاگرام طراحی شده تا کاربران بتوانند راحت‌تر ویدئوها را روی موبایل هوشمند خود ببینند. او اشاره می کند که اکثر نرم افزارهای تماشای ویدئو شما را مجبور به جستجو در محتوای آنها می کنند، این اما کاملا با روالی که شما از یک تلویزیون می شناسید متفاوت است. شما وقتی که می خواهید تلویزیون نگاه کنید به راحتی آن را روشن می‌کنید و محتوا پخش می‌شود. این حالتی است که رقبای اینستاگرام TV ندارند اما وقتی شما وارد IGTV می شوید، ویدیوها به صورت خودکار پخش می شوند. خوب البته این حالت به اینستاگرام کمک می کند تا تبلیغات خود را نیز راحت‌تر در نگاه اول به شما ارائه کند،  هوشمندانه است!

وقتی شما وارد IGTV می شوید، ویدیوها به صورت خودکار پخش می شوند

به گفته یکی از مدیر محصول های تلویزیون اینستاگرام، تولید کننده های محتوا می توانند ویدئوهای خود را مستقیماً در اینستاگرام آپلود کنند و این باعث می‌شود که اینستاگرام به عنوان یک رقیب برای پخش ویدیویی موبایلی برای یوتیوب ظاهر شود. در ابتدا شما می توانید ویدئوهایی تا مدت زمان ۱۰ دقیقه را آپلود کنید و حساب های کاربری بزرگتر می توانند ویدیوهای ساعتی را آپلود کنند. اینستاگرام عنوان می‌کند که با گذشت زمان آنها اجازه آپلود ویدئو بدون محدودیت زمانی را نیز می دهند.

اینستاگرام عنوان می‌کند که با گذشت زمان آنها اجازه آپلود ویدئو بدون محدودیت زمانی را نیز می دهند.

در آغاز تلویزیون اینستاگرام (IGTV) تبلیغات نخواهد داشت اما قاعدتاً روزی به تبلیغات خواهد رسید.  همانند یوتیوب اینستاگرام هم این درآمد از تبلیغات را با تولید کننده های محتوا تقسیم خواهد کرد. اینستاگرام قابلیت استوری های ۲۴ ساعته و پیام خصوصی یا همان دایرکت مسیج (DC) را ارائه کرد تا راه ارتباطی خوبی برای کانال ها با کاربرانشان ایجاد شود. تلویزیون اینستاگرام قرار است که مسیر متفاوتی از ارتباط را گسترش دهد تا مردم به سمت علاقه مندی های خود بروند. اینستاگرام تمام تلاش خود را می‌کند که شبکه اجتماعی برای ارتباط های فردی و علاقه مندی ها در کنار باشد. مدیرعامل اینستاگرام می گوید که شما هیچ جای دیگری نمی توانید این را داشته باشید، ترکیبی یکتا از مخلوط هر دو.

مراسم معرفی IGTV

افرادی که در یوتیوب برنامه های مخصوص به خود را داشتند سعی می‌کنند که در اینستاگرام نیز برنامه های خود را منتشر کنند. به گفته آنها مشخص نیست که کدام پلتفرم پیروز خواهد بود پس بهتر است که شما همه جا حضور داشته باشید.  بخش ویدئوهای اینستاگرام همزمان با ارائه بخش مخصوص بازی در فیس بوک ارائه می‌شود، بخشی که دوباره طراحی شده ویدئوهای زنده است. البته بخش تلویزیون اینستاگرام را می توان الهام گرفته شده از ویژگی دیسکاور اسنپ‌چت هم دانست. بخش که برای کاربران نوجوان طرح در نظر گرفته شده بود و کسب و کارها از آن پاسخ گرفته بودند.  توجه داشته باشید که نوجوان ها این روزها بیشتر از اینکه پای تلویزیون بنشینند، سرگرم موبایل خود هستند و پلتفرم های ارائه محتوای ویدئویی قطعاً جایگزین مخاطبین میلیاردی تلویزیون خواهند بود. چندی پیش در فرنگی خواندیم که در چین سرانه استفاده از محتوای ویدئویی روی موبایل بیشتر از سرانه استفاده از محتوای ویدئویی روی تلویزیون است.

نوجوان ها این روزها بیشتر از اینکه پای تلویزیون بنشینند، سرگرم موبایل خود هستند

هدف نهایی هر دو پلتفرم  رقابت مستقیم با یوتیوب است. ابته اجازه بدهید نگاهی به یوتیوب و تفاوت‌های آن با اینستاگرام تی وی (IGTV) داشته باشیم.  شما وقتی وارد یوتیوب می‌شوید کاملا متمرکز بر ویدئو هستید وقتی وارد اینستاگرام می شوید ابتدا تصاویر دوستان و یا صفحاتی را که دنبال می‌کنید می‌بینید و سپس اگر مایل بودید وارد یک تب دیگر یا نرم افزار جلوه می شوید تا محتوای ویدئویی را ببینید.  از طرفی یوتیوب تولیدکننده‌های محتوای بسیاری دارد که هم اکنون درآمد مناسبی را از آن دارند اما اینستاگرام در وهله اول نه پولی به تولیدکننده محتوا می دهد که بخواهد محتوای اختصاصی برای آن تولید کنند و نه درآمد از تبلیغات خواهد داشت.

