حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود گوگل لنز برای همه موبایل های اندرویدی از گوگل پلی ممکن شد

نوشته

5 سال قبل | 20 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، گوگل

گوگل لنز ویژگی پیشرفت داده شده ای است که البته پیش از آن نیز دیده بودیمش، در حقیقت پیش از این شما با استفاده از گوگل ناو آن تپ (Google Now On Tap) می توانستید محتوای در حال نمایش روی صفحه نمایش خود را اسکن و بررسی کنید. من شخصا این کار را گاهی وقتی درون برنامه دوربین بودم انجام می دادم تا به من کمک کند. حالا اما گوگل لنز (Google Lens) می خواهد به عنوان یک نرم افزار جدا و یک ویژگی خاص این کار را انجام دهد. تا پیش از این گوگل لنز فقط روی پیکسل ها عمل می کرد، بعدها در برنامه Photo گوگل قابل دسترس برای عکس های ثبت شده بود و پس از آن با آپدیت به برخی دستگاه ها اضافه شد. امروز اما دانلود گوگل لنز برای همه موبایل های اندرویدی از گوگل پلی ممکن شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

حقیقتا امروز نه، دیروز گوگل لنز برای همه موبایل های اندرویدی ارایه شد و ما هم نصب کرده و تست ها را انجام دادیم اما فرصت نشد درباره آن با هم صحبت کنیم. شما اگر کاربر پرچمدارهای سامسونگ از گلکسی اس 8 به این سو باشید، بیکسبی ویژن را تجربه کرده اید. این دو قابلیت شبیه به یکدیگر هستند اما نمونه گوگل حداقل وقتی می خواهد سوژه ای را بشناسد لگ نمی زند، حتی روی دستگاه قدیمی تری که ما با آن تست کردیم. شما می توانید گوگل لنز را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود گوگل لنز برای همه موبایل های اندرویدی

پیش از اینکه درباره خود نرم افزار صحبت کنیم، باید بگویم ابتدا باید موبایل اندرویدی شما نسخه اندروید 6 به بالاتر را داشته باشد و دوم اینکه شاید پس از نصب نرم افزار این منبع، گوگل لنز روی موبایل شما خطا بدهد. از گوگل پلی آپدیت کنید بدون مشکل کار می کند. شاید بپرسد چرا از ابتدا از گوگل پلی دانلود نکنیم؟ بکنید، اما برای بازار ایران در دسترس نیست مگر اینکه شما با VPN متصل شوید و قبلش گوگل پلی استور را Clear Data و Clear Cash کرده باشید.

بسیار خوب، کار با گوگل لنز بسیار ساده است. وارد نرم افزار می شوید، موبایل را رو به سوژه که می توانید از موارد زیر باشد، بگیرید:

گوگل لنز

گوگل لنز

نوشته، محصول، کتاب یا فیلن، مکان ها و بارکدها جز دسته هایی هستند که توسط گوگل لنز شناسایی می شوند. در تجربه ما می توان گفت نه خیلی بد و نه خیلی خوب عمل کرد. همه چیز بستگی به شرایط نوری، زاویه شما به سوژه و حال برنامه (!) دارد. برای مثال در شناختن برخی مخصولات که لوگو شرکت روی آن ها باشد بهتر عمل می کند در غیر این صورت به شکل کلی یک دسته بندی عمومی را برای آن نمایش می دهد، مثلا دوربین،‌ماشین، لوازم تحریر یا … .

در شناسایی مکان ها از روی عکس هم نمی توان به آن خرده گرفت، به هر حال خیلی از مکان های ما روی گوگل ثبت نیست اما مثلا مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی را کاملا شناخت:

 

جالب اینجاست که می توانید در این حالت روی سوژه زوم هم داشته باشید تا اگر درون کادر چندین موضوع وجود دارد، تمرکز روی سوٰژه خاص شما باشد. اگر در کادر چندین موضوع وجود داشته باشد و همگی شناسایی شده باشد، هر کدام را با یک دایره رنگی نشان می دهد. اگر گوگل لنز را روی موبایل خود نصب کردید، تجربه خود را با ما در ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

توی برنامه فوتو خود گوشیم هست چند باری استفاده کردم،خیلی کم زیاد بدردم نخورد گاهیم درست جواب نداد حالا این به کنار ،مشکل اینه که فیلتره واسم

از طریق دستیار گوگل هم در دسترس هست. میشه اصلا Lens رو نصب نکرد.
به تصویر زیر نگاه کنید:
http://uupload.ir/files/ja8r_lens.jpg

من چند وقت پیش باهاش کار کردم. جالب نبود. اکثر چیزا رو میگه نمیشناسم و نمیدونم و …

Amin

بیکسبی واقعا بهتره از اسیستنت. از سیری هم بهتره.
دوستان میتونن بررسی‌هاشو ببینن.

