حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه پرچمدارهای ضد آب سال 2018، درخشش اکسپریا ایکس زد 2

ضد آب بودن یکی از قابلیت های همیشگی پرچمدارهای سونی بوده است. ژاپنی ها خیلی روی این قابلیت مانور دادند اما متاسفانه تا پیش از این که سامسونگ و اپل به جرگه تولید کننده های موبایل با قابلیت ضدآب بودن بپیوندند، شرکتهای دیگر این ویژگی را خیلی جدی نگرفتند. سامسونگ حالا سالهاست که موبایل ضد آب تولید می‌کند و اپل نیز امسال دومین نسل آیفون های ضد آب خود را ارائه کرده است. در این بین ال جی و هوآوی پرچمدار های ضد آب خود را برای سال ۲۰۱۸ آماده کردند. هرچند که گواهی ضد آب بودن این 5 دستگاه با هم متفاوت است اما می خواهیم آنها را از نظر مقاومت در برابر آب تحت گواهی هایی که دریافت کرده اند بررسی کنیم.  در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه پرچمدارهای ضد آب سال 2018 که با درخشش اکسپریا ایکس زد 2 همراه است را با هم ببینیم.

مقایسه پرچمدارهای ضد آب سال 2018، ویدیو اول

خوب ابتدا با ان تست های کوتاه مدت و سپس روی مرز گواهی های ضد آب بودن این پنج دستگاه آغاز می‌کنیم. هر 5  دستگاه در تست های اولیه و مدت زمان کوتاه و عمق کم بسیار خوب کار می‌کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد. آیفون تِن (iPhone X) و هوآوی پی ۲۰ پرو دستگاه هایی هستند که گواهی IP67  و ۳ دستگاه دیگر یعنی اکسپریا ایکس زد ۲ گلکسی اس ۹ پلاس و ال جی جی ۷ تینکیو با گواهی IP68 ارائه شده اند.

مقایسه پرچمدارهای ضد آب سال 2018، ویدیو دوم

اولین دستگاهی که شکست می‌خورد را می توان گلکسی اس ۹ پلاس دانست. در ویدئو گفته می شود که شکست هایی روی شیشه دستگاه دیده می‌شود که احتمالا به دلیل سقوط در آب و برخورد به کف استخر باشد. خوب به صورت کلی می توان گفت که این جا تست یک ایراد کلی دارد اما باید واقع‌بین بود که اگر موبایل شما از دست تان رها شود، به درون آب بیفتد و به کف استخر یا رودخانه بخورد و بخواهد بشکند، این یک مشکل است. البته تا انتهای ویدیو به این شکستن اشاره‌ای دیگری نمی شود و مشخص نیست که این بزرگوار آیا دوباره همانند آن اشتباهی که درباره ابری بودن دوربین الجی جی ۷ در دوره اول داشت اینجا را هم اشتباه کرده یا خیر.

پس از گلکسی اس ۹ پلاس شاهد عملکرد آیفون X هستیم اما با گذشت چند دقیقه می‌بینیم که این دستگاه نیز کاملاً از کار می افتد و خاموش می شود. ‏ال جی جی ۷ مشکلی در بلندگوی تکیه خود دارد اما پس از ویدئویی که چند هفته بعد به عنوان ویدئوی آپدیت ارائه می شود می بینیم که بلندگو مشکلی ندارد اما متاسفانه میکروفون لبه پایین از کار افتاده است. هوآوی پی ۲۰ پرو نیز در وهله اول مشکل خاصی ندارد اما پس از گذشت مدت زمان قابل توجه می بینیم که بلندگوی مکالمه آن گفت صدای شدیدی پیدا کرده است.

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ با گواهی IP68 عالی عمل کرد

درباره  چهار دستگاه از این پنج دستگاه صحبت کنیم و تنها یک نامه دیگر باقی مانده که نماینده سونی است. سونی اکسپریا ایکس زد ۲ با گواهی IP68 عالی عمل کرده و در تست های اولیه در تست مرز گواهی و نه در چند هفته بعد هیچ مشکلی را ثبت نکرده است.  

بدین ترتیب می‌توان گفت که اکسپریا ایکس زد ۲ ضد آب ترین موبایل ضد آب سال ۲۰۱۸ است.  البته به یاد داشته باشید که این تست ها همیشه و به صورت عمومی نمی‌تواند سنگین باشند و شاید در تجربه شما اتفاق دیگری رقم بخورد هست به صورت کلی بهتر است که برای تست کردن یا حرکات نمایشی و غافلگیر کردن دوستان از این کارها نکنید و در صورتی که موبایل شما به درون آب افتاد سریعاً آن را خشک کنید.

