حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون X پس از دو هفته از کف رودخانه سالم بیرون آمد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، تماشا کنید

آیفون X نه قوی ترین گواهی مقاومت در برابر آب را دارد و نه البته تا کنون گزارش های وسیعی مبنی بر مشکل ضد آب بودن داشته است. امروز در ترنجی می خواهیم داستان جالب آيفون X که دو هفته زیر آب رودخانه مانده بود و پس از پیدا شدن و خشک کردن آن، دوباره روشن شده و به کار خود ادامه می دهد را بخوانیم. با ترنجی همراه باشید.

آیفون X دو هفته کف رودخانه بود

تا به حال با خود فکر کرده اید که چطور می توانید به مردم کمک کنید؟ کمک کردن به مردم در اصل کمک کردن به خودتان است و بازخورد آن را قطعا خواهید دید. یک غواص خوش ذوق به نام Dallas در یوتیوب کانالی به نام Man + River را راه اندازی کرده که در آن به عمق رودخانه ها و مکان های این مدلی می رود تا اشیائی که در آب افتاده و توسط کاربران ناامید رها شده اند را پیدا کند و اگر توانست به آن ها بازگرداند. ایده واقعا دوست داشتنی ای است چون شخصا برای من پیش آمده که با خود فکر کرده ام مثلا اگر موبایل من در جنگل های حرا قشم می افتاد، باید کاملا بی خیال آن می شدم! هر چند Dallas به سفارش شما کار نمی کند و طی ماجراجویی های خودش در کف رودخانه ها به این موارد می رسد اما این تصادف می تواند من باب کمک های پیشین شما به دیگران بوده باشد! اجازه بدهید پیش از فناوری طور کردن مطلب، از شما بپرسیم چقدر به این موضوع و لزوم کمک به دیگران اعتقاد دارید؟

همانطور که در این ویدیو از Man + River می بینید، او علاوه بر پیدا کردن اشیا با قیمت دیگری مثل چند عینک آفتابی، حلقه طلا و البته موارد کم ارزش مثل پوست نارگیل (!) یک آیفون X پیدا می کند. هر چند این دستگاه قاب خوبی دارد اما این قاب ضد آب نبوده و کمکی به مقاومت آیفون X در مقابل آب نمی کند. پس از سه روز خشک کردن آن و باز کردن کامل دستگاه و سپس بستن آن، می بینیم که آیفون X به خوبی کار می کند و هیچ مشکلی ندارد. حتی اگر توجه کنید درون لنز دوربین دوگانه آن هم آب نفوذ نکرده است. از آن جهت می توان این داستان را هیجان انگیزتر دانست که صاحب آیفون X شخصی است که به تازگی مادر شده و کلی عکس از کودک تازه به دنیا آمده خود درون این آیفون داشته است!

به صورت کلی از نظر فنی می توان گفت عمق رودخانه خیلی زیاد نبود اما قطعا از 1 متر گواهی IP67 بیشتر به نظر می رسید. همچنین مدت زمان 2 هفته ای خود شرایط جان سالم به در بردن را خیلی سخت می کند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل در این زمینه چطور کار کرده است؟ توصیه می کنیم اصلا موبایل خود را در چنین شرایطی تست نکنید چون خدمات گارانتی هیچ شرکتی حتی برای موبایل های ضد آب هم در صورت آب خوردگی خدماتی ارایه نمی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما

بحث کیفیت ساخت که مطرح میشه ، واقعا اپل حرفی باقی نمیذاره.

Ali007

اپل واچ جون چند نفر رو نجات میده.آیفون 7پلاسی که یه شب کامل تو رودخونه یخزده بود سالم میاد بیرون حالا اینم از آیفون ایکس.اسم اینجور تبلیغ چیی بود؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)