حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل دوربین دوگانه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium)

نوشته

5 سال قبل | 19 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

سونی بالاخره از دوربین دوگانه برای پرچمدار خود استفاده کرده است و اولین سوالی که برای ما وجود دارد، مکانیسمی است که سونی برای آن انتخاب کرده و اینکه قرار است چه توانایی ویژه ای به دستگاه اضافه شود. آنطور که پیداست سونی راهبرد هوآوی را پیش گرفته و از دوربین دوم تک رنگ (سیاه و سفید) با فاصله کانونی ثابت (بدون زوم اپتیکال) اما گشودگی دیافراگم بیشتر یعنی f/1.6 برای دوربین سیاه و سفید استفاده کرده است. نتیجه این است که سونی برای تولید تصاویر بهتر از داده هر دو دوربین استفاده می کند، همان چیزی که هوآوی در پی 9، پی 10 و دیگر موبایل های با دوربین دوگانه خود استفاده کرده است. جالب اما اینکه در نمونه سونی دوربین سیاه و سقید رزلوشن کمتر دارد و این موضوع در نمونه هوآوی متفاوت است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی کامل به مشخصات تمام دوربین های اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم داشته باشیم.

اجازه بدهید مشخصات کامل دوربین های اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم را با هم مرور کنیم:

مشخصات دوربین دوگانه سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

مشخصات دوربین دوگانه سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

همانطور که در جدول بالا می بینید، ابتدا اینکه دوربین سلفی از 5 مگاپیکسل در اکسپریا ایکس زد 2 به 13 مگاپیکسل در اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم ارتقا پیدا کرده است. سپس اینکه دوربین اصلی همان 19 مگایپکسلی با حسگر تصویر 1/2.3 اینچی است که اندازه پیکسل های ان 1.22 میکرومتر بوده و خوشبختانه این بار شاهد گشودگی دیافراگم f/1.8 هستیم. دوربین دوم که رزلوشن 12 مگاپیکسلی دارد، با همان حسگر تصویر بزرگ 1/2.3 اینچی ارایه شده و اندازه هر پیکسل ان 1.55 میکرومتر بوده و حتی گشودگی دیافراگم به f/1.6 افزایش پیدا کرده است.

حساسیت به نور برای دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم در عکاسی ISO 51200 و برای فیلم برداری ISO 12800 عنوان شده است که احتمالا برای حسگر تصویر رنگی باید باشد. به گفته سونی پردازشگر تصویر AUBE فیوژن می تواند داده های هر دو دوربین را با هم ادغام کند تا تصویر کم نویزتری را ارایه نماید. به گفته سونی، هر دو حسگر تصویر اکسپریا ایکس زد 2 پرمیوم برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف تقویت شده اند و می توانند همانند دوربین های حرفه ای در این شرایط عمل کنند.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

دوربین دوگانه سونی اجازه عکاسی پرتره را نیز به شما می دهد که سونی به آن حالت عکاسی بوکه می گوید. این قابلیت فقط با دوربین دوم سیاه و سفید قابل ثبت است متاسفانه این قابلیت در زمان عرضه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم در دسترس نیست و با آپدیت نرم افزاری اوایل تابستان به آن اضافه می شود! همچنین در زمینه فیلم برداری شاهد فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه FHD هستیم که نسبت به فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه گلکسی اس 9 برتر است.

نظر شما درباره دوربین دوگانه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم چیست؟ فکر می کنید این مکانیسم سونی پاسخگوی نیازهای شما هست؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اوه اوه
آفرین سونی
قابل تقدیره ولی من عکاسی تله رو برای دوربین دوم بیشتر ترجیح میدم، شما چطور رفقای ترنجی ای من

Quality

با این سنسور های فوق‌العاده اگر زوم هم بکنید بعیده کیفیت بصورت مشخص کم بشه! پرچمدار بقیه شرکت ها زوم اپتیکال دو یا سه برابریشون خیلی مفید نیست چون سنسور های کوچیکی دارن و در نور کم قابل استفاده نیستن و برای زوم بیشتر از دو برابر هم چندان مفید نیست
هواوی هم با وجود داشتن زوم 3 برابری اپتیکال اما بیشتر روی زوم هیبریدی مانور میده

BeFair

البته این سنسور که سونی برای دوربین سیاه و سفید استفاده کرده و 1.55 میکرومتری هست خیلی وقته روی موبایل های دیگه اونم به صورت رنگی استفاده شده، مثلا نکسوس 5 ایکس، 6 پی، اچ تی سی 10 و …

Quality

بنظرم دوربینش با اختلاف زیاد بهتر از P20 Pro خواهد بود چون هر دو سنسور این گوشی اندازه بزرگی دارن (بزرگتر از سنسور اصلی S9!)
اما P20 pro فقط یک سنسور خیلی بزرگ داره و بقیه خیلی کوچیکن
در ضمن سنسور سیاه و سفید سونی پیکسل های خیلی بزرگی داره در نتیجه جذب نور فوق‌العاده خواهد بود و نویز ناچیز! چون سنسور های سیاه و سفید نسبت به سنسور های رنگی نور خیلی بیشتری جذب میکنن

پس نتیجه میگیرم دوربینش فوق‌العاده تر از بقیه خواهد بود

و دلم برای سامسونگ با S9 میسوزه که دوماه نشده دوربین پرچمدارش لوله شده! اول با P20 پرو حالا هم این! ادعای تغییر دوربین موبایل ها رو هم داشتن!

