حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) رسما معرفی شد، دوربین دوم فوق عریض 107 درجه و بریدگی نمایشگر

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | ال‌جی

ال جی پس از تصمیم بر ایجاد تغییرات مهم در پرچمدار ۲۰۱۸ خود، معرفی آن را به تعویق انداخت و حالا امروز ۱۲ اردیبهشت شاهد رونمایی رسمی از ال جی جی ۷ تینکیو (LG G7 ThinQ) هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با این پرچمدار ال جی که دقیقا مشخصاتی مشابه با آن چه که لو رفته بود دارد، آشنا شویم.

ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو

اجاره بدهید با نمایشگر آغاز کنیم. ‌ال جی این بار هم رسم استفاده از پنل LCD IPS را در خانواده پرچمدار سری جی (G series) خود حفظ کرده و بر خلاف دیگر تولیدکننده ها که بیشتر به سمت پنل OLED رفته اند، این پنل را احتمالا برای سری وی (V Series) خود نگاه داشته است.

قبلا در شایعات خوانده بودیم که نمایشگر ال جی جی ۷ تینکیو بسیار روشن خواهد بود و ال جی نام این نمایشگر را که از نوع IPS است M+ خواهد گذاشت. دقیقا همینطور شده و نمایشگر ال جی جی ۷ تینکیو نیز اگر بخواهیم از محصولات به روز مثال بزنیم، همانند هوآوی میت ۱۰ یا هوآوی پی ۲۰ از پنلی با چهار زیر پیکسل استفاده می کنند. چهار زیر پیکسل RGBW که پیگسل چهارم سفید (White) است و با کاهش مصرف انرژی برای نمایش محتوای سفید (تا ۳۵%) می تواند روشنایی بیشتری نیز تولید کند.

حداکثر روشنایی نمایشگر ال جی جی ۷ تینکیو برابر ۱۰۰۰ نیت خواهد بود که در صورت فعال کردن آن به صورت دستی می توانید آن را تجربه کنید.  ابعاد این نمایشگر ۶.۱ اینچ، نسبت تصویر آن ۱۹.۵:۹ و رزلوشن آن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. این نمایشگر از فناوری HDR10 پشتیبانی می کند و با شیشه مقاوم گوریلا گلس نسل ۵ پوشیده شده است.

همینطور که مشخص است بریدگی نمایشگر وجود دارد و همانطور که قبلا دیده بودیم، ال جی آن را نمایشگر دوم جدید می نامد!

ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو

دومین موضوعی که برای من اهمیت ویژه ای دارد، دوربین ال جی جی ۷ تینکیو است و فکر می کنم برای شما هم همینطور باشد. پس از شنیدن کاهش زاویه دید دوربین دوم، کنجکاو بودم تا ببینم دوربین دوم ال جی جی ۷ تینکیو با چه زاویه ای ارائه می شود که پاسخ را در تیتر می بینید. بله، مکانیسم دوربین دوگانه ال جی جی ۷ تینکیو نیز همانند آن چیزی است که ال جی در سال های اخیر استفاده کرده و آن چیزی نیست جز دوربین دوم عریض که شخصا دوست دارم این دوربین به عنوان دوربین سوم به کار برده شود!

دوربین دوگانه ال جی جی ۷ تینکیو شاهد افزایش رزلوشن است که شاید دلیل کاهش زاویه دید دوربین دوم عریض هم همین باشد. حالا شاهد دو دوربین با رزلوشن ۱۶ مگاپیکسل هستیم که دوربین اول زاویه دید ۷۱ درجه عادی و دوربین دوم زاویه دید عریض ۱۰۷ درجه دارد. بد نیست بدانید دوربین عریض ال جی جی ۵ با زاویه دید ۱۳۵ درجه و رزلوشن ۵ مگاپیکسل و دوربین عریض ال جی جی ۶ با زاویه دید ۱۲۰ درجه و رزلوشن ۱۳ مگاپیکسل ارائه شده بودند.

