حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال توقف تولید آیفون X وجود دارد

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، شایعات

همزمان با تماشای تصویر اصلی مطلب با خود زمزمه کنید “گلچین روزگار عجب خوش سلیقه است”! پیش از این خوانده بودیم که احتمال توقف تولید آيفون X وجود دارد اما حالا دوباره این موضوع قوت گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

آیفون X در ده سالگی آیفون ها عرضه شد و تیم کوک در صبحتی زیبا عنوان کرد که این دستگاه آمده تا چشم اندازی از مسیر دهه آینده محصولات ما باشد. به آیفون X نگاه کنید و حاشیه های کم آن را ببینید، نگاه متفاوت آن ها به کم کردن حاشیه نمایشگر را درک کنید، حذف شدن دکمه هوم که در دهه گذشته روی تک تک آیفون، آیپاد و آیپدها وجود داشت و جایگزینی آن با ژست های لمسی، حذف شدن کامل حسگر اثرانگشت به اتکای اعتماد به نفس عملکرد کم نقص Face ID و البته استفاده از پنل OLED همه و همه مواردی است که برای اولین بار در یک آیفون صورت پذیرفته است. این موارد دقیقا همان مواردی هستند که قسمت های ساده آن را دیگر شرکت ها در حال کپی کردن هستند و قسمت های دشوارش به فراموشی سپرده شده است یا در نسل های آتی اضافه خواهد شد یا اصلا شرکت های دیگر قدرت ریسک های چنین بزرگ را ندارند. مثلا درباره حذف کامل حسگر اثرانگشت دقت کنید، نه سامسونگ که 1.5 سال است از اسکنر عنبیه چشم استفاده می کند و نه هوآوی روی Mate RS با قرار دادن حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر قدرت ریسک حسگر اثرانگشت اصلی را نداشتند! این ها می تواند دید خوبی به شما درباره قدرت ریسک و دید اپل بدهد.

آیفون X اما هر چقدر هم که خوب بود اما با قیمت 1000 دلاری خود نه فقط برای ما در ایران، بلکه برای خیلی از کاربرانی که حتی هر سال آیفون می خریدند هم گران است. علاوه بر فروش نه چندان درخشان آیفون X که به اپل اجازه تکرار فروش رویایی چارک پایانی سال را نداد، این دستگاه شاید پس از ارایه آیفون های 2018 دیگر تولید نشود و اصطلاحا توقف تولید شود. حتی به سبب همین موضوع شرکت های تامین کننده قطعات آیفون X مثل سامسونگ و TSMC به دلیل فروش کمتر از پیش بینی، ضرر کرده اند!

دلیل خیلی مشخص نیست اما می دانیم که آیفون های 2018 با تکرار همین عادت ها معرفی خواهند شد و احتمالا آن ها عمری به دارازی آیفون 6 داشته باشند، حداقل امیدواریم! پس اگر خیلی آیفون X را دوست دارید بدانید پس از معرفی مدل های جدید، دیگر تولید نخواهد شد و اگر اینقدر زیاد دلداده اید، یکی از آن را بخرید!

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

واقعا چرا باید تولید و فروش اونو متوقف کنه!!!!؟؟؟؟در روزگاری که چند برابر لرزش واقعیش آیفون ایکس رو میفروشه و بدبختانه اینجا هم کسانی پیدا میشوند که ما بین ۷ الی ۱۰ میلیون تومان پول به این گوشی بدهند!!!!!!!ایا واقعا این گوشی که در بهترین حالت در حد پرچمداران سایر کمپانی ها هست با این پول هنگفت ارزش خرید داره !!!؟؟؟نه به خدا نداره

erfan520

واقعا درکت نمیکنم
یعنی چقدر میتونی درباره آیفون مغرضانه صحبت کنی؟
عزیزم شما سامسونگتو استفاده کن

JigSaw

دوست عریز
اینکه شما قدرت خرید دلیل بر بد بودن آیفون ایکس نیست
ایشالا یه روز توانایی خریدش رو پیدا کنی و متوجه بشی که چقدر متفاوت و بینظیره
البته چیزی که عادیه خیلی از فن های سامسونگ فقط و فقط بنابر پایین بودن قدرت خرید طرفداری سامسونگ رو میکنن
وگرنه اگه قدرت خریدش رو داشته باشن قطعا آیفون رو انتخاب میکنن

Peiman

خیلی از خوندن این دست خبر ها که در مورد فروش کم ایفون ایکس و… خوشحال میشم . اینطوری اپل مجبور میشه قیمت هارو کاهش بده و وقتی اپل کاهش بده بقیه هم قیمت هارو کاهش میدن

Shiral

بیشتر به یک ترفند سیاستی میخوره این موضوع.
از سه حال بیرون نیست.یا برای هیاهو راه انداختنه تا عکس العمل شرکتهای مقلدش و طرفداران متعصبش را ببینه.
یا راست میباشد که واقعا متوجه شده کاهش فروش اش بدلیل قیمت بالاست که این خبر خوبیه.چون‌حداقل شرکتهای کوچک دنباله رو اپل که حتی از طراحی های نه چندان زیبای اپل برای تقلید نمیتونن بگذرند چه برسه به قیمت هزار دلاری اش.توی عمل انجام شده قرار میگیرند و احتمالا برگشت به قیمت واقعی خواهند داشت و این خیلی جالب خواهد بود.
یا دروغی بیش نیست که فقط برای تحریک شرکتهای رقیب و دیدن عکس العمل مشتریان و زمینه سازی برای طراحی های بعدی خواهد بود.هرچه هست بعیده‌روند رو به رشد اپل متوقف بشه یا عقبگرد داشته باشه و احتمال سوم با قیمتهای نجومی تر. در راه است

SMAO7

پول کشور جمهوری اسلامی ایران بشدت بی ارزش است برا همین گرون و است اما تو کشور های دیگه این گوشی قیمت معقولی داره. بازم نویسنده این متن 20 سال سابقه کاری تو شرکت سامسونگ و اپل تی اس ام سی داشته اومده اظهار نظر کرده ضرر کرده اند. شرکتی که قطعه میسازه اول پول قطعه رو میگیره بعد محصول رو تحویل میده کجاش اون شرکت ضرر کرده. مگه سامسونگ و اپل سهاماشون برا ی شخصه که بشینن بعد فروش گوشی حساب کتاب کنن. کجا خبری اومده گوشی آیفون x دم دل شرکتش باد کرده. فروش به میزان تقاضاست نه به میزان تولید. نویسنده این متن بشدت ی بیسواد بوده.

BeFair

نه هر جور فکر می کنم فقط تو خوووبی! همه نمیفهمن تو می فهمی
داداش یکم منصف باش، اینقدر عقده و ناراحتی چطور توی شما جمع شده؟

SMAO7

بیسوادی در شما هم هست اگه یکم سواد داشتی میفهمیدی این پست کاملا نامنصفانست که هیچ کاملا جهت تخریب است و ثالثا عقده اونی داره که دقت نمیکنه تعصب نابجا داره و کورکورانه مطالب رو میپذیره. خوب بودن به سواد است نه به تعصب و فیک بودن.

SMAO7

البته از ی ترول بیش از این توقعی نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)