حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس

نوشته

5 سال قبل | 26 دیدگاه | تست سرعت

حدودا یک ماه پیش بود که به مناسبت ورود گلکسی اس 9 پلاس به Phonebuff، تست سرعت گلکسی اس 9+ با آیفون X و وان پلاس 5T را با هم دیدیم. در آن تست وان پلاس 5T و گلکسی اس 9 پلاس تقریبا عملکرد یکسان داشتند. حالا با ورود وان پلاس 6 که نسل بعدی وان پلاس 5T است و چیپست اسنپدراگون 845 دارد، بد نیست گلکسی اس 9 پلاس را به نبرد بخوانیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سرعت وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس را با هم ببینیم!

برنده این تست سرعت را می توان سریع ترین موبایل اندرویدی دانست، هر چند که پرچمدارهای دیگری از شرکت های دیگر با اسنپدراگون 845 ارایه می شوند و البته شده اند اما خب از نظر بهینه سازی در سرعت می توان گفت وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس از بهترین ها هستند. شما فکر می کنید کدام یک برتر باشد؟ اجازه بدهید ویدیو را با هم ببینیم:

حقیقتا با توجه به تفاوت وان پلاس 5T با گلکسی اس 9 پلاس تصور می کردیم که باید تفاوت بیشتر از اینها باشد. وان پلاس 6 با حافظه رم 8 گیگابایتی که 2 گیگابایت بیشتر از گلکسی اس 9 پلاس است و رزلوشن نمایشگر FHD+ که خب البته پردازشهای گلکسی اس 9 پلاس به صورت پیشفرض نیز روی همین رزلوشن انجام می شود اما نمایشگر آن QHD+ است، توانست چند ثانیه سریع تر عمل کند!

جالب این که PhoneBuff از بازوی رباتیک برای تست استفاده کرده بود که این خود باعث می شود دقت تست بالاتر برود. نظر شما چیست؟ آیا وان پلاس 6 توانسته تبلیغات وان پلاس را که متمرکز بر سرعت بود، برآورده کند؟ همچنان می توان گفت که وان پلاس 6 با قیمتی به مراتب پایین تر، سرعتی بیشتر از گلکسی اس 9 پلاس دارد و این برای کاربرانی که سرعت اولین اولویت آن هاست، می تواند حائز اهمیت باشد. شما چطور؟ کدام یک و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

عجب رقابتی ای ول هر دو عالی

Milad7

اس٩ اسنپ بود يا اگزينوس؟ تقريبا نزديك بودن وان پلاس مجموعا ٧ ثانيه بهتر عمل كرد

Amin

هرچند سامسونگ برای باز و بست کردن اپ‌ها انیمیشن داره، اما وان پلاس نداره (که تاثیر میذاره تو تایم)؛ ولی در هر حال چند ثانیه رو کاربر حس نمی‌کنه.

Shiral

هردو فوق العاده هستند.اینها نبرد بهترین ها بود.وگرنه‌ شما برند دیگری با هر کدام ا. اینها مقایسه کنید تازه متوجه میشوید تفاوت سرعت چیه

با نگاه کردن به این تصویر میشه دید که وان پلاس ۶ توی دور اول حدود ۵ ثانیه بهتر بوده. اما توی دور دوم اختلاف میشه حدود ۱ ثانیه. یعنی چی؟ یعنی گلکسی S9 توی بازخوانی اطلاعات از روی رم سریع تره.

http://uupload.ir/files/6lh_1.jpg

هر چند نمیشه این رو به صورت کلی تعمیم داد به تست در هر شرایطی. ممکنه شخص دیگری، اپلیکیشن های دیگری رو آزمایش کنه و نتیجه اینطوری نباشه.

با نگاه کردن به این یکی تصویر، میشه دید که گلکسی S9 توی اجرا کردن بازی ها که عموما سنگین تر از اپلیکیشن ها هستن، بهتر عمل کرده. در این تست ۴ بازی بررسی شد. در اولی برابر بودن، در دومی یک مقدار وان پلاس ۶ بهتر بوده، در بازی سوم و چهارم هم گلکسی S9 سریعتر بوده. مخصوصا بازی چهارم که سنگین تر هم هست.

http://uupload.ir/files/zeo_2.jpg

نتیجه اینکه وان پلاس دیگه نمیتونه روی بحث سرعت خیلی مانور بده مثل ۵T.

در کل انقدر پرچمدارها سریع شدن که این چند صدم ثانیه اختلاف ها بین اجرای برنامه ها اصلا به چشم نمیاد.

من بیشتر مجذوب اون بازوی رباتیک شدم که چه دقیق کار میکرد. خیلی سریع نبود نسبت به دست انسان، ولی حداقل عدالت بیشتر رعایت میشه. کلا تست های فون بوف رو دوست دارم، چون سعی میکنه تست هاش مکانیزه باشه و خطای انسانی در اون دخالتی نداشته باشه.

