حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم تشخیص چهره وان پلاس ۶ به راحتی و با عکس ۲ بعدی شخص گول خورد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | تماشا کنید، وان‌پلاس

نه دیگر قرار نیست همیشه خبرهای مثبت درباره وان پلاس ۶ بخوانیم. البته انتظار چنین تیتری را قطعا داشته اید اما خب حالا وقت آن است که با حقیقت رو به رو شویم. امشب و با ویدئویی کوتاه مشخص شد که سیستم تشخیص چهره وان پلاس ۶ به راحتی و با عکس ۲ بعدی شخص گول می خورد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

موضوع خیلی ساده است، شما با یک سیستم تشخیص چهره ساده رو به رو هستید و این سیستم ساده با راه های نسبتا ساده ای گول می خورد. اشتباه نکنید، هیچ سیستمی غیر قابل نفوذ نیست و فقط درجه سختی نفوذ متفاوت است. حتی سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون X هم گول می خورد اما خب را راهی سخت تر و نیازمند داده هایی بیشتر از یک عکس ساده پرینت شده را نیاز دارد!

بازخورد وان پلاس درباره گول خوردن سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی وان پلاس ۶ اما جالب است که عنوان می کند ما هر روز در حال بهتر کردن سیستم تشخیص چهره خود هستیم اما این راه را هیچگاه به عنوان ایمن ترین راه تشخیص چهره معرفی نکرده و برای امنیت بیشتر همیشه کاربران را به استفاده از حسگر اثرانگشت، پین کد یا رمز عبور توصیه کرده ایم. این سیستم اهراز هویت کم امنیت اما برای هیچ نرم افزار امنیتی کاربرد ندارد ولی اگر دوست ندارید رمز موبایل شما با عکس پرینت شده تان باز شود، از سیستم تشخیص چهره ساده ۲ بعدی وان پلاس ۶ و البته هیچ برند دیگری استفاده نکنید!

نظر شما چیست؟ چقدر از این خبر شگفت زده شدید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

از اونجایی که سنسور اثر انگشت داره مسئله مهمی نیست و نمیشه به وانپلاس ایراد خاصی گرفت . در کل به نظرم وانپلاس امسال خیلی خوب بود و نباید انتظار بی نقص بودن رو ازش داشته باشیم

ویدیو خیلی کوتاه و ناقص بود!

یادمه توی بررسی که ص.د.ر.ا انجام داد توی سایت همسایه، همه گوشی هایی که تست کرد، هیچ کدوم با عکس پرینت شده ص.د.ر.ا باز نشد. حتی وان پلاس ۵T. چطور وان پلاس ۶ گول خورد؟

تفاوتی که بین این تست و تست ص.د.ر.ا هست این هستش که اینها دور عکس رو با قیچی بریدن، اما ص.د.ر.ا این کار رو نکرده بود.

اگر وان پلاس ۵T در اختیار دارید، مشابه همین تست رو انجام بدید، تا حقیقت مشخص بشه. دور عکس رو هم با قیچی برش بدین.

Mohammadsoly

پست قبلی گفتم نمیشه اینجوری همه میتونن اپدیت کنن داشته باشن چقدرم دیس لایک خوردم

دکتر رسول آریان

بحث این نیست که بشه تشخیص چهره رو اجرا کرد یا نه. بحث این هستش که چقدر الگوریتمش دقیق نوشته شده باشه.

خب مشخصه، گوشی هایی که دوربین سه بعدی مخصوص تشخیص چهره دارن، سخت تر فریب میخورن. اونهایی که تجهیزات سخت افزاری اختصاصی ندارن، ممکنه زودتر گمراه بشن یا اینکه دقت کمتری داشته باشن.

به غیر از آیفون X مابقی پرچمداران متکی بودن به همون دوربین سلفی. شما مثلا اگر تشخیص چهره سامسونگ و هواوی و وان پلاس و … رو تست کنی، همگی به خوبی کار میکنن. اما بستگی داره که چقدر الگوریتم اونها دقیق تر باشه.

ممکنه با ماسک شبیه سازی شده گول بخورن، ممکنه با چشم بسته گوشی رو آنلاک کنن، ممکنه دو قلوها رو اشتباه تشخیص بدن، ممکنه با تصویر در آینه آنلاک کنن، در بدترین حالت هم از روی تصویر پرینت شده آنلاک کنن.

BeFair

چی زشت

mega08

این که هیچ چیش معلوم نبود.
سمت خودش گرفته باز شدشو نشون میده . شاید اصن قفل نبوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)