حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلترشکن سایفون پس از فیلتر اولیه تلگرام به میزان دو برابر بیشتر روی دستگاه کاربران باقی مانده است

نوشته

5 سال قبل | 23 دیدگاه | اخبار

می دانید چیست؟ برخی راه حل های برای برخی مشکلات تا یک مقیاس مقیاس مشخص پاسخگو است. مثلا اگر پیام رسان تم تم ارایه می شود و می خواهد تازه شروع به گرفتن کاربر کند، شما می توانید آن را فیلتر کنید و کاربران کاملا بی خیال آن شوند یا مثلا فیس بوک که در روزگار کم کاربری در ایران و سرعت اینترنت پایین فیلتر شد اما اگر می خواهید یک سرویس با حجم حدودی 40 میلیون کاربر را از دور به در کنید، قطعا فیلترکردن راه حل صحیح نیست، چرا؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا!

نموداری که به عنوان تصویر اصلی مطلب می بینید، آمار نصب تنها یک فیلترشکن در جریان فیلتر اولیه تلگرام در دی ماه 1396 است. همانطور که می بینید، طبق داده های ارایه شده توسط فیلترشکت سایفون، حدود یک میلیون کاربر پیش از فیلتر شدن تلگرام از این فیلترشکن استفاده می کرده اند. در حین فیلترینگ تلگرام تعداد این کاربران به 13 میلیون نفر هم رسیده است که این تقریبا یعنی 10 برابر حالت عادی و دوباره یادآور می شویم که این آمار فقط برای یک فیلترشکن است.

مراقب VPN رایگان باشید

مراقب VPN رایگان باشید

از عواقب نصب فیلترشکن و آزاد شدن دسترسی تمام رده سنی (از افراد زیر 18 سال) به میلیاردها محتوای نامناسب، فعال شدن مکالمه صوتی تلگرام و کلی سرویس فیلتر شده دیگر از جمله فیس بوک که بگذریم، یا مهم تر از آن خروج حجم وسیعی از ارز از کشور (تصور کنید تنها یک دهم جمعیت 40 میلیونی بخواهند یک وی پی ان 50 هزارتومانی یا حدودا 10 دلاری بخرند (تخمین در جهت ساده شدن محاسبات) می شود 40 میلیون دلار!) شاید تصور کنید پس از رفع فیلتر تلگرام دیگر تمام کاربرهای جدید این فیلترشکن را لغو نصب کرده باشند. همینطور است، خیلی از کاربران این کار را انجام داده اند اما پس از لغو نصب تعداد قابل توجهی از کاربران، کاربران ته نشین شده فیلترشکن سایفون پس از فیلتر اولیه تلگرام به دو برابر عدد اولیه رسیده است!

افت سرعت فیلترشکن ها

افت سرعت و قطع شدن فیلترشکن ها

حالا با آغاز فیلترشدن دوم تلگرام نمی توان انتظار داشت که این الگو تکرار نشود

حالا با آغاز فیلترشدن دوم تلگرام نمی توان انتظار داشت که این الگو تکرار نشود. اولین موضوع این است که با تداوم فیلتر تلگرام می بینیم پتانسیل جذب 13 میلیون کاربر توسط تنها یک فیلترشکن وجود دارد، که حالا دسترسی کامل به تمام محتوای نامناسب موجود در اینترنت را بدون توجه به رده سنی دارند و حتی اگر این صرفا یک مانور برای پراکنده کردن جمعیت (!) باشد شاید این تعداد کاربر ته نشین شده که پس از فیلتر اولیه تلگرام دو برابر شدند، پس از فیلتر دوم تلگرام به بیش از این اعداد برسد!

آغاز فیلترکردن فیلترشکن ها

فیلترشکن ها کار نمی کنند؟ آغاز فیلترکردن فیلترشکن ها!