دوربین عریص با f1.9 بدون فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتسکال تصویر ارائه می شود و دوربین عادی همانند ال جی وی ۳۰ با f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال مجهز می شود. ال جی روی استفاده از هوش مصنوعی در شناسایی مناظر و اعمال تغییرات لازمه در جهت ثبت تصویر زیباتر تاکید دارد.

ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو

درباره هوش مصنوعی صحبت کردیم و بد نیست بدانید شایعه دکمه سخت افزاری اضافی کنار ال جی جی ۷ تینکیو صحیح از آب در آمده و حتی شایعه بعدی که می گفت این دکمه مربوط به فراخوانی دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل (گوگل اسیستنت) به جای دستیار ال جی یعنی تینکیو هم صحیح است! اسم دستگاه تینکیو باشد اما دستیار هوشمند پیش فرض آن گوگل اسیستنت!

از نظر دیگر مشحصات سخت افزاری باید گفت ابتدا برای حافظه داخلی و رم بین علما اختلاف است. منابع امریکایی ۴ و ۶۴ گیگ را برای حافظه رم و حافظه داخلی و منابع اروپایی ۶ و ۱۲۸ گیگابایت را عنوان می کنند. چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ اما در تمام روایات معتبر است! این چیپست به معنی اینترنت همراه گیگابیتی و بلوتوث ۵ هم هست.

باتری ال جی جی ۷ تینکیو برابر ۳۰۰۰ میلی آمپر است که از فناوری Qnovo سونی برای طول عمر بیشتر باتری در طول استفاده سالانه پشتیبانی می کند و با پورت Type C و به لطف فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام سریع شارژ می شود. همچین به لطف قاب پشتی شیشه ای از فناوری های شارژ بی سیم WPC و PMA نیز پشتیبانی می شود.

از نظر فناوری های صوتی عنوان می شود که بلندگو استریو بوم باکس به کار گرفته شده که اما در ویدیوهای بعدی که در مطالب آتی خواهیم دید، این اسپیکر تکی عنوان می شود. جالب اینکه ال جی از فضای اضافی داخل بدنه (!) برای بلندتر شدن صدا استفاده کرده و شایعه بلندگوی بلند و با بیس ۲ برابر هم تایید می شود.

نظر شما چیست؟ ال جی جی ۷ تینکیو جذاب بود؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ظاهرا بد نیست، هر چند بهتر بود لبه پایین رو با لبه بالا قرینه میکرد.

دوربین فوق عریض گزینه جالبیه، ولی چرا لرزشگیر اپتیکال نداره! خساست کرده و انگار فقط روی دوربین اول لرزشگیر اپتیکال گذاشته.

در مورد صفحه نمایش هم بهتر بود مثل مدل V30 به سمت اولد میرفت. هر چند این ۴ پیکسله بودن هم در نوع خودش جذابه.

در مورد شارژ سریع هم بهتر بود از کوییک شارژ ۴ استفاده میکرد، نه کوییک شارژ ۳

در مورد دکمه تینکیو هم خیلی توی ذوق میزنه. روی هوش مصنوعی انقدر مانور بدی به صورتی که از پسوند تینکیو استفاده کنی و براش دکمه مخصوص بذاری، ولی دستیار گوگل باز بشه! اون سامسونگی که اومده دکمه بیکسبی گذاشته، از قبل فکرش رو کرده. انگار فقط خواسته از هر برند معتبری یه چیزی رو برداره. ناچ رو از آیفون و دکمه هوش مصنوعی رو از همشهریش سامسونگ.

mostafa3

همین که لنز تله فوتو نذاشت خودش کافیه که وب سایت dxo رو حساب هم نکرده
از این کارش خوشم اومد
باتری 3000 برای صفحه نمایش ۶.۱ بنظر خیلی کم میاد باید منتظر نتایج ش موند
اسپیکرش معلوم نیست چطوریه
استریو نیست شایعه شده بود ۱۰ برابر بلندی صدا داره که بنظر نمیرسه توان حداکثر دوبرابر هم داشته باشه
صفحه نمایش هم یکM LCD هست که اولش یک حروف انگلیسی M اضافه شده که چیز خواصی نیست مثل SLCD شرکت HTC
۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی هم از خودش در آورده
طراحیش بدک نیست خوبه
ولی اون دکمه دستیار گوگل ش خیلی خنده داره سر لج با سامسونگ زده 🙂

