حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتیجه مقایسه نامشخص دوربین ها: آیفون X یا گلکسی اس 9 پلاس؟

دیشب در ترنجی یک مقایسه دوربین دو موبایل به صورت ناشناس انجام شد. به این نوع تست ها اصطلاحا Blind Test گفته می شود و بهترین راه برای بررسی عملکرد دستگاه ها در مقابل یکدیگر است. رای گیری ما به پایان رسیده و حالا با مشخص کردن رقبا و مشخص شدن نظر شما، صحیح ترین دیدی که مخاطبین می توانند نسبت به عملکرد این دو دستگاه پیدا کنند، ارایه می شود. دو رقیب حاضر در این تست نامشخص، آیفون X و گلکسی اس 9 پلاس بودند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ابتدا توضیح مختصری درباره چندین پیشنهاد از بهترین کاربران و همراهان ترنجی می دهیم. خیلی از دوستان پیشنهاد انتخاب یک دوربین مرجع برای مقایسه عکاسی را داده اند. ترنجی از این نظر هیچ محدودیتی ندارد اما حقیقت این است که دنیای عکاسی دوربین های حرفه ای که خیلی ها دسته بندی DSLR آن ها را بیشتر می شناسند، کاملا یک دنیای مجزا با عکاسی موبایل است. عکاسی موبایل تلاش دارد تا خروجی پساویرایش را به شما بدهد و خیلی نیازی نباشد که شما بخواهید ویرایش هایی همچون HDR، تصحیح رنگ و باقی تکنیک های ویرایشی را بلد باشید و به صورت کلی فقط یک تصویر خوب به شما ارایه دهند، حتی هوش مصنوعی نیز به سمت شناسایی صحنه جهت اعمال ویرایش های صحیح تر پیش می رود و یا گوگل نیز همین سیستم پیشرفته را برای دوربین تکی خود دارد. پس به صورت کلی اینکه یک دوربین حرفه ای در مقایسه حضور داشته باشد لزوما به شما در انتخاب بهترین خروجی کمک نمی کند چون حقیقتا شرکت های موبایل به سمت ثبت حقیقت پیش نمی رودند بلکه به سمت ثبت صحنه به آن شکلی شما بیشتر می پسندید، پیش می روند.

موضوع دوم را می توان در پیشنهاد دوستان برای ارایه تصویر در اندازه کامل است. این پیشنهاد می تواند در تست های آتی لحاظ شود اما چون شخصا در تمام مقایسه هایی که به صورت شخصی انجام می دهم، نمای 1:1 نقاط کلیدی مد نظر است، فکر می کنم با ارایه برش های منتخب، مخاطب سریع تر به آن چیزی که باید بداند می رسد. به هر حال این پیشنهاد را می توانیم در سری بعدی این پست ها، انجام دهیم.

و در پایان درباره انتخاب سوژه ها و چالش برانگیز بودن آن ها، قطعا با توضیحاتی که در ادامه و درباره هر صحنه خواهیم داد، متوجه دلایل انتخاب ها و گستره پوشش بررسی می شوید. بسیار خوب، ابتدا می گوییم که در مطلب شب گذشته تمام تصاویر سمت راست متعطق به گلکسی اس 9 پلاس و تصاویر سمت چپ متعلق به آیفون X است و حالا با ارایه تصاویر اصلی هر صحنه در قالب یک گالری تصویر که با کلیک کردن روی آن می توانید تصاویر را در اندازه اصلی ببینید، توضیحات مختصر خود و اعلام نتایج آرا آغاز می کنیم:

صحنه اول – عکاسی در شرایط نوری ضعیف

دز این صحنه نور کمی در محیط وجود داشت. در این تصویر گلکسی اس 9 پلاس با تکیه بر گشودگی دیافراگم دوگانه خود، روی f/1.5 تنظیم شده و سرعت شاتر نسبتا سریع تر (کسر 1/7 ثانیه در مقابل کسر 1/4 ثانیه) اما در کمال تعجب ISO بالا تر (1250 در مقابل 800) را برگزیده است. مشخصا به دلیل ISO بالاتر باید تصویر سامسونگ نویزی تر باشد ولی به دلیل آلگوریتم حذف نویز سامسونگ، تصویر اصطلاحا صاف تر است. خب به صورت کلی همینجا می توان یک عادت عکاسی را برای نمونه سامسونگ ثبت کرد و آن سعی بر حذف نویز است. نمی توان لزوما گفت که تصویر گلکسی اس 9 پلاس بهتر است یا آیفون X پر جزئیات تر است چرا که پرنویزتر است اما لطف به کف محیط دقت کنید،‌ اینجا سنگ است و روی آیفون X می توان متوجه این موضوع شد ولی روی گلکسی اس 9 پلاس خیر و این در حالی است که روشنایی تصور سامسونگ به شکل مشخصی بیشتر و تراز رنگ سفید صحیح تر است. و اما نظر شما برای دو برش این صحنه:

صحنه دوم – شرایط نوری خیلی ضعیف

مشخصا اینجا نیز نتیجه بالا تکرار شده است اما با شدت بیشتری که قابل لمس تر است چون اینجا نور کمتر است. مشخصا برخی بخش های صحنه در نمونه آیفون X اصلا دیده نمی شوند یا قابل تشخیص نیستند، مثلا موارد شوینده کنار قفسه اما در گلکسی اس 9 پلاس همه چیز به خوبی دیده می شود و نویز و تراز رنگ سفید در بهترین حالت کنترل شده است. رنگ کتاب ها در نمونه سامسونگ بهتر و صحیح تر دیده می شود اما دوباره به دلیل تلاش سامسونگ برای حذف نویز که واقعا می توان گفت در خیلی از صحنه به صورت بیجا انجام شده است، موجب می شود که همان جزئیات اندک تصویر آیفون X شارپ تر به نظر برسد. نظر شما برای 3 برش از این صحنه به قرار زیر است:

صحنه سوم – زوم 2 برابر در شرایط نوری خیلی ضعیف

تصمیم گرفتیم در شرایط نوری خلی ضعیف، تونایایی زوم این دو دستگاه را با هم مقایسه کنیم. حتما می دانید که هر چند هر دو دستگاه برای زوم اپتیکال از دوربین دوم بهره می برند اما به دلیل مشخصات بهتر دوربین اول برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف، هر دو دستگاه با دوربین اصلی زوم دیجیتال انجام می دهند. هر دو دستگاه حداقل سرعت شاتر مجاز برای عکاسی روی دست یعنی کسر 1/4 ثانیه را تنظیم کرده اند، نمونه سامسونگ ISO کمتر (1250 در مقابل 2000) و با تکیه بر گشودگی دیافراگم فراخ تر (f/1.5 در مقابل f/1.8) توانسته تصویری به مراتب بهتر را ثبت نماید. و اما نظرات شما عزیزان:

صحنه چهازم – عکاسی در شب با نور مصنوعی

یکی از چالش های اصلی در عکاسی شرایط نوری ضعیف آن هم زمانی که نور مصنوعی وجود دارد، کنترل تراز رنگ سفید و گستره دینامیکی است. در این دو تصویر به صورت کلی می توان گفت تصویر آیفون X روشن تر است. اینجا آیفون X با شاتر کندتر (کسر 1/4 ثانیه در مقابل 1/10 ثانیه) ولی ISO کمتر (320 در مقابل 500) سعی در ثبت تصویر کم نویزتر و روشن داشته است. در مقابل نمونه سامسونگ هر چند به صورت کلی تصویر کمی تاریک تری را ثبت کرده اما کنترل نور مصنوعی در صحنه، تراز رنگ سفید، دقت رنگ ها و شارپ بودن تصویر بهتر انجام شده است. نظر شما نیز به همین صورت بوده است.

صحنه پنجم – نور مصنوعی در شرایط نوری ابری و زوم 2 برابر

اینجا یک تفاوت جالب رخ می دهد. نمونه سامسونگ برای زوم اپتیکال روی دوربین اصلی و f/1.5 حساب باز می کند اما نمونه اپل از لنز تله با f/2.4 بهره می برد. اینجا در نمونه اپل زوم اپتیکال و در نمونه سامسونگ زوم دیجیتال است. نمونه سامسونگ با شاتر سریع تر (کسر 1/33 ثانیه در مقابل کسر 1/12 ثانیه) و با ایزو بیشتر (320 در مقابل 160) عکاسی کرده است. اینجا همه چیز به نمونه ثبت شده توسط آیفون X نزدیک تر است. و نظر شما:

صحنه ششم – پرتره در شرایط نوری ضعیف

اولین موضوعی که اینجا باید توجه شما را جلب کند، حجم بسیار زیاد تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس 9 پلاس است. یک تصویر 11.6 مگابایتی در مقابل 2.46 مگابایت! دلیل را شاید بتواند در عکاسی همزمان گلکسی اس 9 پلاس با دوربین عریض و تله دانست اما وقتی من روی پلتفرم دیگری به جز موبایل سامسونگ که قابلیت لایو فوکس را دارد نمی توانم این داده ها را ببینم، وجود حجم حدودا 4 برابری معنی نمی دهد! هر دو دستگاه از دوربین تله با f/2.4 استفاده کرده اند اما سامسونگ با شاتر سریع تر و ایزو خیلی بالاتر که اپل با شاتر کندتر و ایزو کمتر به جنگ شرایط نوری ضعیف رفته اند. مقایسه کنید سرعت شاتر و ایزو (کسر 1/33 ثانیه در مقابل کسر 1/11 ثانیه و ایزو 1250 در مقابل ایزو 160) را که واقعا نشان از دو دید متفاوت برای عکاسی پرتره در این دو دستگاه می دهد. هر چند هیچ کدام عکس های قابل استفاده ای نیستند و توصیه می کنم در شرایط نوری ضعیف عکاسی پرتره نکنید اما نمونه اپل با جزئیات بهتر ارایه شده و اینجا دوباره سامسونگ از حذف نویز بیجا ضربه خورده است. و نظر شما درباره این صحنه:

صحنه هفتم – گسترده دینامیکی بالا در مقابل منبع نوری قوی

به صورت کلی اپل در شناسایی ابرها جادو می کند. آسمان را ببینید، ابرها رشته به رشته مشخص اند و این کمی با واقعیت فاصله داشت اما حقیقتا گلکسی اس 9 پلاس نیز واقعیت را ثبت نکرده است. از طرفی نمونه سامسونگ در حفظ گستره دینامیکی در تمام تصویر تلاش خود را داشته، مثلا آسفالت و خاکی اما نمونه اپل درخت کاری های وسط خیابان را روشن تر ثبت کرده که در نهایت جزئیات و رنگ نمونه سامسونگ اینجا بهتر بود. بد نیست اینجا به تجربه ای که در آیفون X داشتیم اشاره کنیم، به نظر ما اپل یک پردازش تصویر قوی برای افزایش گستره دینامیکی روی نمایشگر خود دارد، شبیه به آن چیزی که گوگل روی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دارد و این به دستگاه کمک می کرد وقتی به صورت مشخص چنین تیپ تصاویری را می بینید، کاملا از گلکسی اس 9 پلاس ناامید شوید اما وقتی وی یک نمایشگر مشترک خروجی را بررسی می کنید، همچنان که به HDR غلیظ تر آیفون پی می برید اما می بینید تفاوت به اندازه مقایسه روی نمایشگر دو دستگاه نیست. در نهایت نظر شما درباره برش های مختلف این صحنه:

صحنه هشتم – شرایط نوری عادی

گفتیم آیفون X با ابرها جادو می کند و این موضوع در این تصویر هم مشخص است. در حقیقت به همین دلیل این تصویر را ثبت کردیم و در نهایت زمان برش دادن می خواستیم از آن استفاده نکنیم چون موضوع جدیدی را ارایه نمی داد. کمی در تصویر جا به جا شدیم و در کمال تعجب موضوعی را دیدیم که اصلا انتظارش را نداشتیم. وقتی به نوک دکل دقت می کنید، آیفون X کمی نویز در تصویر دارد اما گلکسی اس 9 پلاس صاف صاف است! کمی دیگر جا به جا شدیم و می رسیم به دیوار ساختما سمت راست! اینجا در نمونه سامسونگ به شکلی ثبت شده که اگر کسی نداند فکر می کند هیچ جزئیاتی روی دیوار وجود ندارد و خاکی کاملا صاف که اصلا اینطور نیست. به تصویر آیفون X نگاه کنید! واقعا این آلگوریتم کاهش نویز گلکسی اس 9 پلاس موضوعی است که ذهن ما را خیلی قلقلک داد. و اما نظر شما:

صحنه نهم – شرایط نوری عادی

در این صحنه عملکرد هر دو دستگاه کاملا طبق عادت آن هاست. تصویر آیفون X کنتراستی و با HDR غلیظ تری ثبت شده و این در حالی است که نمونه سامسونگ سعی کرده با حفظ گستره دینامیکی صحیح تر، تصویر واقعی تری را ثبت کند. البته این صحنه خیلی تفاوت بزرگی را ارایه نمی کند و می توان گفت که در شرایط نوری خوب، هر دو دستگاه عملکرد نزدیک به هم دارد که گاها آیفون می تواند پر جزئیات تر و HDR غلیظ تری را ثبت نماید.