نتیجه چیست؟ شاید چند میلیون کاربر تلگرام خسته شوند و به پیام رسان داخلی مراجعه کنند که آنجا نیز با کندی بیش از حد سرویس مواجهند، اما تعداد عظیمی از این کاربران که شامل تمام رده سنی از نوجوان تا سالخورده را شامل می شود، با نصب یک فیلترشکن، آزادانه تر از اینترنت استفاده می کنند.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا فیلترینگ واقعا راهی است برای از دور خارج کردن یک سرویس که بیش از نیمی از جمعیت یک کشور (و به صورت صحیح تر، درصد بسیار بالاتری از کاربران تلفن همراه هوشمند) فیلترینگ است؟ این راه تنها به گسترش راه های دور زدن فیلتر منجر می شود و شاید ریزش درصد بسیار پایینی از کاربران آن!

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خب واقعا همینطوره
ببینید من به عنوان برادر بزرگتر نگران خواهر و برادر کوچکترمم که با فیلترشکن وصل میشن
کی تضمین میده این بچه ها وسوسه نشن و هزار جای دیگه نرن؟

دکتر رسول آریان

اگر خیلی نگرانی میتونی اینستاگرام رو هم پاک کنی از روی گوشیشون. چون توی اینستاگرام انقدر عکس و ویدیدی و کامنت مثبت ۱۸ هست که چشم و گوش هر بچه ای باز میکنه. حتی کانال های مثبت ۱۸ همین تلگرام.

BeFair

بله خب البته
اینستا یه زمانی فیلتر هوشمند داشت خوب بود
خدایی فیلتر برای یه سری موارد باید استفاده بشه و خوبه و هیچکس باهاش مشکلی نداره اما اینکه ابزار اجبار باشه، نه

نیما

همین فرهنگ مسخره ی پنهان کاری باعث شده به اینجا برسیم.
پدر و مادر باید خیلی محترمانه این مسایل رو برای بچه ها توضیح بدن. خودشون عقل دارن که چی خوبه ، چی بده.
نه اینکه همه چی رو فیلتر کنن تا کسی هیچی نفهمه.
مگه کشور های دیگه دنیا با ما فرقی دارن ؟؟
دیگه اون زمان گذشته که شب عروسی مادر زن بیاد برای دوماد توضیح بده که باید چیکار کنه.

دکتر رسول آریان

خودتم داری میگی دوماد. دوماد باید بلد باشه، دلی پسر بچه ۷ ساله نیازی نداره فعلا بدونه.

لطفا اگر در زمینه سلامت خانواده مطالعه نداری، در این باره نظر نده، یا حداقل بذار متخصصینش در این زمینه صحبت کنن. لابد شما میخوای برای دختر بچه ۵ ساله فیلم … پخش کنی، بگی نگاه کن یاد بگیر. اینجوری اومدی دنیا!!!

هر چیزی اصولی داره. همین چند روز پیش داشتم یک مصاحبه خارجی رو نگاه میکردم. مصاحبه کننده داشت از دخترها و پسرها در این باره سوال میکرد. واقعا اوضاع جالبی نبود. اغلب دختر خانم ها توی اون مصاحبه میگفتن که در سن ۱۳ تا ۱۷ سالگی باکرگی خودشون رو از دست دادن.

من نمیدونم طرز تفکر شما چیه، ولی تقلید از غرب همیشه خوب نیست.

نیما

برای امثال شما همه چی یا سفید سفیده ، یا سیاه سیاه.
سفید : کلا یاد ندیدم ، سیاه : فیلم پورن به بچه 6ساله نشون بدیم !!!!!
نخیر عزیز دلم. خاکستری هم هست. کتاب های مناسب سن بچه ها در این، رابطه توسط متخصصین تربیت کودک نوشته شده. الان هم انتشارات خیلی سبز در ایران چاپ و منتشرشون میکنه .
این فیلترینگ هم فقط برای اینه که حواس مردم رو از مسایل مهم تر پرت کنن. وگرنه دلشون برای بچه من و تو نمی سوزه. اگه می سوخت ، سعید طوسی راس راس ول نمیگشت.

من دیروز از یک جنبه دیگه هم به فیلتر تلگرام فکر کردم. چند وقت پیش یه کانالی رو بهم نشون دادن که ادمینش میرفت عکس دخترهای مردم رو از توی گروه ها از روی پروفایلشون بر میداشت و زیرش متن میذاشت و در برخی مواقع شماره موبایل هم میذاشت! زمانی که این خانم ها به پلیس فتا و قوه قضاییه مراجعه میکنن، دستشون به جایی بند نیست.

