حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل اختصاصی هوآوی برای شرایطی که شاید مجبور به ترک اندروید شود، در دست توسعه است

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

نه این روزها روزهای خوبی برای چینی ها نیست اما به نوعی می توان این روزهای سخت را نتیجه موفقیت آن ها دانست. چه بخواهیم و چه نخواهیم شرکت های چینی پیشرفت ویژه ای در دنیای فناوری داشته اند و یکی از زمینه هایی که حالا به عنوان خط قرمز برای امریکا به حساب می رود، پیشرفت در زمینه فناوری موبال هاست. آن ها اصلا دوست ندارند که موبایل های چینی در این کشور جولان بدهند اما همزمان دوست دارند که آیفون آن ها بازار چین را از آن خود کند! به تعبیری اگر چینی ها وارد کشور آن ها شوند جاسوسی می کنند اما اگر آن ها وارد چین شوند قول می دهند جاسوسی نکنند (!) و ما هم می گوییم باشد! از این دسته بحث ها که بگذریم باید گفت که هوآوی این روزها درباره یک راه پشتیبان صحبت می کند برای روزهایی که شاید به سرنوشت ZTE دچار شود و اجازه تولید موبایل اندرویدی از آن گرفته شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

کمتر از یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم هوآوی فروشگاه نرم افزاری خود را رونمایی کرد و با Huawei App Gallery آشنا شدیم. شاید آن را بتوان به نوعی سرنخ هایی از تلاش مستقل هوآوی برای ارایه یک سیستم عامل موبایل مستقل دانست. قطعا هوآوی هم تا زمانی که از استفاده از اندروید محروم نشود علاقه چندانی به چنین ریسک بزرگی و عدم استفاده از محبوب ترین سیستم عامل موبایل دنیا ندارد اما وقتی مجبور باشید و راه دیگری نباشد، مجبور هستید که برای تسلیم نشدن، راه خود را بسازید. گفته می شود هوآوی از سال 2012 با مشکلاتی که برای ZTE پیش آمد به فکر طراحی و ساخت یک سیستم عامل مجزا بوده است.

تا کنون تلاش های زیادی برای برجسته کردن یک پلتفرم موبایلی دیگر انجام شده است که همگی نافرجام بوده اند. از بادا و تایزن سامسونگ بگیرید تا حتی محصول مایکروسافت که سرزمین دسکتاپ ها را در اختیار دارد اما در سرزمین موبایل ها نتوانست سهم قابل توجهی را کسب کند، در حقیقت همان سهمی که کسب شد تتمه اعتبار نوکیا بود که از بین رفت! در این بین اگر شرکتی کم تجربه تر مثل هوآوی بخواهد وارد این زمینه شود هیچ تضمینی برای موفقیت آن نیست اما خب نمی توان هم قطعا گفت که سرنوشتش نیستی خواهد بود.

در حقیقت یک سیستم عامل دوم به هوآوی کمک می کند تا اگر از تولید موبایل اندرویدی محروم است، از بازار کاملا خارج نشود

در حقیقت یک سیستم عامل دوم به هوآوی کمک می کند تا اگر از تولید موبایل اندرویدی محروم است، از بازار کاملا خارج نشود و پس از پایان این محرومیت بتواند دوباره موبایل اندرویدی بسازد. هر چند این موضوع خیلی غم انگیز است که شما کاملا محتاج به یک شرکت امریکایی باشد و در جهت بهره بردن از تلاش های آن ها مجبور به اطاعت های سیاسی و امیدواریم روزی این انحصار با ارایه یک سیستم عامل قوی از دیگر نقاط جهان بشکند. مثلا تلگرام تلاشی است که در مقابل غول های امریکایی ایستاد و واقعا تحسین برانگیز و سال ها از آن ها جلو تر است!

شما چطور فکر می کنید؟ هوآوی برای این شرایط چه تصمیمی می تواند بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

درستش همینه به نظر من
باید استقلال داشته باشه آدم اما خب سخته

Peiman

یکی از زمینه هایی که حالا به عنوان خط قرمز برای امریکا به حساب می رود، پیشرفت در زمینه فناوری موبال هاست

آقای ع.طایی این قسمت غلط تایپی داره .

Mortazavi

آمریکا مرگ به نیرنگ تو
خون جوانان چین می‌چکد از چنگ تو??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)