حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بیشترین سهم از بازار امریکا و اپل بیشترین وفاداری را در ماه گذشته ثبت کردند

سینا عطایی

نوشته

7 ماه قبل | 29 دیدگاه | اپل ، سامسونگ

بررسی وضعیت شرکت ها در بازارهای اصلی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می توان درباره آن برند و موفقیت راهبردهایش صحبت کرد. بازار امریکا یکی از بازارهای اصلی برای تولیدکننده های موبایل است و تلاش برای تصاحب آن واقعا زیاد و تنگاتنگ است چرا که در این فاصله های نزدیک اگر شما کمی بهتر باشید، بازی را برده اید. در آخرین بررسی ها از بازار موبایل امریکا شاهد این هستیم که سامسونگ بیشترین سهم از بازار امریکا و اپل بیشترین وفاداری را در ماه گذشته ثبت کرده اند! در ادامه با ترنجی همراه باشید کمی در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

آمار وفاداری مشتری ها به برند

آمار وفاداری مشتری ها به برند

پیش از آغاز بد نیست که اشاره کنیم احتمالا Sep 2018 و Dec 2019 باید اشتباه تایپی باشد و منظور همان Sep 2017 و Dec 2017 است. بسیار خوب، همانطور که در جدول بالا حاصل از بررسی های موسسه CIRP می بینید، وفاداری به برند در اپل همواره بالاتر از همه برندهای دیگر است اما با رشد سامسونگ در میانه های سال 2017 و افت اپل در مدت زمان مشابه شاهد نزدیک شدن وفاداری این برندها هستیم اما پس از آن و با معرفی آیفون های جدید فاصله بین اپل و سامسونگ از نظر فاکتور وفاداری بیشتر شده است. نکته دیگر که می تواند جالب باشد افزایش وفاداری دو برند دیگر فعال در بازار امریکا یعنی ال جی و موتورولا است!

سهم بازار

سهم بازار

اما سهم بازار، جایی که تعداد موبایل فروخته شده مشخص می شود و سامسونگ در چارک ابتدایی سال 2018 فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. سامسونگ با سهم 39٪ از بازار امریکا توانسته در صدر جدول فروش باشد و این در حالی است که آیفون های اپل از طرفی قیمت بالا و از طرفی بسیار بسیار طراحی قدیمی ای دارند! اپل با این حال 31٪ از بازار را در دست دارد و پس از آن ال جی سومین جایگاه را با 14٪ فروش و دیگر برندها با 17٪ فروش قرار دارند.

سهم از بازار عموما رابطه مستقیمی با عرضه محصول جدید دارد و همانطور که می بینید سهم بازار اپل در بازه عرفی دستگاه جدید بیشتر از سامسونگ شده است! نظر شما چیست؟ این شرکت ها در مسیر درست قدم برداشته اند؟ البته از یاد نبرید هر چند اگر عملکرد این برندها در یک بازار اصلی خوب باشد به این معنی نیست که همه راه را درست رفته اند! سامسونگ در حال از دست دادن بازار چین و هند است و ال جی از خیلی بازار خارج شده اند!

نظر شما چیست؟  چطور فکر می کنید؟

constantcontact

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. رسول آریان
    رسول آریان
    ترنجِ خیلی رسیده



    19



    5

    سهم سامسونگ‌ رو یک درصد زیاد نوشتید. میشه ۳۸ درصد. وقتی چهارتا عدد رو جمع کنیم میشه ۱۰۱
    ۱۰۱=۳۹+۳۱+۱۴+۱۷

    به نظر فروش خوب در خاک آمریکا واقعا مهارت میخواد. جایی که آیفون و برخی آیفون پرست ها هستن، عملا شانسی برای بقیه نیست. شاید جذاب بودن گلکسی ها، شاید قیمت زیاد آیفون ایکس و شاید به خاطر اکوسیستم متفاوت باشه. اما هر چه که هست، درود بر بازاریابی سامسونگ. کاش یه روزی برندهای ایرانی هم بتونن توی خاک آمریکا انقدر موفق ظاهر بشن.

  2. Shiral
    ترنجِ نرسیده



    10



    5

    با ادامه این روند قطعا سامسونگ فروش بیشتری در اینده در بازار امریکا خواهد داشت.ال جی و سونی هم نیاز به بحث ندارند و فکر کنم در نهایت روی فروش محصولات دیگر سرمایه گذاری کنند به نفعشان خواهد بود.در جوامع پرجمعیت جهان مثل هند و چین و جوامع جهان سوم تمایل به نوظهورانی مثل شیامی و میان رده های هواوی در حال افزایش است و با توجه به قدرت خرید پایین تر این دسته بزرگ همین الان هم در بازاری مثل هند دیگر اسمی از اپل یا سامسونگ در صدر لیست نیست.
    با تمام این تفاسیر در صورت عدم تغییر سیاست شرکتهای بزرگ خصوصا در بحث قیمتهای بالای هزار دلار که جدیدا مد شده بزودی در امار مشتریان وفادار هم تغییرات بزرگی شاهد خواهیم بود حتی در بازاری مثل امریکا.