حتی کانال هایی که ادمینشون معلوم نیست کیه و شروع میکنن به توهین کردن به فرد یا حزب خاصی. شایعه و دروغ پخش میکنن و تهمت میزنن.

آیا این دسته از افراد مریض باید بتونن آزادانه در تلگرام فعالیت کنن؟

تلگرام در قبال این دسته از افراد چه وظیفه ای داره؟
در خوشبینانه ترین حالت با درخواست سازمان های ایران، اون کانال بسته میشه. اما ۲۴ ساعت نشده، دوباره عین همون کانال ساخته میشه.

زمانی که ایران از تلگرام میخواد که اطلاعات اون فرد رو در اختیارش قرار بده تا دستگیرش کنه، مدیر تلگرام همکاری نمیکنه. یعنی به اون مجرم اجازه میده تا همچنان به اعمال غیر انسانی خودش ادامه بده.

اینجاست که بحث نظارتی در تلگرام مطرح میشه. چون نمیشه یک فضایی رو درست کرد و بعد ولش کنی تا هر اتفاقی میخواد توش بیوفته و بیخیال باشی. متاسفانه تلگرام در این زمینه دچار مشکل هست. از طرفی میخواد آزادی بیان داشته باشه و حریم خصوصی کاربرانش حفظ بشه، اما از طرفی محیطی رو فراهم کرده برای سوء استفاده کننده ها و با حرکات غیر انسانی اونها مقابله نمیکنه.

شاید جمعیت این دسته از افراد خلافکار در تلگرام کم باشه، ولی هست. در حال حاضر کلی پرونده در پلیس فتا و قوه قضاییه هست که همین جوری مونده و نتونستن فرد خلافکار رو دستگیر کنن، چون آقای پاول دورف اهمیتی به این مسائل نمیده.

habibibashir

من هم با محیطی برای خلافکاران و ازادی و غیر قابل ردگیری ان ها مخالفم
اما مثال شما کاملا غلط بود ادمین هم باشی به شماره تلفن اعضای گروه یا کانال دسترسی نداری
عکس پروفایل توسط خود فرد گزاشته میشه و اگر مناسب احتماع نباشه و خصوصی باشه اشتباه خود فرده با اطلاع رسانی حل میشه

Mehdi69

اقای آریان منی ک عکسمو نزارم رو پروفایلم کسی هم نمیتونه برداره ک بخواد یه کانال بزنه یا منی ک خام حرف کسی نشم هیچوقت طرف نمیتونه کاری کنه پس فکر نمیکنی ک به جای اتهام زدن به تلگرام باید خودمون اصلاح بشیم؟تو کشور ما فقط صورت مسئله پاک میشه تلگرام فیلتر شد بعدی میاد اما اون چیزی ک نداریم فرهنگ هستش

mosayebso

ای بابا
کی میخوایم بفهمیم که باید به همه حق انتخاب بدیم؟!
فکر میکنید چه عاملی سبب شده که نرخ فساد در کشور های جهان اول خیلی خیلی کمتر از همون میزان در کشور های جهان چندمی مثل ایران باشه؟!
بچه وقتی کنجکاوه و از بزرگترش میپرسه و بزرگتر ها هم جواب های من دراوردی به بچه میدن خب چه انتظاری دارید از اون بچه؟! کافیه یک لحظه خودتون رو جای اون بچه بزارید وقتی جواب سوالتون رو میتونید توی اینترنت براحتی پیدا کنید(بدون راهنما) نتیجه خیلی بدی به بار میاره
پس لطفا خواهشا توی این مسائل به این مهمی سعی نکنیم بچه هارو گول بزنیم و جواب های اشتباهی به بچه بدیم به بهانه حفاظت از اون بچه چون هم اعتماد بچه به خودمون رو کم میکنیم هم اینکه اون بچه رو به جاها و کارهایی سوق میدیم که هیچ راهنمایی جز خودش نداره و نتیجش این میشه که مقدار فساد چندین برابر کشور های پیشرفتس
و بدتر از این محدود کردن دسترسی بچه به کسب اطلاعات هست که وادارش میکنه از همون بچگی انواع راه های دور زدن و تقلب و… رو یاد بگیره
فساد چه اجتماعی چه فردی توی جامعه ای مثل ایران به هیچ عنوان اتفاقی نیست
همش نتیجه تصمیمات اشتباه خانواده ها و مقام های دولتی در سراسر زندگی یک فرده (از بچگی تا بزرگسالی)
واقعا فاصله کشوری مثل ایران با کشورهای جهان اول خیلی خیلی بالاس!!

