حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم برابر شیائومی و اپل در بازار گجت های پوشیدنی و حضور سامسونگ در Others

سامسونگ یکی از نام های شناخته شده در بازار گجت های هوشمند است که اگر به عقب بازگردیم از اولین معرفی های رسمی آن ها را می توان همراه با گلکسی نوت 3 و ساعت سامسونگ گیر (Samsung Gear) دانست که دوربین داشت و ویژگی های موبایل طور بیشتری را ارایه می کرد. سامسونگ دراین بخش متحول شد و موبایل دور دستی (!) گیر اس (Gear S) را تولید کرد که اصلا شبیه به ساعت هوشمند نبود و خوشبختانه گیر اس 2 آمد تا طراحی ساعت های هوشند سامسونگ بی نظیر شود اما آیا این لزوما به آن معناست که سامسونگ باید سهم قابل توجهی از بازار داشته باشد؟! خیر! باید بگوییم سهم برابر شیائومی و اپل در بازار گجت های پوشیدنی و حضور سامسونگ در Others کاملا تایید کننده پاسخ ماست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بازار گجت های پوشیدنی و سهم محصولات و شرکت های مختلف!

بازار گجت های هوشمند پوشیدنی

بازار گجت های هوشمند پوشیدنی

بر اساس داده های Canalys data که به صورت بسیار خلاصه و جامع در جدول بالا ارایه شده و برای ماه می 2018 است، می بینیم که اپل و شیائومی به ترتیب با فروش 3.8 و 3.7 میلیون دستگاه ابزارهای پوشیدنی توانسته اند سهم تقریبا برابر 18٪ را از بازار داشته باشند. بازار گجت های هوشمند پوشیدنی شاهد رشد 35٪ نسبت به بازار مشابه سال پیش داشته و مجموعا 20.5 دستگاه گجت هوشمند پوشیدنی به فروش رفته است.

البته 90٪ از فروش 3.7 میلیونی شیائومی مربوط به دستبندهای ارزان Mi Band است در حالی که اپل واچ های اپل قیمتی خیلی بیشتر دارند. اگر به چارت سمت راست توجه کنید، 57٪ تعداد فروش به دستبندهای ساده مربوط است اما تنها 20٪ از درآمد به آن ها رسیده است. ساعت های هوشمند با 43٪ سهم بازار، 80٪ سهم درآمد را دارند. پس از شیائومی که در رده دوم است، فیت بیت، گارمین و هوآوی دیگر نام هایی هستند که تا رتبه پنجم را شامل می شوند و در نهایت نامی از سامسونگ نیست، برندی که انتظار داشتیم نام آن را ببینیم اما متاسفانه گوبا در 40٪ سهم Other به سر می برد!

نظر شما چیست؟ چرا سامسونگ در این زمینه ضعیف عمل کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

این چینیا برد اصلیشون تو کشور خودشونه.
یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت کم نیست.
واقعا بایست کیفیت‌ها مقایسه بشه.

Amin

ضمن اینکه این آمار فقط برای ربع اول سال ۲۰۱۸ هست.
جوجه رو آخر پاییز می‌شمارن.

علی شیخ زاده

خب دوست عزیز یکی از بزرگترین بازار های اپل هم همین چینه چین رو از اپل بگیری شدیدا افت میکنه از نظر فروش.
باید گفت برگ برنده چینی ها قیمت پایینه

شاید یکی از علت هاش این بود که بعد از Gear S3 اومد Gear Sport رو معرفی کرد، در حالی که انتظار داشتیم Gear S4 معرفی بشه. به نظر شهریور ماه Gear S4 معرفی بشه. اگر قابلیت هاش جالب باشه، احتمالا میخرمش.

اما به طور کلی ساعت های هوشمند چندان مورد استقبال واقع نشدن در جهان. موبایل ها خیلی بیشتر طرفدار دارن.

علی شیخ زاده

اگه بحث قیمت پیش بیاد هیچ کدوم توان رقابت با اپل رو ندارن چون محصولات اپل از همه گران تر هستن از نظر ارزش ریالی شاید سهم شیاوومی ۵ درصد فروش اپل هم نباشه

Mortazavi

Others???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)