حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو نکس اس (NEX S) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ویوو

ویوو نکس اس (NEX S) پرچمدارخانواده ویوو نکس است که با تجقق همه شایعات و آرزوها برای یک دستگاه متفاوت، دیروز رسما معرفی شد. با ترنجی همراه باشید تا به صورت رسمی با ویوو نکس (Vivo NEX) آشنا شویم.

ویوو نکس اس

ویوو نکس اس

سه مورد در ویوو نکس اس وجود دارد که پر پرچمدارهای پر مدعای سامسونگ و اپل وجود ندارد! نسبت نمایشگر به بدنه 91٪، دوربین سلفی بالاجهنده و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر! چه کسی حتی فکرش را می کرد که روی فناوری های پیشرو روی موبایل برندهای چینی قرار بگیرد؟ باید بگوییم طرح مفهومی ویوو اپکس حتی بهتر از خودش و در دو نسخه به واقعیت پیوسته است. در این مطلب با ویوو نکس اس (NEX S) یعنی پرچمدار آن ها آشنا خواهیم شد.

نسبت نمایشگر به بدنه ویوو نکس اس (Vivo NEX S) برابر 91.24٪

اگر بخواهیم خیلی دقیق بگوییم باید درصد 91.24 را برای آن عنوان کنیم. یک نمایشگر بدون بریدگی که واقعا دوست داشتنی است. در حقیقت اما باید گفت که ویوو هنوز نتوانسته حاشیه لبه پایین را مثل آیفون X ارایه کند و اگر ویوو نکس اس را بر عکس کنیم، به نوعی گویی با آیفون X بدون بریدگی نمایشگر رو به رو هستیم که نسبت نمایشگر به بدنه بهتری دارد. به هر حال! این نمایشگر که تقریبا 6.6 اینچی است رزلوشن FHD+ دارد که شاید اصلا جالب نباشد! نسبت تصویر برابر 19.3:9 است.

این نمایشگر یک موضوع مهم دیگر هم دارد که آن را می توان حسگر اثرانگشت یکپارچه شده با آن دانست. از آن جا که این نمایشگر تمام فضای جلوی دستگاه را اشغال کرده است برای دوربین سلفی فکر دیگری شده و به صورت بالا جهنده طراحی شده است. البته چون به واقع به بالا نمی جهد، ویوو به آن دوربین جلو آسانسوری (!) می گوید. این دوربین رزلوشن 8 مگاپیکسلی با f/2.0 را دارد.

ویوو نکس اس با بدنه شیشه ای فلزی عرض می شود. روی قاب شیشیه اس پشتش یک دوربین دوگانه وجود دارد و مکانیسم این دوربین دوگانه همان مکانیسم تشریفاتی 12+5 مگاپیکسل است. دوربین 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و دوربین 5 مگاپیکسلی با f/2.4 عرضه می شود. در حقیقت در بخش دوربین ویوو نکس اس کاملا از رقبا عقب تر به نظر می رسد.

مشخصات سخت افزار ویوو نکس اس (Vivo NEX S) اما کاملا پرچمدار طور است و حضور اسنپدراگون 845 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و انتخاب 128 یا 256 گیگابایتی واقعا دلگرم کننده است. باتری 4000 میلی آمپری با شارژر سریع 22.5 واتی همراه شده تا از نظر عمر باتری و سرعت شارژ شدن هم کاملا بدون مشکل باشید. رابط کاربری Funtouch OS 4.0 بر مبنای اندروید 8.1 برای استفاده از این منابع سخت افزاری ارایه می شود. در بخش نرم افزار باید گفت دستیار هوشمند صوتی Jovi هم وجود دارد که با دکمه سخت افزاری ویژه ارایه می شود و قرار است توانایی هایی مثل تشخیص موارد با دوربین و دستورات صوتی را داشته باشد.

ویوو نکس اس

ویوو نکس اس

درباره طراحی کمی صحبت کنیم. ویوو نکس اس با جک 3.5 میلی متری صدا عرضه شده تا کاملا تئوری عدم وجود فضای کافی داخلی برای این پورت مفید را خط بزند، سینی سیم کارت آن برای اولین بار روی لبه پایین قرار گرفته ولی متاسفانه این دستگاه هیچ گواهی مقاومت در برابر آب ندارد!

نظر شما درباره ویوو نکس اس (Vivo NEX S) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

فوق‌العادس ?

ahmad

باتری 4000 میلی آمپری نوت 9 تایید شد

خیلی عالیه. دوست دارم این گوشی رو داشته باشم!

آقای عطا.یی در مورد دوتا چیز این گوشی بیشتر توضیح بده. یکی اسپیکرش و یکی سنسورهای نور و مجاورت و … که اینا دقیقا کجان.

در مورد محدوده انگشت گذاشتن روی صفحه هم بگو. چقدر از مساحتش رو میشه برای انگشت گذاشتن استفاده کرد؟ یک سوم یا کمتر؟

دکتر رسول آریان

تشکر.

Jahandar

عدم حذف اون حاشیۀ پایین مطمئنا بدلیل قرار گرفتن سنسورها در اون قسمته.

Amir Hossein

در یک کلام فوق العاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)