دکتر رسول آریان

یعنی شما میگی دختر و پسر ۵ ساله بتونن برن توی اینترنت و چیزهایی که نباید ببینن رو ببینن؟ نتیجه اش میشه بلوغ زودرس. بچه باید بچگی کنه. هر موقع به بلوغ رسید، خودش میتونه بره اطلاعات بیشتر رو به دست بیاره. هیچ جامعه ای موافق نیست که کودک فیلم بزرگسالان رو ببینه. پس برای چی فیلم ها رو دسته بندی کردن به بالای ۱۶ و بالای ۱۸ سال. اما متاسفانه توی تلگرام و کلا خیلی از جاهای دیگه از فضای وب، رده بندی سنی وجود نداره.

Jahandar

طبق کدوم دلیل و منطق و آمار و سند و مدرک ادعا میکنی فساد در کشورهای بقول تو جهان اول خیلی خیلی کمتر از ایرانه ؟؟؟؟ (کمتر هم نه ها! خیلی خیلی کمتر!!!) این ادعای مضحکو به مرغ پخته بگی پا میشه چند شبانه روز نان استاپ برات بندری میرقصه!!!
فساد اخلاقی که در غرب (و بقول تو جهان اول!) وجود داره شاید دهها سال دیگه در ایران بوجود بیاد. (فقط یه نمونش اینه که طبق آمار خود آمریکاییها و انگلیسیها، بالای پنجاه درصد نوزادانشون حرومزاده و حاصل ازدواجهای ثبت نشده اند…) تازه اونم در صورتیه که تا سالهای آینده هم این روند در اختیار غربیها گذاشتن تمام فضای مجازی و رسانه ای ایران ادامه پیدا کنه. در سالهای اول انقلاب که ماهواره و اینترنت نبود فساد ایران از همین الان دهها مرتبه کمتر بود. زمون قبل از انقلاب اما فساد ایران تنه به تنۀ فساد در غرب میزد طوریکه حتی در سینماها علنا تصاویر اروتیک و بازیگران با بالاتنۀ لخت و در هم لولیدن زن و مرد به نمایش گذاشته میشد .
خلاصه بدون سند و مدرک حرف زدن مالیات نداره. تا میتونی بزن گل من و خوش باش ???

Mehdi69

اما در مورد فساد تو هرکشوری فساد هست و نمیتونی بگی کدوم کمتره کدوم بیشتر منتها در زمان انقلاب به قول شما فساد کم نبود بلکه چون ابزاری نبود فقط کم دیده میشد چون شما نمیتونستی بفهمی فلانی چیکار میکنه اما الان چون دوربین هست پیج ها هستن میگی زیاده درصورتی ک هیچ فرقی نداشته و اکا ر موردقبل انقلاب من بهت قول میدم کمتر بود چون جای مخصوصی برای اینکار بود و همونجا تموم میشد اما الان اومده تو خیابون ها و به مراتب بیشتر هستش ولی چون شما دیدگاهتون رو به یک سمته نه به سمت واقعیت اینجور فکر میکنید چیزی ک پجکد داشته باشه اما مشخص نباشه همه میگن وجود نداره