صحنه دهم – زوم 2 برابر در شرایط نوری عادی

 

در این شرایط عملکرد خیلی شبیه به صحنه نهم است و نظر شما:

صحنه یازدهم – شرایط نوری داخلی

شرایط نوری داخلی می تواند یکی از شرایط چالشی برای هر دو دستگاه باشد. هر چند آنقدر پیشرفت داشته اند که در این شرایط نتوان خروجی خیلی پرتی را تجربه کرد. تصویر گلکسی اس 9 پلاس یک تصویر یکنواخت تر است که تلاش داد نور را در تمام صحنه کنترل شده نگاه دارد، به مناطق پرنور سفید دقت کنید. تصویر آیفون X کلا کنتراستی تر است و این در تمام خروجی آن مشخص است. گلکسی اس 9 پلاس در مقابل با کنتراست پایین تر سعی در گستره دینامیکی صحیح تر و تصویر قابل ویرایش تر دارد. به صورت کلی می توان گفت آن چیزی که ما با چشم مشاهده می کردیم چیزی بین این و نزدیک تر به نمونه سامسونگ است. و در نهایت نظر شما برای برش های این صحنه:

قطعا پیش از این تست شما هم یک دید به آن چیزی که باید خروجی این دو دستگاه باشد، داشتید. گلکسی اس 9 پلاس همانند برادر کوچکتر خود قطعا در شرایط نوری ضعیف حرف اول را می زند و اگر سامسونگ چه در این شرایط و چه در تمام شرایط نوری دیگر کمی حساب شده تر نویز را حذف کند، می تواند خروجی ناب تری داشته باشد، این موضوع قطعا نرم افزاری و قابل برطرف شدن است اما تضمینی بر برطرف شدن آن نیست. آیفون X در مقابل همیشه تلاش خود را دارد که بتواند یک خروجی قابل اتکا به شما بدهد. عکس آیفون X به صورت کلی یک میانگین خیلی خوب در تمام شرایط هستند و آن جایی که HDR بهتر نسبت به نمونه سامسونگ ارایه کرد حقیقتا خارج از انتظار ما بود.

بدون شک نمی توان گفت که تفاوت بین این دو دستگاه کم است، شرایط دیگری هم در انتخاب می تواند موثر باشد، مثلا اجرای بسیار سریع دوربین در نمونه سامسونگ و فقط با دو بار فشردن دکمه قفل یا دوربین هم سطح با بدنه (برجستگی بسیار جزئی فریم دوربی دوربین و حسگر اثرانگشت) در مقابل برجستگی دوربین روی قاب پشتی آیفون که به صورت نامتقارن وجود دارد، یا رابط کاربری دوست داشتنی تر آیفون و در مجموع ارایه بهتر تصاویر روی نمایشگر خود دستگاه می تواند از مواردی باشد که در انتخاب شما تاثیر بگذارید اما به صورت کلی درباره دوربین باید گفت که اگر تمرکز شما روی این بخش است و خروجی از دوربین می خواهید، گلکسی اس 9 پلاس دستگاهی است که با گرفتن خروجی خام (RAW) از آن و جلوگیری از حذف جزئیات توسط سیستم پردازش تصویر، می تواند بهترین انتخاب شما باشد. به خصوص اینکه تنظیمات دستی کامل درون رابط کاربری نهادینه شده است یا حالت های عکاسی جذاب پیش فرض دیگر نیز وجود دارند!

