حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به افزایش قیمت گوشی های موبایل سامسونگ در 6 ماه اخیر

اوضاع به شکلی است که اگر شما یک سال پیش موبایل خریده باشید و پس از آن دیگر از قیمت های بازار خبر نداشته باشید و دوباره به بازار بروید، گویی اصحاب کهف هستید که بیش از 300 سال در خواب بوده اید! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به افزایش قیمت گوشی های موبایل سامسونگ در 6 ماه اخیر و مقایسه قیمت فعلی با یک سال گذشته داشته باشیم.

پیش از شروع باید گفت این گرانی صرفا مربوط به موبایل های برند سامسونگ نیست و تمام برندها شاهد افزایش قیمت بوده اند، ما در این مطلب برای ارایه دید بهتر در گستره وسیع تری از دسته بندی محصولات، از این برند استفاده کرده ایم. بسیار خوب، کار سختی نیست! شما باید به لیست قیمت بازه های مشابه دسترسی داشته باشید تا این مقایسه را انجام دهید. ما در ترنجی لیست قیمت بزرگترین توزیع کننده موبایل در مشهد را در بازه های مختلف بررسی کرده و بخش قیمت سامسونگ آن را کنار همدیگر قرار دادیم تا مقایسه راحت تر شود. توجه داشته باشید که به دلیل تغییر جایگاه دستگاه ها، تغییر موجودی و ارایه مدل های جدید و خروج مدل های قدیمی، تمام لیست کاملا یکسان نیست ولی نمونه هایی خوبی برای مقایسه در تمام این لیست ها وجود دارد.

در لیست زیر ابتدا می توانید از سمت چپ به راست از قیمت های 6 ماه پیش گوشی های موبایل سامسونگ را ماه به ماه تا به امروز بررسی کنید و در نهایت با قیمت سال گذشته در ستون سمت راست مقایسه نمایید!

برای دیدن در کیفیت بهتر، تصویر را ذخیره کنید یا آن را در یک تب جداگانه باز نمایید

برای مثال قیمت گرند پرایم پلاس، گلکسی جی 5 پرایم، گلکسی جی 7 کر (J7 Core) و گلکسی اس 8 پلاس می تواند بهترین مقیاس باشد که در یک سال اخیر به صورت زیر تغییر کرده است:

همانطور که می بینید، افزایش قیمت تا مرز 2 برابر شدن کاملا لمس می شود! به عبارتی اردیبهشت 96 شما می توانستید با 1.3 میلیون تومان یک گلکسی ای 5 2017 (Galaxy A5 2017) بخرید در حالی که این روزها در اردیبهشت 97 تنها قادر به خرید گلکسی جی 5 پرایم هستید!

دلایل افزایش قیمت موبایل های سامسونگ را می توان متوجه اجرای طرح رجیستری این برند و افزایش قیمت دلار دانست اما دلیل هر چه هست، نتیجه این خواهد بود که قدرت خرید شما در بازار موبایل حالا حتی به نصف کاهش یافته است!

نظر شما درباره این افزایش قیمت ها چیست؟ فکر می کنید خرید موبایل در شرایط کنونی منطقی است؟ البته با توجه به تجربه ای که به ما می گوید هیچ چیز ارزان نمی شود (!) گویا چاره ای نیست!

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

خوب شد من دو هفته پیش اس ۹ پلاس رو خرید وگرنه الان باید ۵۰۰،۶۰۰ میذاشتم روش حداقل

REZA

والا من خودمم قصد نداشتم حالا گوشی بخرم،دیدم دلار داره میره بالا یه هفته پیش سریع رفتم یه گوشی خریدم تا بدتر نشه .واقعا وضع بازار عجیبه.

amir_galaxy

با این وضعییت واقعا پرچمدار خریدن داره به آرزوی محال تبدیل میشه

دکتر رسول آریان

مبارک باشه.

amir_galaxy

فدات شم رسول جان
قابل شما رو نداره

دکتر رسول آریان

قربانت. صاحبش قابله.

pedram_01

دقیقا منم سه هفته پیش گلکسی اس 9 پلاس 128 گیگ خریدم 4780 الان بعد فقط 20 روز شده 5220 یعنی 450 هزار تومن گرون شد ک اصلا کم نیست

Peiman

تأسف…

Yas

نتیجه : این مملکت و زلزله ۱۲ ریشتری با خاک یکسان کنه
تمام

JigSaw

اونقدری که ریجستری روی قیمت گوشی تاثیر گذاشت، افزایش قیمت دلار تاثیر نذاشته
واقعا سیر نمیشن انقدر این مردم رو میدوشن؟؟؟

طبق سایت mobile.ir:

کمترین قیمت نوت ۸: چهار میلیون و چهارصد هزار تومان

کمترین قیمت S9: چهار میلیون و صد و سی هزار تومان

کمترین قیمت S9 پلاس: چهار میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان

یعنی قیمت نوت ۸ حدود ۲۷۰ هزار تومان از S9 بیشتر هست و فقط حدود ۱۵۰ هزار تومن از S9 پلاس کمتره.

پارسال که S9 اومد، گفتم نوت ۸ از S9 گرون تر میشه. بعضی ها گفتن اشتباه میکنی. خب بفرمایید. الان نوت ۸ از S9 حدود ۲۷۰ هزار تومان گرون تره.

تکنولوژی

یا خدا…. دو برابر شده…

peugeot2

از 800 تومن تا 2 میلیون تومن رفته رو گوشی

alizadeeh

چشمم آب نمیخوره قیمت ها کاهش انچنانی بخواد پیدا کنه
بلخره امروز نه چند ماه دیگه مجبور میشیم یه گوشی با هر قیمتی که هست بخریم
دلم نمیاد 5 میلیون بدم برای گلکسی اس 9 پلاس از طرفی هم گوشی درست حسابی ندارم موندم این وسط بخرم یا صبر کنم برای معرفی گوشی بعدی

pedram_01

شما ک میخوای 5 تومن بدی اس 9 پلاس بگیری چند ماه دیگ صبر کن نوت 9 بگیر البته اس 9 پلاس فوقعلادست ولی خب یکم صبر کنی ضرر نمیکنی اگ هم از نوت 9 خوشت نیاد بخاطر معرفی گوشی جدید اون موقع اس 9 افت قیمت خوبی رو کرده

alizadeeh

از سری نوت خوشم نمیاد قبلا نوت 5 داشتم قلمش هیچ کاربردی برای من نداشت اصلا یادم میرفت که قلم هم داره

dornalahze

سلام من پارسال با تور جام جهانی روسیه به این شهر سفر کردم و از سفرم نهایت لذت را بردم

Mohammadsoly

جون مادرتون نخرید میاد پایین هر گوشی دارید باهمون یکی دوماه سر کنید حداقل.هر چقدرم دلار رفته باشه بالا این قیمتا فضاییه اخه جی 7 اشغال 1750؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)