Jahandar

بله فیلترینگ راهشه. البته فیلترینگ کامل نه فیلترینگ موضعی! یعنی باید فیلترشکنها هم فیلتر بشه و از کار بیفته و امکان نصب فیلترشکنها از طریق گوگل پلی از بین بره. سال ۸۸ بسیاری فیلترشکنها از کار افتادند و وی پی ان ها هم کلا فرستادند قاطی باقالیا! پس شدنیه.
و البته مهمتر اینه که راه رفتنی رو از همون اولو قبل از دیر شدن برن. از همون اول باید تلگرام فیلتر میشد (همونطور که تم تم هم الان باید فیلتر بشه اما چنین اتفاقی نیفتاده) نه بعد از اینکه کلی اطلاعات از اکثریت مردم ایران در سرورهاش جمع کرد و حداقل چهل میلیون ایرانی نصبش کردند.
جالب اینه که ویچت (که ظاهرا میشده شنودش کرد) رو سالها پیش فیلتر کردند اما افسار تلگرام رو باز کردند تا اینهمه فراگیر بشه.
معلوم نیست با خودشون چند چندن. مملکت بی صاحابیه و سیاستهامون حساب کتاب نداره و سیستماتیک نیست … تصمیم گیریها الله بختکیه …. فسادی که در اینستاگرام هست خیلی خیلی بیشتر از یوتوبه، اما میبینیم اینستاگرام بازه و یوتوب فیلتر! خب اگه بده دوتاش بده و جفتش باید فیلتر بشه و اگه یکیش ایراد نداره پس اون یکی رو چرا بستید؟!!!!

Mehdi69

ما چرا همیشه باید از زور استفاده کنیم و فیلتر کنیم هنوز بعد از این همه مدت امثال شماها متوجه نشدن ک با زور نمیشه حرف روبه کرسی نشوند و هیچوقت هم نمیشه جلوی ازادی رو بست اینکه میگی کلا فیلتر کنن میشه به کار گیری زور و میدونی بعدش چی میشه؟چرا حرف از فرهنگسازی نمیزنی و میای از اعمال فشار صحبت میکنی منی ک خودم نخوام هشتاد درصد هم فساد باشه تو جایی و من نمیرم دنبالش حالا اگه اون کسی ک میره دنبالش اینستا و تلگرام هم نباشه تو خیابون میره دنبالش پس از اول بیای فرهنگ سازی کنی نیاز به زور نیست ک نتیجه برعکس هم بده.در مورد سال 88 و 96 هم اون موضوع امنیت حکومت بود ک اینکارو کردن وگرنه درحالت عادی همچین کاری نتیجش فقط اشوب است و بس.پس به جای محدود سازی باید فرهنگ سازی بشه چون من رو تو گور شما نمیخوابونن و کسی ک دنبال فساد باشه اینجا و اونجا نداره

آقایان حبیبی و مهدی عزیز؛ ببینید دوستان، قطعا خیلی از دخترهای امروز با یک پسری دوستن‌. حالا در حد همکلاسی، دوست اجتماعی، همکار و …
جامعه که محدود نیست. حالا شما فرض کن یک شخصی به طریقی شماره خانمی رو پیدا کرده. اون خانم هم بهش اعتماد کرده بوده. حالا اگر اون فرد مرض روانی داشته باشه یا اینکه پیشنهاد بی شرمانه ای داشته باشه از اون خانم، میتونه چیکار کنه؟ میتونه بره اسید بپاشه توی صورت دختره، میتونه عکس دختره رو با شمارش بذاره توی یک کانال تلگرام و زیرش متن چرت و پرت بنویسه و خیلی کارهای دیگه.

من نمیگم خانم ها همشون بی تقصیرن. شاید اعتماد بی جا کردن که توی چت شخصی عکس فرستادن از خودشون. اما قطعا دوست نداشتن در سطح گسترده اون عکس پخش بشه. چون کسی دوست نداره آبروش بره.

تلگرام که یک اپلیکیشن هست برای چت کردن و پیام فرستادن در کانال. به خودی خود مشکلی نداره. مشکل از استفاده کنندس. اما زمانی که افراد به قول شما بی فرهنگی بخوان از این ابزار سوء استفاده کنن، سازنده این اپلیکیشن باید مانع بشه، یا حداقل با پلیس همکاری کنه. چون بالاخره این وسط صدها شاکی هستن و صدها خلافکار. پلیس هم وظیفه داره بر طبق قانون اون افراد خلافکار رو مجازات کنه. در این بین آقای دورف اومده یک مکانی رو ساخته که زمینه ساز شده تا این افراد مریض سوء استفاده کنن. من نمیگم آقای دورف مقصره، ولی نباید بی توجه باشه نسبت به این خلافکاری ها در اپلیکیشنش. در درجه اول باید اون کانال رو مسدود کنه، فرد رو بلاک کنه و در صورت لزوم باید با پلیس همکاری کنه تا فرد خلافکار دستگیر بشه.

