حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اپل A13 با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV توسط شرکت تایوانی TSMC وارد فاز تولید انبوه شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

خبر می رسد که شرکت TSMC تولید چیپست اپل A13 را آغاز کرده است. این تراشه در آیفون های 2019 این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. چیپست اپل A13 با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV توسط شرکت تایوانی TSMC وارد فاز تولید انبوه شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

شرکت TSMC تنها تامین کننده چیپست اپل A13 محسوب می شود. بر اساس گزارشی جدید از سوی بلومبرگ، تولید آزمایشی این تراشه از سوی TSMC آغاز شده و از پایان ماه جاری میلادی، این پردازنده به تولید انبوه می رسد. این پردازنده بر اساس فرآیند ۷ نانومتری تولید می شود و از لیتوگرافی پیشرفته EUV بهره می برد. انتظار می رود چیپست اپل A13 در مقایسه با پردازنده کنونی اپل، A12 بایونیک قدرت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

چیپست اپل A13

چیپست اپل A13

بر اساس اطلاعات اخیر، اپل در سال 2019 از دو آیفون قدرتمند و یک گوشی هوشمند ضعیف تر رونمایی می کند. در سال گذشته میلادی شاهد معرفی گوشی های آیفون XS و XS مکس به عنوان پرچمداران اپل و آیفون XR به عنوان گوشی اقتصادی این شرکت بودیم.

آیفون های 2019 از طراحی مشابه با نسل کنونی بهره می برند، با این تفاوت که اپل برای آن ها دوربین اصلی سه گانه و دوگانه در نظر می گیرد. انتظار می رود آیفون XS و XS مکس 2019 دارای دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور اولترا واید باشند و آیفون XR 2019 به دوربین اصلی دوگانه با سنسور تله فوتو مجهز شود.

در صورتی که گزارش های اخیر صحت داشته باشند، کاربران می توانند توسط آیفون های 2019 به صورت وایرلس سایر محصولات را شارژ کنند. برای مثال این گوشی های هوشمند قادر به شارژ نسل دوم ایرپاد اپل خواهند بود. در گذشته شاهد حضور این فناوری در محصولات هواوی و سامسونگ بودیم.

به نظر می رسد که باید با اپل A13 منتظر یک پیشرفت ویژه در زمینه چیپست های موبایلی بود.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

اگه به قدرت چیپ a12x برسه
مستقیم میره برای رقابت با سرفیس ها و لپتاپ ها
بنچمارک های a12x خیلی بالا هستند

شاید روزی برسه که اپل از پردازنده خودش در مک بوک ها استفاده کنه بودن فن و……

Soheil Rezayiha

داداش میاد قطعا A12X رو ارتقا میده
چون برای اپل اف داره که قدرت چیپ پارسال و سال جدیدش یکی باشن
فرض کن چه بشود A13X ….
البته اسنپدراگون ۸۶۵ رو یادمون نره……

_V_

Exynos 9830 , kirin 990

Star

رقابت جذابی رو احتمالا بین A13 و اسنپ ۸۶۵ شاهد باشیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)