حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل اختصاصی موبایل هوآوی با نام Kirin OS و ابتدا روی زیربرند آنر (Honor) به زودی عرضه خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

حدودا یک ماه پیش بود که با هیاهوی پیرامون ممنوعیت فروش محصولات ZTE در بازار امریکا و احتمال منع این شرکت از ساخت موبایل با سیستم عامل اندروید در ترنجی خواندیم سیستم عامل اختصاصی هوآوی برای شرایطی که شاید مجبور به ترک اندروید شود، در دست توسعه است. گفته می شود هوآوی از سال 2012 با مشکلاتی که برای ZTE پیش آمد به فکر طراحی و ساخت یک سیستم عامل مجزا بوده است.حالا اما خبر می رسد که سیستم عامل اختصاصی موبایل هوآوی با نام Kirin OS و ابتدا روی زیربرند آنر (Honor) به زودی عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

تیزرهای رسمی ویژه ای برای رونمایی از آنر پلی (Honor Play) منتشر شده که عناوینی همچون “تجربه پیشگامانه” و بازی 4 بعدی (!) منتشر شده است که هنوز مشخص نمی کنند دقیقا به چه شکل قرار است این اتفاق ها رخ بدهد. امروز اما با انتشار تصویری که لزوما صحت آن تایید نمی شود بر شایعه کایرین او اس (Kirin OS) رنگی جدید زده شده و بحثش بالا می گیرد.

Kirin OS

Kirin OS

همانطور که در تصویر بالا می بینید، سمت راست دستگاهی از آنر (Honor) با بریدگی نمایشگر و حاشیه نمایش بسیار کم مشاده می شود که روی آن عنوان “Kirin OS، قدرت گرفته از لینوکس” را شاهد هستیم. از آن جا که تایپوگرافی و لوگو کایرین در این تیزر دقیقا همان چیزی است که در پردارنده های این شرکت دیدیم، احتمال تقلبی یا ساختگی بودن تصویر وجود دارد. سمت چپ اما اسکرین شاتی را نشان می دهد که عنوان Kirin OS و نسخه اول آن را نشان می دهد. هر چند اگر به این اسکرین شات توجه کنید تاریخ سا 2015 را می بینید و همچنین با توجه به ارتباط 3G بالای دستگاه به نظر نمی رسد که این اسکرین شات مربوط به دستگاهی باشد که در سمت راست می بینیم. علاوه بر آن اصلا چینش نوار وضعیت هم همخوانی با مدل مذکور ندارد.

احتمالا دیر یا زود شاهد رونمایی هوآوی از سیستم عامل اختصاصی خود باشیم و همانند راهبرد همه شرکت های چینی، انتظار می رود ابتدا به فکر پوشش بازار داخلی پر جمعیت چین باشند و سپس شاید به بازار جهانی راه پیدا کنند. به قول منبع مطلب در چین هر سیستم عاملی که وی چت را اجرا کند دستگاهی است که یک چینی نیاز دارد و از آن جا که وی چت در App Gallery یا همان فروشگاه نرم افزاری هوآوی وجود دارد، پس می توان گفت موفقیت که نه البته اما پذیرفته شدن این سیستم عامل در چین خیلی دور از ذهن نیست.

نظر شما چیست؟ هوآوی با تولید چیپست اختصاصی، سعی کرد یک گام در جهت برندی مستقل تر و متفاوت بردارد و این اتفاق با عرضه کایرین 970 و هسته پردازشی هوش مصنوعی (NPU) رخ داد. سیستم عامل اختصاص می تواند گام بعدی باشد، اما تا به اینجا نظر شما درباره احتمال عرضه سیستم عامل اختصاص هوآوی با نام Kirin OS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

توی چین هر چقدر محصول بومی تر بسازی فروشت بیشتر هست

خیلی خوبه که هواوی داره نرم افزاری و سخت افزاری همزمان جلو میره. اما ساخت سیستم عامل موبایل قطعا شکست میخوره، تا زمانی که گوگل با اندرویدش فرمانروایی میکنه. سیستم عامل تایزن سامسونگ هم قرار بود رقیب اندروید بشه!