شما همین سایت ترنج.ی رو نگاه کن. آقای عطا.یی این سایت رو ساخته با هدف خیر. اگر یک فرد مریضی بیاد اینجا توهین کنه، نباید توهینش پاک بشه؟ مگر میشه یک محیطی رو درست کنیم و نسبت به اموراتی که در اون در حال انجامه، بیخیال باشیم. تلگرام باید یک تیم نظارتی قوی داشته باشه که مانع روی دادن این خلافکاری ها بشه. اینکه یک پیام رسان درست کنی و توی پیام رسانت هزار جور خلاف انجام بشه که درست نیست.

توی تلگرام داره از مواد مخدر و قرص های روان گردان به فروش میرسه تا آموزش ساخت بمب دستی. صدتا کانال جنسی توش ایجاد شده و …

بله توی تلگرام کلی کانال خوب آموزشی و سرگرمی هست. کسی مشکلی با اونها نداره. مشکل اینجاست که آقای دورف زیادی آزادی داده و یک جورایی تلگرام رو ول کرده به امان خدا. حاضر هم نیست با پلیس همکاری کنه برای دستگیری مجرمین.

البته همه ما خوب میدونیم که انتظارات روسیه و ایران از آقای دورف چیه. این مقاومت آقای دورف هم قابل تحسین هست. اما نباید کاری کنه که مجرمین بتونن خیلی راحت از بستر تلگرام سوء استفاده کنن. اصل حرف من همینه و بس.

Mehdi69

اقای اریان طبق گفته شما الان تلگرام هست اما من یادمه 11 سال پیش هم ک نه تلگرام بود و نه اندروید و من یه k810 داشتم ک گوشی جدید اون موقعه بود بازهم عکسایی پخش شده بود و ربطی هم به تلگرام نداره عکسی ک بخواد پخش بشه میشه.اما در مورد حرف شماذیه مثال میزنم کاملا دوروف داره طبق قانونی ک داره عمل میکنه و کاملا با ایران هماهنگ بود همونطور ک کانال و گروه های پورن پاک میشه همونطور ک کانال فلان نیوز حذف شد. اما مشکل ایران جای دیگس اینجاس ک اطلاعات کاربرارو میخواد و کد دستوری ک تلگرام اعمال کرده برای پیام ها وگرنه تمام چیزهایی ک گفتین کاملا داره تلگرام انجام میده تنها چیزی ک انجام نمیده دادن کد قفل چت و اطلاعات کاربراس وشمام طبق چیزی ک اعلام شده صحبت کردید اما اینجور نیست

دکتر رسول آریان

اگر کامنت بنده رو مجدد بخونید، توی کامنتم به این موردی که شما فرمودی، اشاره کردم. اینکه خواسته زیاد از حدی داشتن از مدیر تلگرام شکی نیست. توی کامنت قبلم هم گفتم که این مقاومت دورف قابل تحسین هست.

در مورد اینکه قبلا هم از طرق دیگه مزاحمت ایجاد میشده و حتی با آبروی دیگران بازی میشده شکی نیست. حتی زمان فیسبوک هم همین داستان ها بود. عرض من این هستش که نظارت آقای دورف و تیم تلگرام ضعیفه. وگرنه این همه کانال مورد دار چیه توی تلگرام. گوگل به کمک هوش مصنوعی کلی از کلیپ های مشکل دار رو از روی یوتیوب جمع کرد. در ضمن ایشان باید در قبال محتواهایی که در اپلیکیشنش قرار میگیره، بالاخره به یک نهاد بین المللی پاسخگو باشه. اینکه یک فضای بی در و پیکر درست کنیم که صحیح نیست. بالاخره به هر روشی که شده باید بتونه جلوی کانال هایی که دارن فیلم های مستهجن رو منتشر میکنن بگیره.

دکتر رسول آریان

آقا مهدی این خبر رو بخونید. ببینید گوگل با چه اولویتی ویدیوها رو از روی یوتیوب پاک کرده.