نظر شما درباره عملکرد این پرچمدار های ضد آب سال ۲۰۱۸ چیست؟ به نظر می‌رسد که نباید زیاد به تبلیغات اعتماد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminkhan

برای همین چیزاس که سونی رو دوست داره درسته شاید بعضی وقتا عقب باشه از بقیه ولی از لحاظ کیفیت کم نمیزاره

Amin

ببخشید من درک نمی‌تونم بکنم که شکستن، چه ربطی به ضد آب بودن داره؟
آخرش هم اس۹ سالم بود هم ایکس زد ۲ دیگه.
مگه غیر اینه؟

Amin

خب بله این بدیهیه.
منتهی من میگم در اثر ضربه شکسته.
وگرنه اندازه همون ایکس زد ۲ مقاومت داره.
تست به قول خود شما توی متن، ایراد داره

HiKa

سلام.
احتمالا شما فشار آب رو هم در نظر نمیگیرید.
جنس بدنه گوشی اگه فلز باشه از بابت فشار آب در محل های عمیق، مشکلی نداره. اما جنس شیشه به شدت به فشار حساسه و در آب های عمیق احتمال اینکه در اثر فشار آب بشکنه خیلی زیاده.

Amin

جناب ح.میدر.ضا؛
مگه بدنه‌ی ایکس زد ۲ فلزیه؟!
بعدشم چه ربطی داره اصلا؟
اس۹ در اثر سقوط شکسته، نه فشار آب.

HiKa

خیر فلزی نیست فقط واسه درک بهتر اشاره کردم.
بله ممکنه در اثر ضربه باشه که باز هم نشان از مقاومت پایین این گوشی داره. بر کسی پوشیده نیست که جنس شیشه و حاشیه کم نمایشگر و مخصوصا اج بودن صفحه نمایش به شدت از مقاومت گوشی کم میکنه و ممکنه با یک ضربه کوچیک صفحه نمایش یا شیشه پشت گوشی آسیب ببینه و باعث نفوذ آب بشه.
اما در کل، فشار آب هم بی تاثیر نیست و همونطور که گفتم با توجه به اج بودن صفحه نمایش، ممکنه فشار آب باعث آسیب دیدن گوشی شده باشه.

Amin

خیلی باحال حاشیه‌ی زیاد ایکس زد ۲ رو توجیه کردی.
قرار نیست برای یه عده که مراقب گوشیشون نیستن، شرکت کل طراحی و ظاهر گوشی رو خراب کنه.
برای اینجور افراد، سامسونگ سری اس اکتیو رو در نظر گرفته.
من حتی روی بالش هم یواش می‌ذارم گوشیو!!

این‌ها نمی‌تونه طراحی زشت یه گوشی رو توجیه کنه.

در هر حال؛
چه اس۹، و چه ایکس زد ۲، IP68 دارن.

mostafa3

اقای عطایی روشنایی صفحه نمایشu12 افتضاع هست حداکثر 389 نیت نصف پرچمدارهای دیگر

منبع: اکسپریا بلاگ!
آخرشم تشکر کرده ازش، نوشته: Thanks Diogo

مگر گرفتن مجوز IP الکیه؟ تبلیغات چیه؟
اگر اینجوری بود که همه شرکت ها میومدن IP68 رو الکی میزدن. گرفتن این مجوز و ثبت اعداد مربوط به مقاومت در برابر آب و مقاومت در گرد و خاک الکی نیست. اگر الکی بود، اپل برای آیفون X به جای IP6۷ میزد IP68.

طرف زده S9 پلاس رو شکسته، انتظار داره مقاومت کنه. بله، قبول دارم که ممکنه در حین یک اتفاق، گوشی با شدت سقوط کنه و بخوره کف استخر، ولی این تست مقاومت سقوط نیست، تست ضد آب بودنه. پس باید همه گوشی ها رو در یک شرایط برابر تست میکرد. مثلا همه گوشی ها رو آروم میذاشت کف استخر. خب وقتی یکی ضربه میخوره، بقیه اون ضربه رو نخوردن، روی نتیجه آزمایش تاثیر میذاره.

در خوب بودن گوشی های سونی در مقاومت در برابر آب شکی نیست. هر چند برخی مشاهدات در گذشته بوده که گوشی آب رفته داخلش. اما به طور کلی سونی رو یه جورایی میشه پدر ضد آبی موبایل ها دونست.

اما به هر ترتیب تست عادلانه ای نبود.
مجددا هم تاکید میکنم. مجوز IP68 چیزی نیست که شرکت برای خودش بنویسه که بازی تبلیغاتی باشه. در محل دیگری توسط افراد بی طرف تست میشه، بعد اون مجوز داده میشه.

Mashallah_khan

یه ip5۳ رو گوشی ببندی و یه زیر میزی بدی راحت میشه گرفت نمونش رو این بالا ببین ?

