حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت موبایل در پایان دی ۹۸

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل و سیم‌کارت می‌گوید در حال حاضر روند نوسان قیمت برندهای مختلف وضعیت متفاوتی دارد. البته علاوه بر نوسان قیمت ارز عدم عرضه به موقع برخی برندها باعث شد تا قیمت برخی برندها افزایش دو چندانی داشته باشد. باید عنوان کرد قیمت موبایل به همان نسبتی که قیمت دلار گران شد، به همان نسبت افزایش یافت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره افزایش قیمت موبایل در پایان دی ۹۸ صحبت کنیم.

افزایش قیمت موبایل در پایان دی ۹۸

اینترنت موبایل

موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل و سیم‌کارت در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت موبایل در ماه‌های پایانی سال ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار قیمت موبایل هم متغییر است؛ چرا که قیمت موبایل وابسته به نرخ ارز آزاد است. قیمت موبایل فعلا روند افزایشی دارد؛ این در حالی است که فعلا تقاضایی برای خرید موبایل در بازار مشاهده نمی‌شود.

در حال حاضر روند نوسان قیمت برندهای مختلف وضعیت متفاوتی دارد. البته علاوه بر نوسان قیمت ارز عدم عرضه به موقع برخی برندها باعث شد تا قیمت برخی برندها افزایش دو چندانی داشته باشد. باید عنوان کرد قیمت موبایل به همان نسبتی که قیمت دلار گران شد، به همان نسبت افزایش یافت.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این بازه زمانی برخی عرضه‌کنندگان از شرایط سودجویی می‌کنند. یعنی موبایلی که با قیمت دلار ۱۱ یا ۱۲ هزار تومانی خریداری کردند با بالا رفتن قیمت دلار موبایل را با گران‌ترین قیمت عرضه می‌کنند. فعلا قیمت موبایل نوسان روزانه دارد. همچنین بازار از لحاظ میزان معاملات رونق خوبی ندارد. سطح فروش فعالان صنفی کاهش پیدا کرده است.

موبایل داخلی تولید می شود؟

اینترنت موبایل سیستان و بلوچستان

فروتن لاریجانی درباره تولید موبایل در کشور اظهار کرد: برای تولید موبایل ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و بعد برای این مسیر گام برداریم، اینکه در هر عرصه‌ای به خودکفایی و تولید برسیم اقدام سنجیده‌ای است اما در حوزه تکنولوژی نباید تجربه دنیا را در این حوزه فراموش کرد. در حقیقت با تعامل با برندهای دنیا باید تعامل را برقرار کرد. به عنوان مثال طی سال‌های گذشته برند نوکیا در کشور فنلاند استارت خورد اما در نهایت فنلندی‌ها برای تولید برخی قطعات از چینی‌ها کمک گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ شرکت بین‌المللی تاکنون نتوانسته صفر تا ۱۰۰ موبایل را در کشور خودش تولید کند. برای صرفه اقتصادی و کاهش هزینه‌ها برخی شرکت‌ها با سایر کشورها تولید مشترک را راه‌اندازی کردند. باید در شرایط فعلی دید که آیا تولید موبایل در کشور به صرفه است یا خیر؟ آیا با وجود غول‌های تکنولوژی در دنیا می‌توانیم اقدامی رقابت‌پذیر داشته باشیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل درباره وضعیت واردات گفت: چنانچه ما از ظرفیت فعلی تولید استفاده کنیم. برای پیشبرد اهدافمان در حوزه تولید باید به طور پلکانی شرایط واردات را تغییر دهیم. اما اگر در حوزه تولید موبایل بخواهیم براساس آزمون و خطا رفتار کنیم و از آن سو واردات را کاهش دهیم شاید این موضوع در طولانی مدت برای متقاضیان خوشایند نباشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که قیمت موبایل متعادل می شود؟ راه حل آن تولید موبایل در داخل کشور است؟ شاید مونتاژ دستگاه های پایین رده و میان رده نظر بدی نباشد البته نه با شعار تولید ملی!

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

با توجه ب شرایط کنونی بعید بدونم شاهد کاهش چشمگیر باشم
دلار با این شرایط قطعا ب مرز ۱۴۰۰۰ هم میرسه
البته خریداران هم نقش دارن تو این زمینه
خودمو مثال میزنم قصد خرید ایفون ایکس ار داشتم و منصرف شدم و ب mi9 lite روی اوردم و الانم باز منصرف شدم
اگر سعی کنیم یکم دندون رو جیگر بزاریم و موبایل خودمون نگه داریم و نخیرم قطعا نتیجش رو میبینیم
باور کنید موبایل ها فرار نمیکنن ک بگیم نخرم دیگه اونم نمیتونم بخرم
امروز برادرم قصد خرید موبایل داش گفتم نخر و باتری گوشی عوض کن و با فلش و کم کردن برنامه نچندان کاربردی سر کن
از خودمون شروع کنیم باور کنید نتیجش میبینید

smartiz

الان گوشی فعلی من ی پایین رده ست ، ولی با این قیمتها تعویض نمیکنم با اینکه نیازم دارم ، گوشیهای 2020 هم کلی تا معرفی و عرضه عمومی و شکستن حباب قیمت فاصله دارن

Amir galaxy

ای وای😑

amer

به نظرم بهترین کار برای خلاص شدن از این وضعیت مملکت با مغزهای متحجر فرار و مهاجرت به کشورهای با مغرهای غیر متحجر و پیشرفته هست
اونجا هست که هم مغز و قلب ادمی راحت و بدون استرس زندگیش میکنه البته یادتون باشه با هواپیما سفر اخروی نکنید چون اینجا ایران است

Amin

دیگه چقدر میخواد گرون بشه یهو همه گوشیا رو از بازار جمع کنید انقدر زجرکشمون نکنید همین الانشم خیلیا نمیتونن یه پایین رده هم بخرن

Afson

با همین که داریم سر میکنیم ⁦☹️⁩

Milad7

پوووف دیگه خسته مون کردن…

Milad7

کم ترین آرزوی یه جوان داشتن یه گوشی خوبه 😐 اینم آرزو شده

HasanHoseinPoor

بدبخت شدیم ممنوعیت واردات مثل خودرو در راهه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)