یوتیوب در پایان سال ۲۰۱۷ تصمیم به پاک کردن ۸ میلیون ویدیو گرفت. بیشتر این ویدیوها را افراد معمولی بارگذاری می کنند و برخی هم توسط خود شرکت و سازمان های خبری دیگری مثل bbc و …

این وب سایت معروف برای ارزش قائل شدن برای انواع کاربران خود نسبت به درخواست های مکررشان به کنترل محتوای ویدیو در سه ماه آخر سال ۲۰۱۷ واکنشی نشان داد و اکثر ویدیوها را که توسط هوش مصنوعی پیدا شده بودند و دارای محتویات مناسبی نبودند بصورت ماشینی و هوشمندانه حذف کرد. دلیل اینکار این بود که برخی از مسئولین از پیگیری نکردن یوتوب برای جلوگیری از انتشار این نوع محتواها انتقاد داشتند.

سرعت حذف ویدیوها توسط هوش مصنوعی گوگل بسیار بالا بوده است، بطوریکه شرکت گوگل در این زمینه می گوید بعد از شناسایی محتویات نامناسب گوگل با ذخیره کردن اطلاعات آن از آپلود کردن فرد دیگری ممانعت می کند. ویدیوهای که با هوش مصنوعی تشخیص و حذف شدند درحالی بوده است که نیمی از آن ها بازدید نداشته اند، و این قدرت این فناوری را نشان می دهد.

محتویات ویدیوهای حذف شده براساس اولویت شامل موارد زیر بوده اند:
۱- محتوای جنسی
۲- اسپم
۳- فیلم های نفرت انگیز
۴- خشونت
۵- رفتارهای صدمه آفرین
۶- تجاوز به کودکان
۷- تروریسم

shahryaar

چند نکته:
1- آیا جرم ها در بین جوامع مختلف نسبی و وابسته به پارامترهایی ارزشگذار نیستن؟ مثلا یک اظهار نظر و بیانی رو که در فرانسه آزاده و بهش بها داده میشه در ایران ممکنه یک جرم محسوب بشه.
پس تکلیف چیه؟ کی رو و برای چی باید پلیس بیاد بگیره؟
آیا من چون در ایران مشکی پوشیدن یک فضیلته (برای مثال)، باید جلوی خودم را بگیرم و قرمز آستین کوتاه نپوشم..وگرنه پلیس میاد میگیره دستامو رنگ میزنه..(به یاد اوایل 60)
بنابراین ما چطور می خواهیم برای تلگرام و برای مردم نعیین تکلیف کنیم که شما از این مرز و محدوده به اینور
حق نداری بنویسی یا چیزی منتشر کنی؟!!
انسانها برده ما که نیستن.
2- اینها که شما گفتین، من اسمش رو می زارم گرسنگی: گرسنگی جنسی، گرسنگی غذایی، گرسنگی عاطفی و الی آخر..
اینکه چکار کنیم که رفع گرسنگی بشه نیاز به کار کارشناسی همه جانبه نگر و بدور از محدودیت و کاستی های ناشی از تعصب محلی داره: (کمک بلاعوض بکنیم-مثل اون شخصی که نذر کرده بود یک روز در خیابان همه رو ببوسه یا غذای نذری ببره در محلات فقیرنشین پخش کنه) (یا سیستمی اجتماعی برقرار کنیم که به همه حداقل داده بشه) (یا سیستمی مثل سرمایه داری و اقتصاد آزاد راه بندازیم که هرکسی مجبور باشه تلاش کنه تا رفع گرسنگی بکنه) و …..
تلگرام مثل جامعه و برگرفته از رفتارهای همین مردم است..اگر توش دزد و قاچاق فروش یا فروشنده سکس یا مشتریش هست، خب. در جامعه هم هست..در تلگرام رو ببندی انگار واقعیت موجود رو فقط پنهان کردی. آیینه جامعه است..آیا راه انجام نشدن جرم (همون نسبی ش) اینه که یکسره پلیس دنبال مجرمها بدود؟ مگه به تعداد مجرمها پلیس داریم؟
آیا راهش اینه که حکومت نظامی اعلام کنیم بگیم کسی نیاد بیرون؟ یا خیابونها و تمام راههای ارتباطی رو ببندیم؟
با احترام