Amin

البته تایزن هنوز شانس داره.
اصن بگو ۱ درصد!
اندروید هم کسی فکر نمی‌کرد سیمبین رو شکست بده.
تازه من حساب کردم ۱۸ تا از مهمترین ویژگی‌های اندروید پی، که دوست‌داران اندروید خام دارن براش پرپر می‌زنن، همین الان روی اندروید اوریوی سامسونگ موجوده. تازه در کنار ده‌ها ویژگی دیگه.
سامسونگ خیلی باعث توسعه‌ی اندروید شد.
این‌ها؛ در کنار تعاریف تمام سایت‌های تکنولوژی از کار نرم‌افزاری عالی سامسونگ، نشون‌دهنده‌ی قدرت سامسونگه.

Erfanj

اگه عکس درست باشه این بر مبنای لینوکس هست که باز اونم برا گوگل هست و این امکان وجود داره کلا لینوکس رو براشون ممنوع بکنن پس برای مستقل شدن از امریکایی ها کافی نیست

Mehdi69

من تاحالا نشنیدم لینوکس برای گوگل باشه.لینوکس برای شخص یا شرکت خاصی نیس و به معنی متن باز بودن هستش و هر شرکتی میتونه بر مبنای متن باز بودن سیستم عاملی رو توسعه بده دقیقا مثل اندروید ک لینوکس هستش

دکتر رسول آریان

گوگل مالک لینوکس نیست.

استفاده از کلمه قطعا درست نیست به نظرم
یک درصد به این فکر کنید که هواوی یه سیستم عامل نسبتا خوب و قابل استفاده معرفی کنه و بحث استفاده از کالای داخلی پیش بیاد و تمام برند های چینی از اندروید کنار بکشن و برن سمت سیستم عامل هواوی!!!؟
چه بلایی سر اندروید میاد؟ سهم اندروید چقدر میاد پایین؟ قطعا اوضاع اندروید نگران کننده میشه

BeFair

سامسونگ با اون نفوذش تو بازار نتونست نه بادا نه تایزن رو بیاره بالا، دیگه هواوی که …

علی شیخ زاده

سامسونگ مردمی مثل مردم چین پشتش نبود ک از کالای داخلی حمایت میکنن

Soraygoular

این آنر پلی احتمالا همان آنر مجیک دو که با رابط کاربری کاملا اختصاصی رو نمایی شد و هوش مصنوعی داشت و احتمالا الان هواوی اون قابلیت های نرم افزاری رو با سخت افزار هوش مصنوعی کایرین ۹۷۰ ترکیب کرده و اسم رابط کاربریش هم کایرین او اس که و به دلیل این نام گذاری فکر میکنند که اندروید نیست اگر به نام اکسیژن او اس وان پلاس هم یک سیستم عامل جدا

علی شیخ زاده

منم همین نظر رو دارم و با شما موافقم

کهکشان

هرموقه تونست سنسور دوربین و پردازنده رو خودش به تنهایی بزنه و از لایکا و tsmc کمک نگرفت بعد بگین میخواد به خودش متکی بشه !
سیستم عامل اختصاصی زدن کار آسونی نیست که اینطور هواوی براش دور ورداشته ! فکر کنم دکسو بهش جو داده ههههههههه

علی شیخ زاده

گذشت زمان همه چیز رو مشخص میکنه همون طور ک تا الان مشخص کرده

Amir Hossein

هر شرکتی که میخواد یه سیستم عامل اختصاصی توسعه بده باید یه برگ برنده ویژه ای داشته باشه تا کاربران به سمتش برن وگرنه محکوم به شکسته

Peiman

توسعه سیستم عامل اختصاصی واقعا کار سختیه و به هیچ وجه آسون نیست . باید دید هواوی چه برنامه ای برای این کار داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)