حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش چک کردن طرح رجیستری موبایل سامسونگ

طرح رجیستری تلفن های همراه از مهرماه سال گذشته آغاز شد و با پیاده سازی مرحله به مرحله و برند به برند تا به اینجای کار خیلی خوب پیش رفته و مردم آن را پذیرفته اند. هر چند هنوز نقص هایی در این سیستم وجود دارد اما می توان گفت برای اولین بار است که این طرح به صورت موفق در حال اجراست. تا کنون بزرگترین برندی که شامل این طرح شده، اپل است و حالا پس از هوآوی نوبت به شرکتی می رسد که بیشتر سهم از بازار موبایل ایران را دارد، یعنی سامسونگ! طبق خبرهای رسیده طرح رجیستری گوشی موبایل سامسونگ از 1 اردیبهشت آغاز می شود و ما در ترنجی می خواهیم یک بار دیگر هر آن چیزی که درباره طرح رجیستری نیاز است را با هم مرور کنیم، پس ما با همراه باشید.

ابتدا باید بگوییم طرح رجیستری فقط برای موبایل هایی است که به تازگی خریداری می شوند و شامل موبایل هایی که از قبل خریداری شده و از آن ها استفاده کرده اید، نمی شود، پس اگر از این دسته کاربران هستید، نگران نباشید! همچنین اگر کاربری هستید که به تازگی قصد تهیه موبایل سامسونگ دارید باز هم نگران نباشید، طرح رجیستری یک طرح یکپارچه بوده که برای همه برندهای به یک صورت است و اگر شما بدانید پیش از خرید، آگاهی کامل داشته باشید می توانید یک خرید آسوده و بدون مشکل را تجربه کنید. پیش از این ما در ویدیویی آموزش طرح رجیستری روی آیفون را داده بودیم که البته هیچ تفاوتی برای دیگر برندها ندارد و با آموزش همین مطلب نیز یکسان است. شما می توانید ویدیو آن را اینجا نیز مشاهده کنید:

 

توجه داشته باشید که سامسونگ موبایل در ایران چندین گارانتی دارد و داشتن یک گارانتی خاص لزوما به معنی ثبت بودن یا نبودن در طرح رجیستری نیست و حتما موبایل خود را پیش از خرید در سامانه همتا، همانطور که در ادامه ترنجی برای شما توضیح خواهد داد، چک کنید.

طرح رجیستری گوشی موبایل سامسونگ از 1 اردیبهشت آغاز می شود

بسیار خوب، همانطور که گفتیم طرح رجیستری برای همه برندهای موبایل به صورت یکپارچه انجام می شود و برای تمام موارد مربوط به آن همانند تصویر اصلی مطلب کافی است کد *7777# (ستاره 7777 مربع) را شماره گیری کنید. این کد که به کد رجیستری نیز مشهور است برای فرخوانی سامانه همتا به کار می رود. در این مرحله اگر شما در حال خرید یک موبایل جدید هستید باید از گزینه استعلام، یعنی شماره 1 استفاده کنید:

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری سامسونگ

در صفحه بعدی از شما درخواست می شود که کد شناسایی موبایل خود یا همان IMEI را که یک کد 15 رقمی و مخصوص موبایل شماست، وارد کنید. برای خواندن IMEI می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

  • 1- کد IMEI گوشی شما یک عدد 15 رقمی است که از روی جعبه می توانید بخوانید یا با شماره گیری *#06# (ستاره مربع 06 مربع) آن را مشاهده کنید. 
  • 2- همچنین اگر درب پشتی موبایل شما باز می شود، شماره IMEI زیر باتری قرار دارد. اگر درب پشتی موبایل شما باز نمی شود شماره IMEI روی یک برچسب کاغذی پشت آن چسبانده شده و البته روی بدنه دستگاه نیز قابل خواندن است.