دکتر رسول آریان

این چرت و پرت هایی که میگی، خودتم باورش نداری. مطمئنم. خیلی کودکانه کامنت میذاری.

Amin

آره دقیقا حرف منم همینه

اقای دودو چه بخای چه نخای سونی عالیه

mostafa3

فقنه 98
منبع فقط باید سامسونگ باشه تا این آقا قبول کنه

کهکشان

کاملا باهات موافقم
این تست هارو باید شرکت ارائه دهنده گواهینامه انجام بده نه افراد متفرقه 1
خدا میدونه طرف چه بلایی سر گوشی ها آورده بعد ازشون تست میگیره ! این که نمیشه

Mashallah_khan

زنده باد سونی یک بار دیگه قدرت بی نهایتش رو به رخ برندای درپیت رقیب که با دورویی و رشوه و تبلیغات به این جایگاه ها رسیدن کشیدن آخ جیگرم خونک شد زد تو پوز سامسونگیا با این ip68 جعلیشون که معلوم نیست‌چه قدر زیر میزی گرفتن که این استاندارد رو الکی بهش بدن
حتی پی ۲۰ پرو هم ip67 بود وضع خیلی بهتری داشت ولی چون اینجا گوشی مورد علاقه بعضیا نتونست اول شه قطعا فشاراتی وارد کرده بهشون که میخوان توجیه کنن این منبع هیچ اعتباری نداره ????????????????

Amin

مرسی که هستی?

کهکشان

ماشالله خان شما خودتم ضد آبی عزیزم ؟ مشکلی نداری؟ حالت خوبه ؟ قرصاتو سر وقت میخوری؟

Naranj

تست معتبری نیست
….
سلام دوباره به ترنجی

Naranj

بخاطر نوع انداختن توی استخر
ضداب بودن میذاشت توی پارچ مشخص میشه

HiKa

دوست عزیز گواهی ip68 یعنی 30 دقیقه در عمق 1.5 متر میتواند دوام بیاورد! پارچ آب 30 سانت هم نمیشه 😐

Soheil xperai1

واقعا شما گذاشتن گوشی تو پارچ آبو میگی تست ضد آبی؟!!!!!

mTAAHAAm

آفرین

javad1370

جانم سونی رنگو روحو نگم برات نگم برات. بی رغیب مثله همیشه. سامورایی بی ادعا????????????????????

MOAZEZ

سونی غیر از اینهم ازش انتظار نمیره، اگه میخواست مثل بقیه باشه که سونی نبود. ژاپن از لحاظ کیفیتی همیشه تو دنیا حرف اولو میزنه

Faraz

من گوشیم رو هزار بار بردم توی آب استخر ودریا اس هفت و اس هشت فیلم هاش موجوده …هر باری هم که بردم گوشی از دستم افتاده کف استخر و هیچ اتفاقی واسه گوشی نمیفته و نمیشکنه چون که گوشی از دست آدم سر بخوره توی آب اصلا طوری نمیشه چون با حالت خاصی به زمین میخوره و آب از شدت برخورد سخت با کف استخر جلوگیری میکنه دیگه اینو هر بچه ای میدونه …دیگه اینارو هر کسی میتونه خودش تست کنه …

ARMTIN

سونی یکی از کمپانی پر سابقه در زمینه « waterproof mobile » هست …
عملکرد عالی XPERIA XZ2 ( تاییده IP68 و IP65 بدست اورده ) در این تست، سابقه درخشان SONY در این زمینه تایید میکنه ?
……
S9 plus و XZ2 هر دو IP68 دارند
بنظرم علت شکستن پرچمدار سامسونگ در کف استخر بخاطر طراحی edge هستد که مقاومت گوشی در برابر ضربه کاهش میده
اما SONY ? ….
مقاومت بالا XZ2 در برابر اب و ضربه بخاطر کیفیت بالا « طراحی » این گوشی هست ، قوسی « ( » که در پشت XZ2 وجود داره هنگام رها کردن گوشی انرژی خود را صرف کاهش اصطحکاک با اب استخر میکنه سرعت برخورد به کف استخر کاهش میده، دیدم که میگم ??
نکته : توجه داشته باشید XZ2 با وزن ۱۹۸g قانون باید با سرعت و ضربه ای به مراتب بیشتر از s9 plus به کف استخر برخورد کنه که با طراحی‌ جدید سونی اینگونه نیست
.
.
ولی بنده به همه دوستان گرامی توصیه میکنم ، سعی کنید گوشیتون بی خود و بی جهت در اب نندازید ?
این قابلیت فقط در زمان اضطراری میتونه مفید باشه و دستگاهتون در برابر اب یا رطوبت محفوظ نگه داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)