بسیار خوب، در پایان این مقایسه که خود به اندازه بررسی کامل یک دستگاه صحبت به همراه داشت (!)، نظر شما چیست و کدام یک را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eftekharifar

جالب بود. مجموعا من سامسونگ رو بیشتر پسندیدم

omidrunner

خیلی ممنون سینا جان بابت مقایسه
یک پیشنهادی داشتم:الان تصویر سمت راست متعلق به +S9 و سمت چپ متعلق به آیفون X هست از اونجایی که این یک Blind Test هست و کسی نمیدونه عکسها متعلق به کدوم گوشیه بعضیها ممکنه پیش خودشون فکر کنن مثلا عکس سمت چپ متعلق به گوشی مورد علاقشونه و کل رای ها رو به تصویر سمت چپی بدن!!!!به نظرم اگر جای گوشیها رو جا به جا کنید نظرات متعصبانه کمتر میشه
مثلا در 2 تا تصویر اول +S9 رو در سمت راست و آیفون X رو در سمت چپ و در عکسهای بعدی +S9 رو در سمت چپ و آیفون X رو در سمت راست قرار بدین

Faraz

در تصاویر کم نور و تاریک آیفون یه چند سالی عقب هست برای یک گوشی هزار دلاری همچین عکسایی فاجعس (سامسونگ به جز اون عکس ساختمان که چراغا روشن بود که خیلی افتضاح انداخته اون عکس رو… در کل سامسونگ فوق العادس دوربینش بدون تعصب همانطور که از رای ها معلومه ) کاش همیشه اینجوری مقایسه بزارین خیلی خوب میشه

mostafa3

همین امسال چند سال خودشو میندازه جلو سال بعد دوباره چند سال میفته عقب
این از قدیم بوده نیمه اول نیمه دوم سال

Milad7

تو نور كم و محيط بسته اس٩ بهتر بود.تو محيط باز و نور كافي آيفون X

Mohammadsoly

سامسونگ پسندیدم گرچه اگر حذف نویز کمتر کنه بهترم میشه شاید میخواد برای گوشی بعدی اینکارو بکنه تا تمام قدرت سخت افزاری پیاده کنه.خسته نباشید گوشیهای دیگه هم بررسی کنید

amir_galaxy

برتری سامسونگ کاملا مشخص بود
دوستانی ک هی میگفتن سامسونگ تراز سفیدیش مشکل داره خوب ببینن عکسارو
سامسونگ بسیار رنگ هارو واقعی ثبت کرده ولی آیفون غلیظ و متمایل به زرد
توی متن هم اشاره شده بهش
در عمل واقعا سامسونگ بهترین دوربین هارو میذاره رو اسمارت فون هاش ک رقابت باهاش سخته

Mortazavi

آقا دمتون گرمممممم

یه مقایسه ناب و بی نقص واقعاً لذت بردم.

برام جالبه که الگوریتم عکاسی سونی از xz1 خیلی شبیه به اپل شده و من احتمال میدادم xz2 باشه که آیx بود و من این الگوریتم رو بیشتر میپسندم یعنی عکس های شارپ تر و با رنگهای گرم تر و بعضاً یکمکی پررنگ تر و البتهxz2 بخاطر سنسور بسیار قدرتمند تر و رزولوشن بیشتر کیفیت بیشتری داره و در مقابل اپل عکاسی بوکه و زوم اپتیکال داره.

البته بر همه آشکاره که سامسونگ بخاطر حرکت بسیار حرفه ای استفاده از دیافراگم متغیر تو نور کم عکس های روشن تر و قابل استفاده تری داره که تو این زمینه مقتدرانه نفر اول هست ولی با احترام به دوستان سامسونگی تو نور روز من سونی و اپل رو ترجیح میدم

کهکشان

دوست عزیز شما فن سونی ها که تا دیروز میگفتین عکسای سامسونگ رنگاش اشباعه از واقعیت دوره الان که مشکل براتان پیش آمده میگین عکسای اشباع رو بیشتر می پسندم ؟

BeFair

من تلاشتون رو ستایش می کنم
مقایسه خیلی خوبی بود

کهکشان

بلا استثنا تمام عکس های اس 9 پلاس با تفاوت زیاد بهتره
ممنون آقای عطایی که با این مقایسه برتری مطلق اس 9 رو به فن آیفونا نشون دادی هرچند که در توضیحاتت تا جایی که تونستی برتری های سامسونگو کمرنگ کردی

