حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم اندروید 8 از بازار اندروید کمتر از اندروید 4.1 (جلی بین) است!

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | گوگل

باور نمی کنید؟ من هم نمی کنم اما گویا باید باور کرد! سهم اندروید 8 از بازار اندروید چیزی حدود 6 ماه پس از عرضه رسمی و بیش از یک سال از عرضه آزمایشی هنوز حتی به اندازه سهم اندروید ارایه شده در سال 2012 یعنی 6 سال پیش هم نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه آمار جدید را بررسی کنیم و سهم نسخه های مختلف اندروید را از بازار بسنجیم.

سهم اندروید 8

سهم اندروید 8

همانطور که در جدول بالا می بینید، سهم اندروید 8 از بازار اندروید تنها 4.1٪ از بازار است و اندروید 8.1 نیز توانسته است 0.5٪ را با خود اختصاص دهد! اگر به سهم دیگر نسخه ها نگاه کنیم، اندروید 7 و 7.1 یا همان اندروید نوقا سهم بیش از 30٪، اندروید 6 یا همان مارشمالو 26٪، نزدیک به 23٪ برای اندروید 5 لالی پاپ و 10٪ برای کیت کت! اگر یک مقایسه سرانگشتی بکنید می بینید اندروید 8 واقعا سهم کمتری از خانواده اندروید لوبیا ژله ای یا همان Jelly Bean کسب کرده است.

متاسفانه اینکه هنوز سهم زیادی از بازار سیستم عامل اندروید متعلق به نسخه های قدیمی است به دلیل عدم آپدیت شدن همیشگی آن هاست و تا وقتی از چرخه استفاده خارج نشوند،‌ این سهم کاهش نمیابد مگر تولید و فروش نسخه های جدید آنقدر زیادی شود که سهم آن ها کمتر دیده شود اما درباره نسخه های جدید مثل اندروید 6 و 7 که عموما دستگاه های عرضه شده با آن ها به اندروید 8 باید آپدیت شوند، کم کاری را می توان مربوط به تولیدکننده ها دانست، جایی که آپدیت ها با تاخیر فراوان عرضه می شوند!

هر چند پروژه تربل گوگل (Google Treble) تلاش دارد تا فاصله ارایه اپدیت اندروید از عرضه اولیه توسط گوگل تا رسیدن بدست کاربر تولیدکننده ثالث کاهش یابد اما این پروژه اکثرا برای موبایل هایی که با اندروید 8 ارایه شده اند و آپدیت اندروید 9 را می خواهند، استفاده خواهد شد اما به هر حال آینده، روشن است!

نظر شما چیست؟ شما کاربر اندروید هستید؟ چه نسخه ای از این سیستم عامل را دارید و آیا امید به آپدیت شدن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه زشت
مردم چی میگن؟!

JAVAD

من الان روی شیائومی می 6 اندروید 8.1 دارم البته با رام کاستوم AOSIP
البته اپدیت رسمی اندروید 8 براش عرضه شده اما من رام کاستوم ریختم

Peiman

شاید یکی از دلایلش فروش بالای میانرده هاست که با اندروید پایین تر عرضه میشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)