حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بخش کاملا جدیدی برای ویدیوهای یک ساعته اینستاگرام در تاریخ 30 خرداد رونمایی می شود

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دیروز بود که در ترنجی خواندیم احتمالا مدت ویدیوهای اینستاگرام به یک ساعت افزایش پیدا کند و این کار در جهت رقابت با یوتیوب است. حال خبر می رسد که این ویدیوها تا رزلوشن 4K تمام صحفه و به صورت عمودی خواهند بود و البته تولیدکننده های محتوا می توانند همانند درآمد از یوتیوب، از انتشار چنین محتوایی در اینستاگرام درآمدزایی داشته باشند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وقتی صحبت از افزایش سقف مدت زمان ویدیوها به یک ساعت می شود،‌ لزوما سقف 60 دقیقه را نبینید، تصور کنید موزیک ویدیو خواننده مورد علاقه خود را با کیفیت 4K و تمام صحفه می خواهید ببینید! تصور کنید یک ویدیو یوتیوب طور که عموما حوالی 10 دقیقه است را نگاه می کنید، تصور کنید حتی یک قسمت از یک سریال را که کمتر از یک ساعت است نگاه می کند! بله، من هم ابتدا تصور می کردم منظور از ویدیو عمودی این باشد که اصطلاحا ویدیو “قدی (تما قد)” گرفته شده باشد، اما حالا می توان به این دید به آن نگاه کرد که منظور ویدیو تمام صفحه افقی است، اینطور نیست؟

خب، آیا ویدیوها چطور نمایش داده خواهند شد؟ احتمالا یک تب جدید یا یک بخش جدید مثل استوری ها به اینستاگرام اضافه شود تا در آن بتوانید محتوای مورد نظر خود را ببینید. تولیدکننده های محتوا می توانند از طریق تبلیغات، درآمد زایی هم داشته باشند. جالب است بدانید افزایش سقف ویدیوهای اینستاگرام به 60 دقیقه نه فقط برای اینفلوئنسرها یا شرکت های تجاری، بلکه برای تمام کاربران از ابتدا فعال می شود اما بحث درآمد زایی مدتی پس از اجرای این طرح و برای تولیدکننده های محتوا ممکن است. در حقیقت اینستاگرام به دنبال ایجاد بستری حرفه ای برای تولید محتوای ویدیویی است.

اینستاگرام به دنبال ایجاد بستری حرفه ای برای تولید محتوای ویدیویی است

در پشت پرده این خیمه شب بازی بین اینستاگرامی که یوتیوب را هدف گرفته، گوگل و فیس بوک ایستاده اند. بخواهید یا نخواهید یوتیوب حرف اول را در زمینه ویدیو می زند و فیس بوک در زمینه شبکه های اجتماعی! هیج کدام از این دو شرکت موفق نشده که در زمینه دیگری فعالیت کنند اما این بار گویا فیس بوک برنامه های بزرگی برای اینستاگرام در سر دارد.

گفته می شود که تاریخ 20 ژوئن برابر با 30 خرداد ماه شاهد بخش کاملا جدیدی برای ویدیوهای یک ساعته اینستاگرام خواهیم بود که هنوز نه درباره نام آن و نه درباره نحوه تعامل با آن خبری نداریم. شما چطور فکر می کنید؟ اینستاگرام می تواند رقیب قابلی برای یوتیوب شود؟ در درجه اول پاسخ این سوال را تولیدکننده های محتوا (مثل بحث توسعه دهنده ها در سیستم عامل ها) می زنند. فکر می کنید اگر از این زاویه به ویدیوهای طولانی تر از 1 دقیقه اینستاگرام نگاه کنیم، قابل هضم تر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

موزیک ویدیو ببینیم 4K روی اینستا؟ باشه، بشین تا ببینیم!
اینقدر قابلیت اضافه می کنه که فیلتر میکننش از آخر

البته الان هم ویدیوها درسته که یک دقیقه ای هستن اما قابلیت آلبوم شدن دارن. میشه ۱۰ تا ویدیوی ۱ دقیقه ای رو آلبوم کرد که میشه ۱۰ دقیقه. الانم خیلی ها دارن به همین شکل فعالیت میکنن. هر چند چندان جالب نیست.

هر چند گوگل هم در شبکه اجتماعی وارد شده از چند سال پیش. یعنی گوگل پلاس. گوگل پلاس هم در زمان خودش مخاطب زیاد داشت. اما زیر سایه فیسبوک بود.

Peiman

همون طور که قبلا گفتم بستگی به نحوه اجرا این ایده داره . به نظر میرسه که روش فکر شده .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)