پس از این مرحله به شما گفته می شود که پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر موبایل شما در طرح رجیستری ثبت شده باشد و برای استفاده از آن مشکلی وجود نداشته باشد، پیامکی حاوی متن زیر برای شما ارسال خواهد شد:

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری سامسونگ

به همین سادگی! امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد اما قبلا از به پایان بردن مطلب، یک راه میان بر برای خواندن و وارد کردن IMEI به صورت همزمان از روی خود دستگاه و بدون نیاز به جعبه آن به شما نشان می دهید که با استفاده از قابلیت دو پنجره همزمان و اسکرین شات گرفتن از صفحه IMEI انجام می شود:

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری سامسونگ

بدین ترتیب حتی با باز شدن کیبرد اما هنوز شما قادر به خواندن IMEI خواهید بود و می توانید آن را وارد کنید!

نظر شما درباره طرح رجیستری گوشی سامسونگ چیست؟ هر چند شنیده ها از گران تر شدن گوشی های سامسونگ در اثر اعمال طرح رجیستری خبر می دهند اما به نظر نمی رسد که به صورت کلی طرح بدی برای کشور باشد! نظر شما به عنوان مصرف کننده چیست؟

آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

گوشیا که خیلی گرون شده لعنتی

دکتر رسول آریان

بله به شدت گران شده.

اوایل فروردین نوت ۸ رو خریدم ۳ میلیون و ۶۳۰
گارانتی بین الملل داره فقط، یعنی گارانتی خود سامسونگ. گارانتی ثالث نداره. یعنی به قولی قاچاقه. از سمت مرز غرب کشور خریدم. الان ۳ میلیون و ۸۵۰ تا ۴ میلیون دارن با گارانتی ثالث میفروشنش. خلاصه نفع کردم. قبل از گرونی دلار هم بود. البته هر دوتا سیمکارتش رو فعال کردم همون روز اول.

توصیه میکنم به دوستان اگر موبایلشون دوتا اسلات سیمکارت داره، هر دو رو فعال کنن.

این طرح رجیستری برای مصرف کننده همش ضرره. به نفع دولته فقط. وگرنه الان همین گوشی رو باید ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومن بیشتر میخریدم.

قیمت S9 و S9 پلاس هم کاذبه وگرنه انقدری گرون نیستن. رجیستری و دلار باعث شده از قیمت های جهانی خیلی بالاتر باشه.

آماری از تعداد گوشی هایی که تا الان مسدود شده.

آیفون از ۱۴ آذر تا الان ۱۰۸,۵۸۸ مورد
موتورولا از ۹ دی تا الان ۱۰,۴۵۰ مورد
گوگل از ۹ دی تا الان ۲۳۵ مورد
بلک بری از ۹ دی تا الان ۹۲۳ مورد
ال جی از ۲۸ بهمن تا الان ۲۰,۷۵۴ مورد
سامسونگ فقط گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس ۷۹ مورد
نوکیا از ۱۹ اسفند تا الان ۴۳,۹۴۴ مورد
هواوی از ۱۹ اسفند تا الان ۲۷,۷۴۴ مورد
سونی، تکنو و شیائومی از ۲۶ اسفند تا الان موردی ثبت نشده

در مجموع از همه برندها تا الان ۲۱۰,۷۶۷ مورد IMEI در لیست سیاه قرار گرفته.

Fatemeh1237

سلام.ببخشید یه سوال داشتم.اگه گوشی رجیستری نشه و بره توی لیست سیاه چی می شه…چکار می کنن؟
من گوشیمو چند ماه پیش خریدم به اونی که گوشی رو بهم فروخت گفتم چرا پلمپ نیست گفت بخاطر همین مسائل ثبت و قاچاق نبودن گوشی …بعد می خواستم بدونم هنوزم نیازه این کارو بکنم؟چون شماره های مبایلم با Imel ثبت نشده …کلا گیج شدم نمی دونم باید چکار کنم.برام یه توضیح کوچیک بدین بفهمم ممنون☺

دکتر رسول آریان

اگر فروشنده با سیم کارت خودش فعالش کرده باشه، مشکلی نداره. مع الوصف خودتون هم که سیم کارت رو بندازین توی گوشی، دیگه مشکلی نداره.
فقط باید تا قبل از پایان مهلت رجیستری این کار رو کرده باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)