JigSaw

البته تعصب شما روی سامسونگ قابل احترامه
ولی اصولا سامسونگ عادت داره همیشه همه چیزو از اول دستو پا شکسته رو گوشیش بذاره بعد رفته رفته تکمیلش کنه، چون عادتشه آپشنای گوشیاشو بولد کنه همیشه
همین دستیار صوتیش یا بیکسبی
من بار اول که روی S8 استفاده کردم بیشتر یه چیزی شبیه فاجعه بود تا دستیار صوتی
احتمالا الجی به همین علت ارائه نکرده تینکیو رو تا به حد قابل قبولی برسه بعد عرضه بشه

mosayebso

بیکسبی فاجعس؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
بله مشخصه شما منطقی هستید یا متعصب خخخخ

دکتر رسول آریان

اخوی، اگر LG میخواسته کامل بشه بعد براش دکمه بذاره، خب پس چرا اسم هوش مصنوعی رو آورده توی اسم گوشی. الان شما حرف خودتو نقض کردی. چون دو حالت وجود داره:
۱- هنوز تینکیو کامل نشده
۲- تینکیو کامل بوده و قابل استفاده

دوتا تناقض به وجود میاد:
۱- اگر تینکیو کامل بوده، پس چرا دکمه اختصاصیش دستیار گوگل رو باز میکنه؟
۲- اگر تینکیو کامل نبوده، پس چرا انقدر بولد شده و پسوند اسم گوشی شده؟

بحث این نیست که چرا دکمه اختصاصیش دستیار گوگل رو باز میکنه، بحث این هست که واژه تینکیو رو آورده توی اسم گوشی ولی دکمه اختصاصیش تینکیو رو باز نمیکنه. اوکی؟

مگه سامسونگ واژه بیکسبی رو آورده جزء اسم گوشی؟ مثلا گفته گلکسی S9 بیکسبی؟

در مورد اینکه بیکسبی کارایی داره یا نه، مقاله ای رو چند وقت پیش گذاشتم روی همین سایت، سرچ کنی پیداش میکنی. مقایسه هوش مصنوعی بیکسبی ویژن در شناسایی تصاویر بود در مقایسه با هوش مصنوعی دستیار گوگل در همون بخش شناسایی تصاویر. توی بعضی از تصاویر عملکرد بیسکبی ویژن بهتر بود‌. پس به درد نخور نیست. هر چند جا داره کامل تر بشه. شهریور نسخه جدید بیکسبی با نوت ۹ میاد.

Peiman

هیچ چیز سوپرایز کننده ای نداشت. همون چیزی که انتظار داشتیم

BeFair

با این چیزی نمیشه به نظر من

Shiral

عدم لرزشگیر برای دوربین دوم
عدم استفاده از oled
صفحه بزرگ با باطری ناامید کننده
عدم وجود هیچ گونه نواوری
قیمت بالا به تناسب امکانات با وجود رقبای قدری مثل mi mix 2s و وان پلاس شش و mi 7..اسمی از سامسونگ و هواوی نبردم چون نباید با اونها قیاس بشه چون در حد اونها نیست متاسفانه
ارایه با تاخیر حداقل در ایران توسط نمایندگی مربوطه با توجه به تجربه v30
همه اینها موید عدم فروش بالا حداقل در ایران خواهد بود
نمیدونم چرا توی باطری عقبگرد زده و دوست نداره باطری بالای ۳۰۰۰بزنه.تجربه شخصی بدی از G5 دارم که روزی دوبار باید شارژ میشد و این مساله باعث شد دیگه سراغ G6 نروم.
البته باید وارد بشه و دید دوام باطری و کیفیت دوربین چطوره و اظهار نظر زوده