سامسونگ یا قدم به کاری نمی‌ذاره، یا اگه بذاره، می ترکونه!
نمونه‌هاشو دیدیم تو این چند سال.
من شخصا از بروزر سامسونگ استفاده می‌کنم. از کروم خیلی بهتره.

Amir7090

آره خیلی مخصوصا Ar emoji ????

,البته فقط برا شوخی گفتم

Amin

جناب امیر؛
اصلا به فرض که ای ار ایموجی سامسونگ بدتر از انیموجی اپل باشه.
گوشی فقط همین یه مورده؟
گوشی مجموعه‌ای از پارامتر‌هاست که در کنار هم شدن گوشی.
پس باید برندها رو همه‌جانبه بررسی کنیم.

Amin

بیکسبی واقعا بهتره از اسیستنت. از سیری هم بهتره.
دوستان میتونن بررسی‌هاشو ببینن.

سامسونگ یا قدم به کاری نمی‌ذاره، یا اگه بذاره، می ترکونه!
نمونه‌هاشو دیدیم تو این چند سال.
من شخصا از بروزر سامسونگ استفاده می‌کنم. از کروم خیلی بهتره…

Amin

* ببخشید دوبار شد.

کهکشان

دوستان ببخشید که اینجا این مطلبو میذارم خواستم آخرین پست باشه که همتون ببینید

اگه این کلیپو نگاه کنید متوجه میشید که انیموجی و مموجی های آیفون فقط تو برنامه مسیج روان و با دقت کار میکنن و بعد از برقراری تماس تصویری یا سنجاق شدن به تصویر اصلی دوربین عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ ندارن ! و پر از لگ میشن !

https://www.youtube.com/watch?v=OPMb7aUaehY

Amir7090

سلام ..ممنون از لینک ویدیو
ولی از نظر من با همین وضع باز هم خیلی بهتر از ar emoji بود
و اگه اشتباه نکنم اون قسمت که لگ میزد و مموجی غیب میشد در واقع لگ نبود و مال این بود که که زاویه ی سر طرف از دید دوربین جلو خارج میشد. دقیقه ی ۸:۰۹ ویدیو رو دوباره ببینین متوجه میشین

کهکشان

نه دوست عزیز اینطور نیست
زمانی که از انیموجی دایناسور استفاده میکنه پرش فریم و لگ داره ! برای درک بهتر همزمان به تصویر مخاطب که گوشه بالاست نگاه کنی متوجه میشی که تصویر اون شخص چقد روان و تمیز داره پخش میشه ولی تصویر شخص اصلی با انیموجی چقد خشک و لگ داره !
من همین حالتو رو سامسونگ چک کردم روانتره !
بخدا بحث تعصب نیست فقط میخوام این تفکر غلط از بین بره !

Amir7090

اره ممنون دوباره نگاه کردم ..قسمت دایناسور افتضاح بود

Mohammadsoly

ارور میده رو xz1

دکتر رسول آریان

درسته. من روی شیائومی Mi Max و سونی اکسپریا Z2 تست کردم، اپلیکیشنش نصب نشد. میگه این اپلیکیشن با دستگاه شما همخوانی ندارد.

ولی روی نوت ۸ خودم نصب شد.

Naranj

ترجمه نمیکنه؟

دکتر رسول آریان

قابلیت OCR داره. روی نوشته انگلیسی بگیریش، میتونی تبدیلش کنی به متن. بعد وقتی که تبدیل شد به متن، ترجمه اش کنی.

البته خود گوگل ترنسلیت داره این قابلیت رو.
این گوگل لنز بیشتر برای تشخیص آبجکت ها هست.

آقای عطا.یی، برای گول زدن پلی استور نیاز به پاک کردن دیتا نیست. همون پاک کردن کش کافیه.

دکتر رسول آریان

به این خاطر میگم که بعد از پاک کردن دیتا، دوباره باید تنظیماتش ست بشه. برای اکانت. ولی پاک کردن کش بدون مشکل کار رو انجام میده. خودم تست کردم.

amir_galaxy

*محکم

Yohan

من خیلی وقت پیش ازgoggles شرکت گوگل استفاده کردم جالبه به نظرم سریع تر عمل میکرد ولی روی آندروید7درست کار نمی کرد.حتی باهاش روی فیلم در حال پخش هم تست کردم که خیلی عالی بود. توی برنامهphotos بدون فیلتر شکن کار نمی کرد ولی الان به دستیار صوتی گوگل اضافه شده و سریع تر میشه بهش دسترسی پیدا کرد ولی حالا میشه مستقل بهش دسترسی پیدا کرد من برای پیدا کردن اسم گیاه ها استفاده کردم که دقت تقریبا خوبی داشت البته نرم افزار های مستقلی هم برای شناسایی اسم گیاهان هست کاش یه بررسی در مورد این نوع نرم افزار ها انجام بدید آقای عطایی .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)