حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس

وان پلاس 6 در دسترس رسانه هاست و هر روز تست های مختلفی از آن منتشر می شود. اگر به صورت خیلی خلاصه بخواهم بگویم، امروز حداقل 4 ویدیو مقایسه ای از وان پلاس 6 و دوستان (!) در ترنجی خواهید دید. بسیار خوب، با مقایسه دوربین وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس آغاز می کنیم. آیا یک موبایل حدود 600 دلاری می تواند یک موبایل حدود 850 دلاری را شکست بدهد؟

همانطور که در ویدیو دیدید،‌ دوربین وان پلاس 6 در مقابل گلکسی اس 9 پلاس حرف هایی برای گفتن داشت. مشخص ترین تفاوتی که بین این دو دستگاه می توان دید، فوکوس بسیار خنگ (!) وان پلاس 6 است. جایی که فوکوس کردن برای آن در سوژه های متحرک واقعا کابوس بود و اصلا هیچ پرچمداری را با این عملکرد ندیده بودیم. موضوع قابل توجه دیگر را می توان در لرزشگیر بهتر دوربین سلفی وان پلاس 6 دید که در هنگام دویدن خیلی مشخص متفاوت بود. همینطور به دلیل رزلوشن بیشتر دوربین سلفی، عکس های سلفی وان پلاس 6 واقعا شارپ تر بود.

دوربین وان پلاس 6 همچنین در شرایط نوری ضعیف و شرایط نوری چالشی تر که نیاز به گستره دینامیکی بیشتر داشت، صحبت زیادی برای گفتن ندارد و گلکسی اس 9 پلاس عملکرد بهتری ارایه می کند. از نظر فیلم برداری حرکت آهسته وان پلاس 6 مدت زمان بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و نرخ فریم آن نصف گلکسی اس 9 پلاس است. در حقیقت گلکسی اس 9 پلاس می تواند برای مدت 0.2 ثانیه با نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند اما وان پلاس 6 برای مدت 3.75 ثانیه با نرخ 480 فریم بر ثانیه که رزلوشن هر دو مورد، (HD (720p است.

دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس به لطف دوربین دوم تله خود، می تواند زوم اپتیکال داشته باشد و تصاویر تله به شما بدهد، این اهمیت ویژه ای دارد اما متاسفانه دوربین دوم وان پلاس 6 هیچ موضوع قابل لمسی که در نگاه اول کاملا برای کاربر مشخص باشد، ارایه نمی کند.

در مجموع شما ابتدا باید به جیب خود نگاه کنید و سپس انتخاب نمایید. اگر صرف مقایسه دوربین باشد، مشخصا دوربین گلکسی اس 9 پلاس گزینه بهتری است (البته اگر چند روز دیگر DxOmark صحبت ما را نقض نکند! چون اگر به یاد داشته باشید قبلا خواندیم دوربین وان پلاس 6 امتیاز DxO قابل تاملی خواهد داشت) ولی با دخیل کردن فاکتور قیمت، انتخاب سخت می شود.

نظر شما چیست؟ کدام یک و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

به جز فوکوس که وان پلاس داغون بود در اکثر موارد با هم برابر بودن بنظرم

Yas

مشخص بود ک دوربین اس۹پلاس بهتره

Sample

«البته اگر چند روز دیگر DxOmark صحبت ما را نقض نکند!»
به وضوح معلومه که همه دارن از DXO ناامید میشن.

دکتر رسول آریان

DxO مارک شبیه رنکینگ فیفاس، که یه سری تیم ها بر اساس یکسری امتیازات و بازی های آسون، تونستن جایگاه بالاتری داشته باشن.

مثلا بلژیک تیم سوم رنکینگ فیفاس که همه ما به خوبی واقفیم که بلژیک توی جام جهانی عددی نیست، با همه لژیونرهای معروفش. یعنی واقعا تیم ملی بلژیک از همه بزرگان از جمله پرتغال، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، انگلستان و … بهتره؟ قطعا خیر.

فیفا ملاک های خودش رو داره، این DxO هم ملاک های خودش. همینطور که در دنیای واقعی نمیشه به رنکینگ فیفا اعتماد کرد، همینطور در دنیای واقعی به DxO هم نمیشه اعتماد کرد.

MiladSA

رسول جان اینجا جاش نیست ولی بلژیک قطعا از پرتغال و آرژانتین و انگلستان تیم بهتریه و نتایج بهتری هم میگیره.. حداقل گروهی با انگلستان بازی دارن خودتون مشاهده کنید ?
ولی خب با کلیت صحبتتون موافقم ?

کهکشان

ممنونم آقای عطایی که پوشش دادین

دوربین و لرزشگیر و میکروفن سلفی وان پلاس بهتر بود
اما دوربین اصلیش در برابر اس 9 هیچ حرفی برای گفتن نداره !

در مورد دکسو هم امیدوارم نمره ای بیشتر از هواوی پی 20 پرو بهش بده که اینطوری هم اعتبار خودش بیشتر لکه دار شه هم هواوی از رو بره

Sadeghh

به جز دوربین سلفی که وان پلاس عملکرد بهتری داشت، تقریبا در باقی موارد اس 9 پلاس بهتر بود البته نه با اختلاف زیاد

Ehsan_007

با این اختلاف قیمتی که دارن، صد در صد برنده وان پلاس 6 هست. سلفی بهتر و البته دوربین اصلی کمی ضعیفتر از s9+

Peiman

همون طور که گفتم دوربین این گوشی واقعا پیشرفت خیلی خوبی داشته نسبت به نسل قبلش و بزرگترین ایراد سری وانپلاس ( که دوربین ضعیف تر نسبت به رقبا ) بود رو بر طرف کرده.

mTAAHAAm

سامسونگ بهتر بود.امیدوارم دکسو نمره منطقی بده و ناامیدمون نکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)