Persiaparsi

واقعا از نظرات برخی ها آدم متعجب می شه چون دقیقا عین بچه ها صحبت می کنن یعنی چی دکمه thinq دستیار دیجیتالی رو باز نمی کنه پس برای چی گذاشتنش برای خوشکلی!این دکمه علاوه بر اینکه دستیار دیجیتالی گوگل)google assistant رو باز می کنه برای فرمان صوتی و تشخیص صدا توسط کاربرا استفاده می شه بعدشم این لرزشگیر دو گانه که فقط سامسنگ.تو اس 9 و نوت 8 استفاده کرده وگرنه هیچ گوشی دیگه ای استفاده نکرده و لی عملا این دو لرزشگیر تو تمام تست ها فرق آنچنانی در کیفیت عکساش ایجاد نکرده تازه این لرزشگیر سه محوره داره در ضمن صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی فوق پیشرفته micro + استفاده کرده که چه از نظر روشنایی و چه مصرف از ال سی دی ها 30 درصد کمتره حتی با صفحه های امولدم در یه سطحه جالبه تو یه سایت که لینکشو پایین میذارم زیر ندر آفتاب حتی از سوپر امولد اس 9 پلاس هم بهتر عمل کرده تو قسمت دوربینم اولین دوربینیه که هم بوکه می گیره هم بوکه هم بوکه وهم واید می گیره دقیقا مثل دوربین جلوش باطریشم درسته یه ذره کمه ولی با توجه به این پنل جدید باید منتظرتست ها موند فقط یه نگاه به بررسی فون آرنا و یه سایت دیگه که فکر کنم.چینی باشه بندازین که چه کیفیت دوربین و صفحه نمایشی داره بنچمارکشم همین چند روز پیش اومد که در حالت رم 4 از اس 9 پلاس و سونی ایکس زد 2 که جدیدا معرفی شدن بیشتر بودش صداشم که استریو هستش دو برابر بقیه گوشیاست تشخیص صدا هم داره و دک های فای 32 بیتی فقط نگاه این لینکا کنین خیلی بررسی دقیقی ازجی 7 کردن
https://www.phonearena.com/news/LG-G7-
ThinQ-Preview_id104559
http://www.ubergizmo.com/reviews/lg-g7-review/

Shiral

درود بر شما بزرگوار بزرگ گروه.
شما تاج سری نظر مخالف هم داشته باشی بازعزیزی.
ادبیات صحبت البته مهمه که اظهار نظر و قضاوت را میذارم با دوستان.
من به شخصه زمانی که هیچ کس حاضر نبود ال جی بخره تمام سری های G را داشتم از G2 که شاهکاری بود و برای خودش غولی بود تا G5.البته G6 هم یک ماه بیشتر نداشتم که باطری اش منو کلافه کرد و فروختمش.
از سری G6 ال جی از قافله عقب مونده.ورود با تاخیر به بازار ایران در سری اخر V مزید بر علت شد تا مشتریان متعصب ال جی مثل من هم کلافه بشن و برن سراغ رقبا.
حساب دو دو تا چهارتا هست.شما که استادی ببین توی این رنج قیمت و با توجه به زمان ورودش به ایران چه رقبایی داره اونوقت اظهار نظر منطقی تره.
درود بر شما.با احترام تمام قد به تمام دوستان
بازم تاکید میکنم نه کمپانی سامسونگ مال پدر منه نه کمپانی ال جی درصدی اش متعلق به عموی من.همه ما مصرف کننده ای بیش نیستیم که با اطلاعاتی کمی بیشتر از افراد عادی فقط پز تکنولوژی بقیه را میدهیم