کهکشان

در توضیحات مشخصه

شما هر موقه در مورد یکی از امتیاز های سامسونگ حرف میزنید بلافاصله بعدش یه جمله هم میگید که امتیازشو ببرید زیر سوال

pedram_01

من بعد از یک سال نیم داشتن ایفون 7پلاس امدم گلکسی اس 9 پلاس گرفتم . در کل از دوربین 7 پلاس راضی تر بودم خیلی طبیعی بود این خیلی کارتونی عکس میگیره بهش عادت ندارم. بعد گلکسی اس 4 ک اوایل در امده بود گرفتم این دومین گلکسی هست ک دارم . بیشتر به سری نوت علاقه دارم و تمام سری نوت جز 7 و 8 رو داشتم ولی خب بین نوت 8 و گلکسی اس 9 پلاس ترجیح دادم یک بار دیگ سری گلکسی رو تست کنم

pedram_01

بله متوجه شدم من نسبت به 7 پلاسی ک داشتم گفتم

کهکشان

مثلا اون صحنه چهارم که برتری اس 9 کاملا مشخص بود گفتین که آیفون روشنتر گرفته !
روشنتر بودن در صورتی بهتره که جزئیات بر اثر اکسپوژر بالا از بین نره ! اینجا عکس آیفون بخاطر کنتراست غیر طبیعیش انقد بالاس که 40% تصویر فقط نور زرده ( چون تراز سفیدی آیفون ده افتضاحه )

کهکشان

منظورتونو دقیقا نفهمیدم از این جمله ( و تراز رنگ سفید آیفون X واقعا افتضاح نیست، حتی به افتضاح نزدیک هم نیست!) این یعنی شما خودتونم از این مشکل آیفون انتقاد میکنید ؟

Sadeghh

در کل فکر میکنم تو نور کم سامسونگ و تو نور کافی (چه محیط باز چه محیط بسته) آیفون بهتر هست

Sadeghh

ممنون از جناب عطایی و سایت خوب ترنجی به خاطر این مقایسه کامل و خوبشون.
فقط یه نکته ای، یادمه قبلا عکس هارو با کیفیت اصلی تو کانال سایت برای دانلود قرار میدادین اگه میشد باز هم این کارو انجام بدین خیلی خوب میشد

REZA

تست خوبی بود،
فقط الان که کامل عکس هارو دیدم،فک میکنم چندتارو اشتباه زدم!ولی در کل اس۹ بهتر بود مخصوصا تو تاریکی

Mardeironi

اینم یه بررسی دیگه که چند روز پیش بین گوگل پیکسل ایکس ال و اس 9 پلاس و آیفون تن و پی 20 پرو توسط سایت خیلی معتبر فون آرنا انجام شده تازه نظر سنجیم گذاشته و نیتیجشم چند روز دیگه مشخص می شه فقط برین کیفیت پایین عکس های p20 pro و با اون همه تبلیغات الکی وچرت بکنین که قضیه از چه قراره
https://www.phonearena.com/news/Blind-camera-comparison-Huawei-P20-Pro-vs-iPhone-X-Galaxy-S9-Pixel-2-XL_id104215

Mardeironi

احساس می کنم انتخاب سوژه ها به خصوص توی نور شب در شرایط یکسان قرار ندارن و در مورد این عکس ها خیلی نمیشه چیزی گفتش حالا چه تنظیمات یا چیز دیگه ای درست انجام نشده که عکسا اینجوری شدن ولی در مورد روز می شه نظر دادش که که اکثرا اس 9 پلاس سرتر بود

JigSaw

متأسفانه نظرات رو که میخونم خیلی ها به شدت جهت گیرانه و متعصبانه نظر میدن
به عنوان یه مصرف کننده که در طول چند سال اخیر که پرچمدار های سامسونگ، اچ تی سی، سونی و آیفون رو تجربه کردم
واقعا نظرم اینه که تعصب داشتن کورکورانه فقط ضعف منطق انسان رو میرسونه
در رابطه با تصاویر بالا هم شخصا تو نور عادی تصاویر X رو ترجيح میدم و در شب S9
ولی واقعا جا داره به سامسونگ تبریک بگم بابت این همه پیشرفت
با توجه به تجربه شخصی که از عکاسی با S8 داشتم حتی حرفی برای گفتن جلوی iPhone 8 نداشت ولی الان میبینم که S9 واقعا پیشرفت داشته
با توجه به عکس هایی هم که تا به حال با X ثبت کردم به این نتیجه رسیدم که واقعا لقب بهترین برازندشه و اگر اختلافی هم باشه بسیار جزییه و خیلی محسوس نیست
مطمئنا نمیشه گفت که تفاوت بین دوربین این دو دستگاه زیاده!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)