  3. amir_galaxy
    ترنجِ نرسیده



    15



    4

    واقعا خیلی حرفه ک یه کمپانی بتونه پرفروش ترینِ بازار آمریکا باشه
    سامسونگ تو خاک اپل شکستش داده
    سامسونگ جزو مورد اطمینان ترین برند های مردم آمریکاس کسی هم خواست بگا خبراشو بذارم
    بازار آمریکا بازار خیلی مهمیه ک سامسونگ عملکرد عالی داره در این بازار
    ولی سامسونگ باید فکری به حال بازار چین بکنه ک وضع خیلی بدی داره،بتونه تو بازار چین خودشو بالا بکشه هم فروش و هم سودش به صورت قابل توجهی بالا میره

    • رسول آریان
      رسول آریان
      ترنجِ خیلی رسیده



      3



      2

      در بازار چین و هند، وضعیت اپل چطوره؟
      شما اطلاع داری؟ چون من در جریانش نیستم که آیفون ها توی هند و چین چطور میفروشن.

      • amir_galaxy
        ترنجِ نرسیده



        10



        1

        تو هند سامسونگ پرفروش ترین برندِ
        تو چین اوضاعش وحشتناک بدِ
        جزء ۱۰ تا برند پرفروش هم نیست
        اپل در چین وضعییت خیلی خوبی داشت قبلا ولی الان نسبت به قبل خودش اونم افول کرده ولی باز نسبت به سامسونگ بسیار وضع بهتری داره
        کلا سامسونگ تو همه ی بازار ها موفق عمل کرده جز چین و ژاپن
        البته بر عکس بازار چین ک روز به روز وضعش داره بدتر میشه در بازار ژاپن رشد داشته.تو ژاپن هم احتمالا به خاطر اینه ک مردم کره و ژاپن خیلی علاقه ای به محصولات و برندای همدیگه ندارن

        • رسول آریان
          رسول آریان
          ترنجِ خیلی رسیده



          3



          2

          درست ممنون.
          بیشتر خواستم بدونم مردم هند چقدر تمایل به خریدن آیفون ها دارن‌. یعنی سهم‌ آیفون در هند چقدره.

        • amir_galaxy
          ترنجِ نرسیده



          5



          1

          اطلاع دقیقی ندارم

  4. mosayebso
    ترنجِ رسیده



    5



    1

    نکته مهم تو این گزارش فعال شدن دستگاها هست و عرضه به بازار در نظر گرفته نشده
    گزارش هایی که در مورد بازار چین و هند بود مربوط به ۳ماهه اخر سال قبله که چندین بار به شکل های مختلف گزارش شده
    اس۹ نسبت اس۸ در کره جنوبی فروش کمتری داشته اما در قسمت های دیگه جهان فروشش بیشتر بوده که در کل طبق گفته مدیر بخش موبایل سامسونگ توی ۳ هفته اول عرضش بیشتر از ۱۰ میلیون فروخته که میشه گفت شبیه نسل گذشته بوده اما بنظر توی ۳ماهه دوم مقدار فروش اقزایش پیدا میکنه

  5. amir_galaxy
    ترنجِ نرسیده



    14



    4

    چیز دیگه ای ک متن داره میگه اینه ک سامسونگ و اپل واقعا جایگاه بالا و میشه گفت حالا حالا ها دست نیافتنی دارن و این نتیجه سال ها تلاشه
    و اینکه واقعا از دوستان سامسونگی میخوام با فنای برندایی ک اصلا جایگاهی ندارن تو بازار ها و تو other هستن و کلا تو کشور خودشونم به زور گوشی میفروشن بحث نکن.اونا فقط میان زیر پست سامسونگ ترول بازی ک فقط به چشم بیاد و اسم برندِ مورد علاقشون رو ببرن بلکه دیده بشن
    باطرفدارای برندی بحث و تبادل نظر کنید ک در حد برند مورد علاقمون سامسونگ باشن