meslehich7

دوست عزز شما يا واقعن نميدوني مشكل اصلي آقايان با تلكرام چي بود يا ميدوني و جسارتن داري دفاع بيخود يا جهتدار ميكني..!
مشكل آقايان غيرقابل كنترل بودن اخبار منتشره ي درون اين اپليكيشن بود, يعني اتفاقي كه برخلاف ميل آنها يعني كنترل همه ي رسانها مثل صداو سيما روزنامه ها خبركزاري ها و سايتها هاشون. در جريان بودكه همين مساله بارها باعث انتشار بسياري از اطلاعاتي از رسوايي ها و اعمال خلافي ميشد كه مايل نبودند مردم و افكار عمومي از انها باخبر بشن, بهمين دليل هم با توجه به همكاري تلكرام در حذف و مسدودسازي كانالها و كروه هاي منتشر كننده خشونت و غيراخلاقي , باز هم مسولين ايراني يك خواسته ي غيرمعقول از يك اپليكيشن خارجي داشتند و آنهم انتقال سرورهايش به داخل ايران بود جيزي كه درهيچ كجاي دنيا. رخ نداده بود!! تا اقايان براحتي بتوانند به اطلاعات همه ي ايرانيان عضو اين اپليكيشن دسترسي داشته باشند و در مواقع لزوم بتوانند با همه ي ان افرادي كه ان اخباري را كه در صداو سيما پخش نميشود را منتشر ميكنند پيدا و با او برخورد كنند, اما چون پاول.دورف همانطور كه در پستش در باره همين موضوغ نوشته بود, تلكرام آزادي بيان را نقض نميكند و امنيت كاربرانش را به خطر نمي اندازد( كه به نظرم بهترين و درست ترين كار رو انجام داد) به همين دليل هم در ايران تاب نياوردند و چشم روي بيكاري همه ي انهايي كه با بدبختي تازه كاري راه انداخته و از طريق تلكرام شروع به فروش محصولاتشون و كسب درامد كرده بودند بستند و هم تلكرام را بستند و هم نان داني اين دسته از هموطنانمون رو و دوباره اونهارو به جمع بيكاران دعوت كردند…!!
حالا شما اكه دوست داري همچنان فكر كن كه مسولين بخاطر خود ما و امنيت اطلاعات و جانمون و فرهتكمون تلكرام رو به روي خودمون بستند!!! /:

lamalinga

در جای دیگه درباره سایفون مفصل نوشتم این برنامه مطمئن ترین و امن ترین راه وصل شدن به اینترنت در کشورهایی مثل ایران و چین و کره شمالی هستش توسط محققین شرکت سیتیزن و ریسرچ موشن از روی یک طرح ایجاد کولیژن در فایروال آی اس پی در دانشگاه تورنتو نوشته شد و بعدها توسط دارپا و ان اس ای توسعه پیدا کرد و احتمال دیتکت و رصد دقیق آی پی توسط آی اس پی از کانکتور مجهز سایفون فعلا صفره ! سایفون از جارو برقی قوی استفاده میکنه که تمام رد پشت سرش رو پاک میکنه حتی خودش هم نمیتونه بسته های پک کریپت شودش رو انکریپت کنه !!! همه کریپشن ها رندم و بک توبک هستش و بلافاصله بعد از دیتکت توسط رسیور دوباره ری کریپت میشن و سورسهاشون عوض میشه !!! اساس سیستم بلک چین و اپلیکیشن های بک تو بک انکریپتی مثل سودو که سکیور ترین اپلیکیشن تماس تلفنی جهان هستش الگوریتم های سایفون هستش خودش هم نمی تونه از شما دزدی کنه چه برسه به دیگران !

shahryaar

جناب آقای آریان.
لطفا یک تحلیلی روی لایک ها و دیسلایکهای نظراتتون بکنید..
به نظرم باید بعضی تعصبها رو اصلاح کرد.
این یک خودخواهی و تعصب منفی است که خودمون و روشمون و باورهامون رو از دیگر مردم کره زمین برتر و درستتر بدونیم..
نتیجه ها آیا چیزی رو نشون نمیدن و مهم نیستن در قضاوت عملکرد چندین نسل که حالا میتونیم عاقبتشون رو ببینیم.
با احترام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)