حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین ۱۰۲۰ هوآوی دو برابر قوی تر کایرین ۹۷۰ و با مودم 5G عرضه خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

می‌دانیم که هوآوی یکی از بزرگترین تولید کننده های موبایل در دنیا است که تمام تلاش خود را دارد تا کمترین تکیه را به دیگر شرکت‌ها برای تولید محصولات خود داشته باشد. درست همانند اپل و سامسونگ، هوآوی چیپست های خود را خودش توسعه داده و تولید می‌کند. چیپست کایرین ۹۷۰ (Kirin 970) بهترین تجربه آنها بود. این چیپست علاوه بر پیشرو بودن در فناوری های مخابراتی از جمله 4G با سرعت ۱.۲ گیگابیتی و دو سیم کارت 4G همزمان، از اولین چیپست هایی بود که با هسته پردازش هوش مصنوعی یا همان ان پی یو (NPU) ارائه شد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید چیپستهای کوالکام و سامسونگ این هسته مخصوص را هنوز هم ندارند. حالا اما به جای شایعه کایرین ۹۸۰، شاهد شایعه کایرین ۱۰۲۰ هستیم. چیپستی که قرار است دو برابر از کایرین ۹۷۰ فعلی قوی‌تر باشد و مودم 5G را به صورت تجاری به بازار موبایل بیاورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره چیپست کایرین ۱۰۲۰ هوآوی بیشتر صحبت کنیم.

دو ماه پیش بود که در ترنجی شایعه ای درباره چیپست کایرین ۹۸۰ هوآوی شنیدیم. چیپست کایرین 980 با معماری 7 نانومتری TSMC وارد فاز تولید انبوه می شود به این معنی بود که باید پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۸ هواوی را با این چیپست ببینیم. در همان بازه زمانی بود که بنچمارک چیپست کایرین ۹۸۰ هواوی را روی دستگاهی به نام هواوی میت ۲۰ (Mate 20) و امتیاز آن بسیار بالا بود. در حقیقت امتیاز ۳۵۶ هزار در بنچمارک Antutu چیپست کایرین ۹۸۰ همین حالا دو برابر قوی تر از چیپست کایرین ۹۷۰ است.

پس بعید نیست که چیپست کایرین ۱۰۲۰ هوآوی همان پیوست کایرین ۹۸۰ هوآوی باشد.

بدین ترتیب می توان انتظار داشت که شاید هوآوی برای نام‌گذاری چیپست جدید خود همانند جهش در نامگذاری خانواده هوآوی پی ۲۰ که دلیل آن را پیشرفته بسیار زیاد عنوان کرد، به دلیل پیشرفته بسیار زیاد جهشی در نامگذاری چیپست های خود نیز داشته باشد. پس بعید نیست که چیپست کایرین ۱۰۲۰ هوآوی همان پیوست کایرین ۹۸۰ هوآوی باشد.

البته این هدف ما هنوز به صورت رسمی تایید نشده است ولی خیلی بعید است که هواوی بخواهد در یک سال دو چیپست آن هم در رده پرچمدار معرفی کند. حال اگر این حدس ما درست باشد به نظر می‌رسد که فبلت هوآوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) اولین موبایل آماده برای شبکه ۵G در دنیا باشد.

نظر شما چیست؟ هوآوی به بسیار پیشرو بودن خود ادامه می دهد!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چیپستهای کوالکام و سامسونگ این هسته مخصوص را هنوز هم ندارند …
معنیش این نیست که نتونستن ! معیش اینه که هنوز لازم ندونستن
بعدشم ببخشید آقای عطایی چیپست هواوی و اپل رو tsmc میزنه نه خودشون

علی شیخ زاده

یکی نیست به اینا بگه فقط تولید چیپیت برعهده tsmc هست نه طراحی
اگه اینجوره ایفون هم واسه فاکسکانه نه اپل??

علی شیخ زاده

از هواوی هیچ چیز بعید نیست فک کنم این دیگه تا الان واسه همه اثبات شده باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)