اینستاگرام روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است

در حال حاضر اسنپ چت سعی میکند که شما کمتر از برنامه بیرون بروید و نیاز باشد که حل زیادی را برای رسیدن به محیط پخش محتوای ویدئویی داشته باشید اما اینستاگرام روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است و حتی یک نرم افزار جداگانه برای آن ارائه نموده که به عقیده مدیرعامل اینستاگرام اگر شما می‌خواهید که ویدئو های طولانی مدت ببینید هست نیاز به یک فضای جداگانه دارید ما واقعاً می‌خوانیم که این دو بخش را از هم جدا کنیم و شما مشخص کنید که می‌خواهید در کدام بخش ماجراجویی کنید.

 

نظر شما چیست به نظر می رسد که اینستاگرام در زمینه ارائه فضایی برای محتوای ویدئویی طولانی‌مدت کاملاً مصمم است و این بار فیس بوک آمده تا جنگی اساسی را با گوگل به راه بیندازد.  پخش تلویزیونی اینستاگرام تنها امروز است که راه اندازی شده و زمانی که این مطلب برای شما در ترنجی در حال نگارش است نزدیک به یک میلیون نفر کاربر آنلاین در بخش اینستاگرام تی وی وجود دارد که بی نظیر است.  همچنین در ترنجی خواندیم که اینستاگرام هم اکنون ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جالب نیست زیاد. اون محدودیت ۱۰ دقیقه هیچی. ولی اینکه باید حتما ویدیو عمودی باشه، روی اعصابه. الانم خیلی ها اومدن کراپ کردن ویدیوهای افقی رو. مثلا رادیو جوان اومده ویدیو کلیپ ها رو برش داده، سمت چپ و راست تصویر حذف شده، فقط وسطش مونده. اینجوری کراپ کرده که ویدیو مثلا عمودی بشه، بتونه بذاره توی IGTV.

REZA

فک کنم صاحب اینستا از اوناست که همیشه auto rotate گوشیش غیر فعاله!دیدین یه یریا کلا با auto rotate مشکل دارن ؟فک کنم اینم از اوناس!کوتاهم نمیاد

Only

خیلی ممنونم
بهتر بود چند کیفیت از هر ویدیو میذاشت کاربر خودش انتخاب میکرد کدوم کیفیت و اتوماتیکم پخش نمیشد مخصوصا با نت حجمی ایران و قابلیت زیرنویس و …
امیدوارم کم کم اضافه بشه اینا تا لااقل کیفیت محتواشم بهتر بشه
البته اگه میخواد با یوتیوب رقابت کنه

دکتر رسول آریان

دقیقا. زمانی که داری فیلمت رو آپلود میکنی، نمیرسته ما رو به یک صفحه ساکت و آرام تا با خیال راحت فیلم آپلود بشه. اون زیر برای خودش داره فیلم های دیگران رو پخش میکنه. این کار باعث میشه الکی حجم هدر بره و سرعت نت هم کم بشه.

مگر اینکه بک بزنی بیای بیرون کلا ازش. اون برای خودش عملیات آپلود رو پیگیری کنه.

Only

من برا اپلود ویدیو البته نه برا igtv
اول اینستاگرام رو بدون نت بازش میکنم
تا صفحه لود بشه بعد نت رو روشن میکنم و ویدیو اپلود میکنم
اینطوری قسمت اگه اشتباه نگم timeline
بی خودی هر چیزیو لود نمیکنه
کلا حجم خورش زیاده باید مثه تلگرام اجازه میداد خود کاربر انتخاب کنه که اتوماتیک لود بشه یا نه

علاوه بر اینا خیلی خوب میشد قسمت اکسپلور
یه دکمه به اسم + شبیه اینو دیگه نشون نده+
میذاشت

منتظرم ببینم چه میکنه با این قسمت igtv

REZA

بخش جالبیه،دیگه اینستا چیزی واسه کامل کردن بخشای قبلی نداشت. فقط داشت با اپدیتایی خراب کاری میکرد مثل بخش کامنتا!
این بخشم خوبه،انیمیشن هاشم روون و نرم هستن.

raminkhan

تازه اول راهه و این حالت همیشه عمودی بودنش زیاد جالب نیست ولی قطعا خیلی بهتر میشه

marzihjafari

سلام.وقت بخیر!قبلا كانال ایجاد كردم ۲تا فیلم گذاشتم الان میخوام فیلم بذارم روی+ میزنم میگه ویدیویی نیست درحالیكه چنتا ویدیو تو گالریم هست و مجوز دردسترس بودن گالری رو قبلا دادم .مشكل كجاست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)