حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ربات Daisy اپل آشنا شوید: ربات جدید بازیافت کننده آیفون های اپل

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، ربات، محیط زیست

سال گذشته بود که اپل با معرفی ربات Liam برای بازیافت آیفون های قدیمی ما را شگفت زده کرد. این ربات به صورت کاملا خودکار یک آیفون قدیمی را دریافت کرده و قطعات قابل استفاده را از غیر قابل استفاده جدا می کرد و سپس قطعات غیر قابل استفاده برای بازیافت ارسال می شد. این سیستم حتی پیچ های سالم را نیز جمع آوری می کرد. حالا اپل ربات دیگری را رونمایی کرده است که می تواند حتی جذاب تر باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با ربات Daisy اپل آشنا شوید، ربات جدید بازیافت کننده آیفون های اپل!

تاریخ 22 آوریل یعنی دو روز دیگر “روز زمین” نام گذاری شده است و در این روز شرکت های سعی می کنند دست آوردهای خود برای حفظ محیط زیست را رونمایی می کنند. اپل چند روز پیش این تاریخ از ربات جدید خود به نام Daisy رونمایی کرده است که توانایی بازیافت آیفون های قدیمی را دارد. در حقیقت ربات جدید Daisy بر مبنای قطعات قدیمی ربات Liam که سال 2016 عرضه شد بود ساخته شده اما حالا حرفه ای تر است. ربات Daisy اپل می تواند تا 200 دستگاه آیفون را در ساعت بازیافت کند که رقم قابل توجهی است. همچنین این دستگاه حالا پیشرفته تر است و توانایی بازیافت 9 مدل مختلف از آیفون ها را دارد.

در کنار راه اندازی این ربات جدید، اپل برنامه ای به نام Giveback را آغاز کرده که در آن کاربرانی که تا پیش از 30 آوریل آیفون ها را به فروشگاه اپل برای بازیافت بازپس بدهد، اپل به اداره حافظت منابع طبیعی جهانی کمک مالی خواهد داشت و هنوز دستگاه هایی که شامل شرایط باشند درون فروشگاه هدیه یا کارت هدیه دریافت می کنند.

دو هفته پیش در ترنجی خواندیم که انرژی های تجدید پذیر سهم اعظم مصرف انرژی گوگل را تامین می کنند و اپل نیز پیش از آن ها توانسته بود به این مهم دست پیدا کند. تیم کوک در بیانیه ای افزود: “ما قصد داریم که مرزهایی که ممکن است با مواد موجود در محصولات ما، نحوه بازیافت آنها، امکانات و کار ما با تامین کنندگان برای ایجاد منابع جدید خلاق و پیشرو در زمینه انرژی تجدید پذیر، را به جلوتر برانیم، زیرا ما آینده را می دانیم به آن بستگی دارد.”

نظر شما چیست؟ اینقدر احترام برای محیط زیست و البته حفظ منافع خود در کنار آن می تواند ستایش برانگیز باشد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اینقدر احترام برای محیط زیست و البته حفظ منافع خود در کنار آن می تواند ستایش برانگیز باشد.

منم میخواستم همینو بگم چقدر به محیط زیست اهمیت میدن?

BeFair

اپل کارش درسته
واقعا در حیرتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)