Persiaparsi

اینم از اون حرفا بود یه شرکتی با حداقل 1716 سال سابقه و این کیفیت نباید با سامسنگ و اپل مقایسع بشه گشتی گشتس یه مشت گوشی درپیت از شرکت های چینی پیدا کردی گذاشتی کنار الجی یعنی واقعادرکت از تکنولوژی همینقدره این گوشی از تکنکولوژی میکرو ال سی دی استفاده کرده که چه از نظر روشنایی به میزان قابل توجه 1000 نیت میرسه که هیچ صفحه سوپر امولدی نهایتش بالای 800 نیت نمیرسه و چه مصرف باطری که 30 درصد کمتر از سایر ال سی دی هاست وحتی در حد امولده در ضمن طبق بررسی که تو یک سایت دیدم خوانایی زیر نور آفتاب از امولدم بهتره بعدشم آدم نباید اینقدر بدون کوچکترین تفکری نظر بده خیلی زشته یعنی چی حالا یه نفر گفت لرزشگیر دوم.نداره شمام فوری افتاد زیر زبونتون خوب این لرزشگیر سه محوره داره نوآوری نداره پس ai cam و و همین صفحه نمایش super bright display با 1000 نیت روشنایی و قابلیت جدید تشخیص صدا و هوص مصنوعی thinq و اسپیکر استریو boombox که دو برابر قوی تر از هر گوشیه و دک های فای ساخته شده توسط ess اگه.اینا نوآوری نیست پس چیه البته باطریش کمی پایینه که باید منتظر تست ها باشیم

Persiaparsi

منظور 16,17 سال سابقه بودش

Mortazavi

گوشی خوشگلیه
مهم اینه صفحه دوربین و باطریش خوب باشه

فکر کنم اسم تینکیو بخاطر کاربرد زیاد هوش مصنوعی تو دوربین بولد شده

vahid1370b

طراحیش بد نیس جلوش ک دیگه هیچی
وای پشتش بد نی
سخت افزارش خوبه
تنها موردی ک شاید وسوسه انگیز باشه همین صدای ک گفتن زیاده ک باید نتایجش بیاد
در مورد شرکت الجی بنده با جی 5 و جی 6 و حتی v20 یکم کار کردم واقعا از جی 5 ب اینور کیفت محصولاتش خوبع بخصوص سری وی

Persiaparsi

به به پس بهترین گوشی نیمه اول سال هم از راه رسید فقط ای کاش کمی باطریش بهتر می شد

Persiaparsi

واقعا از نظرات برخی ها آدم متعجب می شه چون دقیقا عین بچه ها صحبت می کنن یعنی چی دکمه thinq دستیار دیجیتالی رو باز نمی کنه پس برای چی گذاشتنش برای خوشکلی!این دکمه علاوه بر اینکه دستیار دیجیتالی گوگل)google assistant رو باز می کنه برای فرمان صوتی و تشخیص صدا توسط کاربرا استفاده می شه بعدشم این لرزشگیر دو گانه که فقط سامسنگ.تو اس 9 و نوت 8 استفاده کرده وگرنه هیچ گوشی دیگه ای استفاده نکرده و لی عملا این دو لرزشگیر تو تمام تست ها فرق آنچنانی در کیفیت عکساش ایجاد نکرده تازه این لرزشگیر سه محوره داره در ضمن صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی فوق پیشرفته micro + استفاده کرده که چه از نظر روشنایی و چه مصرف از ال سی دی ها 30 درصد کمتره حتی با صفحه های امولدم در یه سطحه جالبه تو یه سایت که لینکشو پایین میذارم زیر ندر آفتاب حتی از سوپر امولد اس 9 پلاس هم بهتر عمل کرده تو قسمت دوربینم اولین دوربینیه که هم بوکه می گیره هم بوکه هم بوکه وهم واید می گیره دقیقا مثل دوربین جلوش باطریشم درسته یه ذره کمه ولی با توجه به این پنل جدید باید منتظرتست ها موند فقط یه نگاه به بررسی فون آرنا و یه سایت دیگه که فکر کنم.چینی باشه بندازین که چه کیفیت دوربین و صفحه نمایشی داره بنچمارکشم همین چند روز پیش اومد که در حالت رم 4 از اس 9 پلاس و سونی ایکس زد 2 که جدیدا معرفی شدن بیشتر بودش صداشم که استریو هستش دو برابر بقیه گوشیاست تشخیص صدا هم داره و دک های فای 32 بیتی فقط نگاه این لینکا کنین خیلی بررسی دقیقی ازجی 7 کردن

Persiaparsi
Persiaparsi
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)