  6. Shiral
    ترنجِ نرسیده



    11



    1

    سرعت به تولید انبوه رساندن یک محصول بعد از معرفی اون محصول در سامسونگ فوق العاده است و پخش سریع در تمام بازار های هدف حتی امریکا که پر از مشتریان متعصب هست نقش کلیدی داره.ایفون با استارت قیمتهای بالا کمی کار خودش را در بازار امریکا هم سخت کرد چه برسد به بازار های هدف با قدرت خرید کمتر و تعصب کمتر.ال جی و خصوصا سونی هم مثل ایران خودرو که امسال میگه ماشین بومی!!!تولید کردیم اخرش مفهمیم موتور پژو بوده و شش سال دیگه به تولید انبوه میرسونه کلا با تاخیر در ازاد کردن محصول و بازار یابی بد و عدم ارایه اون محصول در همه کشور ها عملا خیلی وقته از گود رقابت خارجن فقط برای تفنن موبایل میزنند

    • رسول آریان
      رسول آریان
      ترنجِ خیلی رسیده



      8



      1

      مسابقات جام باشگاه های اروپا رو که نگاه میکنی، دور زمین مدام تبلیغ برند اکسپریا و حتی XZ2 میاد. زمانی هم که میخواد آمار بازی رو نشون بده، میبینیم که زیرش نوشته اکسپریا. یعنی اسپانسر مسابقاته.
      مگه اینا اسمش تبلیغ و بازاریابی نیست؟
      سونی تبلیغاتش برای اکسپریا کم نیست و به نظر خودش هم داره با قدرت جلو میره‌. اونا تسلیم نشدن و همچنان امیدوارن.

      اما چرا سهمی اندکی در بازارهای جهانی دارن؟

      • ali.k77
        ali.k77
        ترنجِ نرسیده



        6



        1

        سونی فقط تو اروپا تبلیغ داره و جزو 3 برند پر فروش اروپا بود تو 2016 فک کنم یا سه ماهه ی n ام 2017 ولی تو سایر بازار ها تبلیغ نداره یا خیلی کمه در ضمن مشکل دیگه فاصله زیاد بین معرفی و اومدن اون به بازاره و از z5 به بعد طراحیه چون تا اون موقع حاشیه هاش منطقی بود مثلا ایکس زد پریمیوم اگه با طراحی کم حاشیه تر و تبلیغات قوی عرضه میشد میتونست فروش خیلی خوبی داشته باشه . البته به خاطر سنسور و پلی استیشن و همچنین تلویزیون ها مخصوصا تو 2017 سود کل شرکت افزایش نزدیک به 300 درصد داشت نسبت به پارسال . سونی به نظر من الان اصلا مهم نیست براش فروش بیش تر اکسپریا حداقل تا مدیریت کازوهیرای نبود که میتونه به بحران این شرکت مربوط باشه مخصوصا تو دوران استرینگر البته واقعا کم نمیذاره تو گوشیهاش و با کیفیت هستند ولی تو بحث تبلیغات و بازاریابی اکسپریا به شدت ضعف داره

      • ali.k77
        ali.k77
        ترنجِ نرسیده



        4



        2

        مقایسه دو گوشی میان رده سونی و هواوی
        ما برای تحت‌فشار قرار دادن نوا ۳ ای، بازی‌های سنگینی مانند Final Fantasy XV Pocket Edition و PUBG را روی آن اجرا کردیم، تنظیمات گرافیکی هردوی این بازی‌ها به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Low قرار گرفت و کیفیت اجرای آن‌ها نیز چندان رضایت‌بخش نبود؛
        اجرای عالی و بدون نقص بازی‌های گرافیکی و سنگین را تنها باید از پرچمداران انتظار داشت با این حال میان‌رده‌های از تازه از راه رسیده‌ی سونی نیز در این بخش رضایت کاربر را جلب خواهند کرد؛ از بازی‌های سبکی و متوسطی مانند Candy Crush و SkyForce Reloaded گرفته تا Tekken به نرمی اجرا شدند.
        اما هواوی باتوجه به طراحی و تبلیغات فوق گسترده فروش خوبی خواهد داشت ولی سونی که میان رده اون گرافیکی ترین بازی ها و برنامه ها رو خیلی نرم اجرا میکنه به دلیل عدم تبلیغات و بازاریابی و توجه نکردن به خواسته بازار در طراحی فروش خوبی نخواهد داشت

    • mosayebso
      ترنجِ رسیده



      3



      1

      معمولا تولید انبوه سامسونگ و اپل چندین ماه قبل از رونمایی رسمی انجام میشه بخاطر همین مساله مقدار لو رفتن اطلاعات این موبایل ها بالاس
      اما اکثر برند های دیگه از جمله سونی پس از رونمایی شروع به تولید انبوه محصول میکنن
      سامسونگ هم قبلا ۱-۲ بعد از معرفی غرضه میکرد که حالا اون رو به ۱-۲ هفته رسونده که واقعا قابل تقدیره