اوایل که دیوید رحیمی اومد، میگفتن ایرانیه. هنوزم نمیدونم اصالتا کجاییه. ایرانیه یا عربه؟

دکتر رسول آریان

منم اینو برات فرستاده بودم دیگه از نوت ۸:
http://uupload.ir/files/o4sx_1.jpg

عرض کردم که اگه از عبارت Video Stabilisation استفاده بکنه، منظورش لرزشگیر دیجیتال هست. اما اگه بنویسه Optical Image Stabilisation منظورش لرزشگیر اپتیکال هست. گوشیت رو انگلیسی کن، معلوم میشه.

برای تست کردنش، ابتدا یکبار روی ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و یکبار ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کن. در حین فیلم برداری تند تند قدم بزن. سعی کن هر دو بار عین هم قدم بزنی. اگر دیدی توی ۶۰ فریم لرزش و تکان شدید داره، ولی توی ۳۰ فریم لرزش و تکان ها خنثی میشه، یعنی لرزشگیر اپتیکال توی ۴K با نرخ ۶۰ فریم قابل استفاده نیست. به همین راحتی.

Amin

آره حاجی دیدم کامنتتو اونور.
آخه جی‌اس‌ام نوشته ۴کی ۶۰ فریم نداره OIS و EIS رو.
تو خود دوربین هم وقتی مینویسه Video Stabilization یعنی در کل دیگه. چه دیجیتالی چه اپتیکال.
جی‌اس‌ام هم متنشو خوندم، هم اون جدوله، جفتش نشون‌دهنده‌ی اینه که پشتیبانی نمیکنه.
حالا بازم یه تست میکنم. بهت میگم.
مسلما بودنش بهتره خب!

Faraz

کسی که اینجا رو اداره میکنی من چند ماه پیش یه کامنت میخواستم بزارم بدون توهین به کسی که اصلا تایید نکردین کامنت من رو ولی حالا پست مربوط به مقایسه بازی گلگسی اس نه و ایفون ایکس کاربری به اسم مصطفی هر توهینی خواسته کرده به دیگران بعد از یک روز هنوز کامنت ها هست و بلاک نشده اون فرد …در چند کامنت هم توهین کرده نه یکی که بگین ندیدم ….اینم اولین کامنت من بعد از چند ماه هست خواستم اصلا دیگه کامنت نزارم ولی خواستم ببینم چه توجیهی دارین برای این کارتون

دکتر رسول آریان

آره منم دیدمش. فراموش کردم به آقای عطا.یی بگم. مطمئن باش کامنت رو ندیده. اگر دیده بود پاک میکرد. حجم کار واقعا بالاس. بنده خدا یک نفری نمیتونه به همه چیز برسه. منم سعی کردم هر چند ناچیز تا حدی کمکش کنم. اما مطمئن باش صد در صد پاک میشه اون توهین ها.

دکتر رسول آریان

آقا فراز عزیز، منال کرماشان، نور چوویلم، آقای عطا.یی زحمت کیشاد پاکی کِرد ?

کهکشان

ای جانم آقا آریان شما کرمانشاهی هستی؟
منم کرمانشاهم ! بزن قدش رفیق

دکتر رسول آریان

آره کرمانشاهی هستم. ساکن کرج‌.
قربانت‌.

Amin

عه رسول تو هم کرجی؟!!?

دکتر رسول آریان

آره.

Peiman

عههه?
چقدر تو این سایت کرمانشاهی داشتیمو نمی دونستم

Faraz

آقا رسول آریان عزیز خیلی مخلصیم…افتخار ما طرفدارای سامسونگ هستی وقتی کامنت های شما رو میخونم لذت میبرم همیشه باش تا اینایی که از سامسونگ بد میگن رو ضایع کنی با اطلاعات مفیدت

دکتر رسول آریان

عزیزی.

کهکشان

تست خیلی خوب و عادلانه ای بود
اما من فکر میکنم اس 9 پلاس با 2 گیگ رم کمتر و رابط کاربری غنی تر عملکرد بهتری داره

BeFair

اونقدری که فکر می کردم وان پلاس 6 بهتر نبود، در حقیقت انگار با وان پلاس 5 یا 5T فرقی نداره!

کهکشان

از آشنایی باهات خوشحالم آقا رسول عزیز و باعث افتخارمه که فردی با این معلومات عالی همشهریمه و هم فنیم

دوستان اینم مقایسه دوربین وان پلاس 6 با اس 9 پلاس

حقیقتش اول ویدئو خیلی وان پلاسو تحسین کردم و حس کردم عملکرد دوربینش از اس 9 بهتر باشه !
ولی ادامه کلیپو که ببینین متوجه میشین که حتی به گرد پای اس 9 هم نمیرسه
https://www.youtube.com/watch?v=ALDo3ApD3SQ

دکتر رسول آریان

متشکرم.

Mortazavi

جناب عطايي بي انصافي نكنيد xz2 هم ميتونه جزو سريعترين ها باشه و پارسال تنها گوشي كه 5t رو تو سرعت شكست داد پرميوم سوني بود با رم نصف و رزولوشن صفحه چهار برابر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)