حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات درباره نهایی شدن طراحی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس خبر می دهند

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گزارشی تازه از کره جنوبی منتشر شده که در آن گفته می شود سامسونگ طراحی نهایی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را مشخص کرده است و در این طراحی دو فاکتور مهم از جمله دوربین 3 بعدی و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر حتمی خواهد بود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا شایعات پیرامون نهایی شدن طراحی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس را مرور کنیم.

خب، خیلی تعجب نکنید، دوربین سه بندی موضوع خیلی عجیبی نیست و هم اکنون در آیفون X وجود دارد. حسگر تشخیص عمق آیفون X  که به آن TrueDepth گفته می شود در حال حاضر می توان عمق تصویر را شناسایی کند و فعلا فقط برای شناسایی 3 بعدی چهره در Face ID استفاده می شود. حالا به نظر می رسد که این فناوری بخواهد در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس نیز استفاده شود اما اینکه روی دوربین جلو یا پشت، هنوز قطعی مشخص نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد شما می تواند از تمام آن چیزی که اطراف خود دارد یک نمونه 3 بعدی بسازید و به عنوان یک المان در موارد واقعیت افزوده (AR) استفاده نمایید. بد نیست از یاد نبریم در حال حاضر اما پرچمدارهای سونی قابلیت 3D Creator را دارند که ویژگی خوبی است اما بر اساس تشخیص عمق کار نمی کند، مگر اینکه چنین موضوعی وجود داشته باشد و سونی آن را عنوان نکرده باشد! البته خیر، چنین چیزی ممکن نیست چون نیاز به قطعه مشخص سخت افزاری وجود دارد، به هر حال!

اما حسگر اثرانگشت که مدتی است شایعه استفاده از آن کاربران را خوشحال کرده است احتمالا در دهمین سالگرد خانواده گلکسی اس (Galaxy S) بالاخره در محصولات سامسونگ عرضه شود. درباره خود نمایشگر هنوز صحبتی نشده است که طبق شایعه دو روز پیش آیا با بریدگی نمایشگر خواهد بود یا یک نمایشگر کاملا بدون حاشیه اما حدس کم خطایی خواهد بود که کم کم قبول کنیم سامسونگ هم به دسته تولیدکننده های موبایل با بریدگی نمایشگر خواهد پیوست.

تا کنون می دانیم که احتمالا گلکسی اس 10 (Galaxy S10) با چیپ اختصاصی AI، باتری بزرگتر، تغییر در طراحی و پشتیبانی از 5G ارایه می شود! برای مشخصات گلکسی اس 10 احتمالی عنوان می شود که شاهد چیپست اختصاصی با عملکرد بالا خواهیم بود، چیپستی که پردازنده های مرکزی، گرافیکی و هوش مصنوعی آن کاملا معماری اختصاصی خواهند داشت. در ادامه باید گفت این چیپست از اتصالات شبکه 5G مخابراتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. حافظه ذخیره سازی UFS 3.0، حافظه رم LPDDR5، نسبت نمایشگر به بدنه بالای 93٪، سری M9 نمایشگرهای OLED، پشتیبانی از تشخیص چهره سه بعدی با هوش مصنوعی و در نهایت باتری L شکل شبیه به چیزی که در آیفون X دیدیم!

نظر شما چیست؟ چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که توسط منابع کره‌ای برای گلکسی اس ۱۰ برشمرده شده، دوربین سه بعدی است. به گفته‌ی منابع یادشده، این دوربین با همکاری شرکت اسرائیلی مانتیس ویژن و به کمک شرکت تولیدکننده‌ی قطعات دوربین وودگیت توسعه داده شده است. اگر مشتاق هستید که تفاوت دوربین سه‌بعدی مانتیس ویژن با دوربین سه‌بعدی اپل موسوم به TrueDepth را متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید.

http://aparat.com/v/x75A2

در ویدیوی بالا تفاوتش رو با دوربین سه بعدی آیفون ببینید. این خیلی جالب تره.

کهکشان

سامسونگ همیشه در همه تکنولوژی ها اولم نباشه ولی کاملترینه

mosayebso

خب بدون شک هیجان اورترین نسل گلکسی اس در تمام این سالها این گوشیه
اگر تمام اینها باهم در این گوشی هست پس سامسونگ قراره قیمت گذاری عجیبی رو توی این نسل قرار بده
احتمال خیلی بالا صفحه ۴کا هم خواهد داشت بعد از ۳ سال استفاده مداوم از رزولوشن ۲کا
سنسور دوربین هم بدون هیچ شکی ارتقا جدی خواهد داشت
سال بعد سال شکوفایی سخت افزاریه
تمام قطعات اصلی( رم+حافظه داخلی+soc) همه بیشترین تغییرات ممکن رو بعد از ۳سال تجربه میکنن
(از ufs2 و Lpddr4)
درسته که بزودی اپدیت جدیدی برای رفع مشکل اکسینوس ۹۸۱۰ ارائه میشه و کارائی cpu رو به بالاترین سطحش میرسونه اما بقول معروف این فقط یک مسکنه
تغییر اصلی توی نسل بعدی هست که طراحی ۳ خوشه ای داره
اگر براساس ۷نانومتری تولید بشه بالاخره بعد از مدت ها میتونیم شاهد یک چیپ بطور کامل سفارشی (cpu+gpu+modem) باشیم

کهکشان

ای جانم چه شود !

اپل بیچاره بد جا موند !

Peiman

طراحی هنوز نهایی نشده این طراحی تا حدود زیادی شبیه طراحی نهایی خواهد بود
. تا یکسال دیگه ممکنه کلی تغییرات ریز داشته باشه مثل اس۸,نوت ۸ و اس۹ که یکی دو ماه قبل از معرفی تغییر در طراحی داشتند

Mortazavi

این هوش مصنوعی رو خیلی دوست دارم چون میدونم در آینده نه چندان دور گوشی هارو خیلی خیلی هوشمندتر و دوست داشتنی تر میکنه و امکانات انقلابی بهشون میده.
انصافاً دم هوآوی واسه این استارت این حرکت قشنگ گرممم

دکتر رسول آریان

هواوی در عرصه هوش مصنوعی اصلا عددی نیست. هوش مصنوعی صرفا به یک دستیار صوتی در گوشی موبایل ختم نمیشه. اگر خواستی در مورد سابقه هوش مصنوعی و بزرگان این حوزه سرچ کن.
در حوزه رباتیک‌ و اینترنت اشیا، هواوی پشمم نیس!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)