حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری برای استفاده در آیفون های 2018 در مرحله تولید انبوه قرار گرفت

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

حدودا یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم ساخت چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری و توسط TSMC خواهد شد و حالا فعل آینده به حال استمراری تغییر می کند: چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری برای استفاده در آیفون های 2018 در مرحله تولید انبوه قرار گرفت! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

می دانیم که آیفون های 2018 کمتر از 3 ماه دیگر رسما معرفی می شود. جسته و گریخته شایعاتی به گوش می رسد و تا حدودی می دانیم آیفون های 2018 به چه شکلی خواهند بود. قطعا یکی از بخش های اصلی این آیفون ها چیپست نسل بعدی اپل یعنی Apple A12 خواهد بود، چیستی که می آید تا پادشاهی اپل A11 بایونیک را از دنیای موبایل بگیرد و آن را ادامه بدهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت TSMC، یکی از تامین کننده های قطعات اپل تولید انبوه پردازنده های این نسخه از آیفون های جدید آغاز کرده است. تراشه ای که انتظار می رود آن را اپل A12 نام گذاری کنند، می تواند اولین نمونه ای باشد که از یک پردازشگر 7 نانومتری در یک دستگاه تجاری استفاده می کند، چیزی که صنعت فناوری سال هاست روی آن کار می کنند. تکنولوژی 7nm به تراکم ترانزیستورها در یک تراشه اشاره دارد، هر چند مشخصات دقیق بین تولید کنندگان ممکن است متفاوت باشد. با استفاده از یک فرایند کوچکتر، چیپ ها می توانند کوچکتر، سریع تر و کارآمدتر باشند و در طول زمان می توانند منجر به صرفه جویی در هزینه شوند. پردازنده های پیشرو در حال حاضر بر روی گوشی های هوشمند، مانند A11 Bionic اپل اسنپدراگون 845 و یا اگزینوس 9810 با پردازش 10 نانومتری ساخته می شوند.

سامسونگ امروز اعلام کرد که آماده است تا سال آینده تولید چیپ های 7 نانومتری را در مقیاس بزرگ انجام دهد. این شرکت تراشه های آیفون را در گذشته تولید کرده و با TSMC در تراشه A9 آیفون 6S شریک بود، اما TSMC پس از آن تا کنون تولیدکننده انحصاری چسپت های اپل بوده است.به شکل مشخص انتظار می رود اپل سه مدل جدید آیفون را این پاییز عرضه کند: به روز رسانی برای آیفون X، یک نسخه Plus و یک دستگاه ارزان قیمت با یک LCD 6.1 اینچ!

نظر شما چیست؟ چقدر به چیپست موبایلی که می خرید دقت می کنید و جزئیات آن برای شما اهمیت دارد؟ هر چند شاید کاربران زیادی به این موضوع دقت نکنند اما قطعا موضوع بسیار مهمی است.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hrkhk

سلام دوستان، روزتون بخیر…
ببخشید اینجا میپرسم، میخوام یه لپ تاپ بگیرم برای کارهای معماری (3dmax و v.ray و اتوکد و …)
متاسفانه برخلاف گوشی از سخت افزار لپ تاپ چیزی سردر نمیارم، میشه یه راهنمایی کنید چی بگیرم؟
طراحی خوبی داشته باشه، صفحه نمایش خوب و اینکه تا چندسال سخت افزارش جدیدترن ورژن این نرم افزارها رو ساپورت کنه… قیمت هرچی کمتر بهتر، ولی خب اگه ارزشش رو داشته باشه تا 4.5 یا 5 هزینه میکنم…ممنون

ahmad

ZENBOOK PRO UX550VD
بهترین لپتاب دنیاس بنظرم.قبل نوسانات دلار ۶ تومن قیمت داشت الان نمیدونم چنده وای واقعا ارزش خرید داره شک نکن شده گوشیتو بفروشی بخری این کارو بکن
مشخصاتشو تو دیجیکالا نگاه کن دود از کلت بپره

Hrkhk

مرسی آقا احمد… ولی قیمتش بالا هست… من یه چیزی میخوام کارمو راه بندازه و مهم نیست که پرقدرت ترین لپ تاپ حال حاضر باشه… یه چیزی مشابه رده بالا میخوام نه پرچمدار

دکتر رسول آریان

زیر اون یکی پست براتون توضیح نوشتم در مورد لپتاپ.

ahmad

خیلی دوس دارم بدونم مودم استفاده شده چیه تو این پردازنده

Peiman

آقای ع.طایی htc u12+ معرفی شده . لطفاً پوشش بدید

حرکت به سمت لیتوگرافی ۷ نانومتری یه گام رو به جلو در رسیدن به تراشه های کوچکتر و سریعتر هست.

کهکشان

پردازنده a11 که چنگی به دل نزد ! فکر نمیکنم a12 هم چنگی به دل بزنه ! علی الخصوص که فن آوری تولید 7 نانومتری tsmc مث سامسونگ فرابنفش نیست !
سامسونگ خوب تونست بخش تک هسته رو بالا بکشه ! گرافیکشم احتصاصی کنه عالی میشه

دکتر رسول آریان

پردازنده A11 که خوب بود. توی گیک بنچ بالاترین امتیاز رو گرفت.

بهترین پردازنده حال حاضر همین a11 اپله

کهکشان

واسه مودم ضعیفش؟ یا کم آوردن تو اکثر تست ها ؟

کهکشان

آقای اریان شما دیگه چرا ؟

در تست سرعت – مدیریت رم – سرعت مودم – امتیاز آنتوتو که در برابر اندرویدی ها حرفی برای گفتن نداره
همه چی که گیک بنچ نیست !

Mortazavi

تو این سه چهار سال پردازنده هاب موبایل ها بزرگترین پیشرفت رو داشته و از معماری ۲۸ به ۷نانومتری رسیده اونم با ۸ و حتی ۱۰ هسته و کلاک نزدیک ۳ گیگ تا جایی که تو لپتاپ ها هم استفاده شده فقط امیدوارم گرافیک ها هم زودتر مثل cpu پیشرفت کنند تا بتونیم خفن ترین نرم افزار ها و بازی هایpc رو روشون اجرا کنیم

Mortazavi

*های

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)