حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به نظر می رسد وان پلاس 6 تمهیدات تایید گواهی IP67 را دارد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | تماشا کنید، وان‌پلاس

بیش از یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم آیا وان پلاس 6 ضد آب است؟ و پاسخ مشخص آن، خیر بود. حالا در کالبدشکافی JerryRig Everything به نظر می رسد وان پلاس 6 تمهیدات تایید گواهی IP67 را دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

همانطور که در ویدیو بالا دیدیم، وان پلاس تمهیدات ویژه ای برای مقاومت در مقابل آب دارد اما به دلایل نا مشخص این شرکت از اعلام کردن ضد آب بودن دستگاه تحت گواهی IP67 خودداری کرده است. در حقیقت این شرکت به شما توصیه نمی کند که موبایل خود را درون آب فرو ببرید. این شرکت به شما می گوید می توانید زیر باران یا نهایتا دوش وان پلاس 6 را استفاده کنید. در کالبدشکافی Jerry تمام تهمیداتی که شرکت های دیگر برای کسب گواهی IP67 رعایت می کنند، را رعایت کرده اما دو حالت دارد! یا از کسب گواهی IP67 بازمانده و به همین دلیل این موضوع را عنوان نکرده اند یا این توانایی وجود داشته و وان پلاس برای کم کردن دردسر تلاش کرده که چنین موضوعی عنوان نشود.

تمام نوارهای پلاستیکی برای مقابله با نفوذ آب به پورت ها و پوشش لازم روی بلندگوهای آن وجود دارد و به جز آن نوارهای سفید که در اثر رطوبت قرمز می شوند و نشان دهنده نفوذ آب به درون دستگاه است نیز دیده می شود. نظر شما چیست؟ شما از آن دسته کاربران هستید که موبایل ضد اب خد را برای مصارف دکوری (!) استفاده می کنید یا واقعا از آن بهره می برید؟ ضد آب بودن یا نبودن چقدر در خرید شما تاثیر دارد؟ فکر می کنید دلیل این موضوع، یعنی عدم عنوان کردن ضد آب بودن با گواهی IP67 از سوی وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

بنظر من IP68 دکوری نیست.گوشی روی میزه لیوان اب چپ میشه روش یا نوشابه و… این اتفاقها برای همه میفته ولی اگر ضداب نباشه غزل خداحافظی خونده میشه

Amin

گواهی رو نگرفته.

طبق چیزی که خودشون اعلام کردن، گفتن گواهی ضد پاشش آب. نگفتن غوطه وری در آب.

من خودم تا حالا گوشی هام رو در آب غوطه ور نکردم. اما گوشی که IP68 داره این حس اعتماد رو بهت میده که بتونی زیر باران با گوشیت کار کنی، اگر لیوان آب ریخت روی گوشیت نگران نشی، اگر گوشی از دستت افتاد توی چاله آب، نگران از دست رفتن اطلاعاتت نشی. من خودم بعضی وقت ها گوشیم رو زیر شیر آب میشورم و بعد خشکش میکنم. در کل ضد آب بودن به کاربر حس اطمینان میده.

Naranj

دقیقا.بعضی امکانات قرار نیست حتما استفاده بشه اون حس امنیت مهم هست.مثلا کسی 20 سال ماشین داشته تصادف نکرده ولی بازم مخاد ماشین بخره با ایربگ میخره

mTAAHAAm

منطقیه

mTAAHAAm

ریخته شدن آب روی گوشی زیاد پیش میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)