  7. Shiral
    ترنجِ نرسیده



    9



    1

    تبلیغات اسان ترین قسمت کار فروش یک محصول است در صورتی که به موقع ارایه دادن محصول و بدنبال ان به موقع ارایه شدن در تمام بازار ها نه فقط بازار اروپا و امریکا اصل ماجراست.الان ما چند تا محصول سونی داریم که فقط ارایه شدن اما در بازار ایران هنوز رد پایی ازشون نیست.؟

    • رسول آریان
      رسول آریان
      ترنجِ خیلی رسیده



      6



      1

      موافقم. یکیش همین ارائه به موقع محصوله.
      یکیش هم اینه که تغییراتش به روز نیست. الان شما به ضخامت و وزن و نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی هاش نگاه کن. به قول معروف ترند نیست. اون ظاهر دلربا رو ندارن. یکیش معرفی صحیح محصول در بازار آمریکاس. بازار آمریکا خیلی مهمه.

      • Shiral
        ترنجِ نرسیده



        7



        0

        دقیقا میخواد یک محصول نیم کیلویی را الان ارایه بده شش ماه دیگه شاید وارد بازار کنه اونم با صفحه ۱۶:۹ تنها نکته مهم اش رزولوشن 4k… خوب تا اون موقع کدوم طرفدار متعصب صبر میکنه که ایا به چه قیمتی ارایه شود.

  8. BeFair
    BeFair
    ترنجِ رسیده



    4



    1

    به صورت کلی “وفاداری” به برند خیلی چیز خوبی نیست، هر چند گاهی یک موضوع نخواسته عادت رو به وفاداری تشبیه می کنن!
    من میگم گوشی باید بیارزه، اگر ارزید، می خرم اگر نه قطعا نه

    • رسول آریان
      رسول آریان
      ترنجِ خیلی رسیده



      9



      4

      یه طرفدار پرسپولیس چقدر حاضره استقلالی بشه و بالعکس؟ حتی اگر تیم پایین جدول هم باشه، ممکن نیست نظرش عوض بشه. چون به تیم مورد علاقه اش وفا داره.

      ممکنه بگی خرید محصول با طرفداری از تیم فرق داره، چون برای خرید محصول داری پول خرج میکنی. طرفداری از تیم هم بدون خرج نیست. براش بلیط میخری میری استادیوم، سختی ترافیک و شلوغی رو به جون میخری که بری استادیوم، براش SMS حمایتی میفرستی و …

      من خودم به موبایل های سامسونگ وفا دارم.

      • Amin.light33
        ترنجِ رسیده



        3



        5

        حالا اگه همون طرفدار جیره خورش هم باشه که دیگه اصن امکان نداره پرسپولیسی بشه

        • رسول آریان
          رسول آریان
          ترنجِ خیلی رسیده



          5



          2

          درست صحبت. اگر میخوای تا جور دیگه جوابتو بدم. تا یه حدی احترام میگیرم ولی دیگه بعدش نه.
          من مثل بعضی ها گدا گشنه نیستم که بخوام جیره خوار احدی باشم. اگر خواستی تا برات یه پرچمدار سونی رو بخرم انقدر حرص نخوری.

        • Amin.light33
          ترنجِ رسیده



          2



          4

          عزیز جان، همین که شبانه روزی اینجا پلاسی معلومه وضعیتت چطوریه، بعدشم، ناراحت شدن نداره که، بالاخره وقتتو میذاری و تبلیغ میکنی، بایدم اون شرکت بهت یه چیزی بده، خلاصه نوت هشت مبارکت باشه😀😀

        • رسول آریان
          رسول آریان
          ترنجِ خیلی رسیده



          5



          2

          باشه تو خوبی 🙂

          از قدیم گفتن جواب … خاموشیت.

        • Amin.light33
          ترنجِ رسیده



          2



          5

          یعنی باید الان من در مقابل شما خاموش باشم؟؟؟
          باشه من سکوت میکنم.

  9. Faraz
    ترنجِ نرسیده



    4



    1

    چرا زور داره بهت امین لایت …والا ما افتخار میکنیم آقای رسول آریان طرفدار سامسونگ هست تازه همیشه حرفاش علمی بوده وثابت کرده نه مثل بعضی ها که قبل نوشتن اصلا فکر نمیکنن و چرت و پرت مینویسن از روی تعصب …خبر های خوب سامسونگ به بعضی ها فشار میاره نمیتونن تحمل کنن بعد مشکل براشان پیش میاد…