فقط این گوشی جدید سونی متاسفانه وزن، ضخامت و حاشیه مناسبی نداره
صفحه 4K HDR هم داره که قطعا فوق‌العاده خواهد بود و بهتر از مدل های قبلی اما هنوز LCD هست و کنتراست بی نهایت نیست

mosayebso

یک پیشنهاد میکنم هیچوقت از روی مشخصات تصمیم نگیر و منتظر نتایج عملی باش
این گوشی دوربین عالی داره از نظر مشخصات( لنز ۷ المان+سنسور بزرگ مونوکرام+ دریچه دیافراگم باز در حسگر سیاه و سفید) اما مهمترین چیزی که کم داره و تاثیر خیلی زیادی در کیفیت عکاسی داره لرزشگیر اپتیکال بخصوص در نور کم هست که بی اندازه در نتیجه نهایی عکس تاثیر داره
این گوشی اگر حتی بهترین دوربین رو هم داشته باشه اما طراحی فاجعه ای داره( کافیه ابعاد و ورزن رو با اس۹ که گوشی هم اندازه هست مقایسه کنید)
موضوع بعد اینه که این گوشی اگر بهتر از اس۹ باشه چقدر قراره توی شب بهتر باشه؟!!!(توی نور روز اختلاف بین دوربین ها بسیار کمه)
شعار تبلیغاتی سامسونگ توی اس۹ گرفتن عکس های یکسان در روز و شب بود که خیلی خوب به این هدف و شعارش رسید(با دیافراگم متغیر)
به هر شکل بزودی مقایسه هایی میاد و متوجه میشیم که کدام دوربین بهتره
نمونه هواوی توی p20 پرو که حتی ادعای ایزو ۱۰۲ هزار رو داره هم دیدیم که هیچ چیز خاصی نیست
در کل مبارک خریدارانش باشه این موبایل
هرچند با این ابعاد و این وزن فکر نکنم خریداران زیادی داشته باشه

Sadeghh

تو نور روز که همین الان xz2 از s9 بهتره!!

Dariushrd

مشخص نیست Ois استفاده شده یا نه؟! زمان اسلوموشن هم همونطور کمه؟!
تنها ایرادش اینه که حاشیه هاش زیاده و نمیفهمم چرا!!!

Quality

اسلوموشن همونقدره و OIS نداره چون اصلا نیازی بهش نداره! OIS برای کند تر کردن شاتر و جذب نور بیشتر استفاده میشه که ماژول دوربین این گوشی در نور کم بیشترین نور ممکن رو جذب میکنه و از هر گوشی بهتره!

Quality

آقای عطایی این با مدل هایی که اسم بردین خیلی فرق داره
اول اینکه دو تا سنسور با اون سایز داره و با بصورت همزمان عکس میگیرن و ترکیبشون به کاربر داده میشه
دوما سنسور دوم این گوشی هم درسته اندازه پیکسل هاشون برابره با مدل هایی که گفتین اما این سنسور سیاه و سفیده و جذب نورش در سنسور های رنگی بیشتره

اصلا در جذب نور نمیشه این مدل رو با اون مقایسه کرد!
یک دلیل هم برای نزاشتن لرزشگیر وجود داره اونم ویژگی های تشخیص حرکت و… هست که گوشی خودکار عکس میگیره که نیاز به شاتر سریع دارن و با شاتر های کند نمیشه این کار ها رو انجام داد پس عملا بی استفاده میشه OIS!

Quality

بله هواوی گذاشته بود ولی با چه سنسوری؟ سنسور 1/2.3 اینچی گذاشته بود و پردازنده اختصاصی داشت؟
OIS میزاشت بهتر بود ولی کمترین تاثیر رو در این گوشی با این ماژول دوربین میزاشت و فقط در مواردی مثل فیلمبرداری 4K میتونست لرزش ها رو بهتر بگیره ولی در عکاسی فکر نمیکنم تغییری ایجاد بکنه ولی در پرچمدار های قبلی سونی به شدت نیاز داشت به OIS ولی متاسفانه نمیزاشت!

Hadiii

سونی از هر نظر عاالی!!!

vahid1370b

ذوربین نه دوربین
ولی دوربینش انگاری عالیه
رمش هم خوبع شده 6
ولی وزن گوشی فوق‌العاده بالاس 236 گرم
و قطر در مرکز 11.9
زیاد گیر حاشیه نیستم ولی موندم چرا همون 18.9 انجام نداد و باز حاشیه زیاد شده حدود 73.5 درصد
چرا اینقدر بی خبر بدون سروصدا
کاش همینارو در بدنه سونی ایکس xz2 جا میداد

Sadeghh

به احتمال قوی بهترین دوربین رو بین رقبا خواهد داشت
از نظر مشخصات این گوشی بی نظیره و به نظرم بهترین گوشی حال حاضر هست از هر نظر به جز طراحی که خوبه اما مثل s9 عالی نیست
با توجه به نسبت صفحه نمایش که 16:9 هست حاشیه هاش بیشتر از xz2 هست
اما نسبت به xz1 و xzp خیلی بهتر شده

Peiman

طبق معمول که مشخصات دوربین خیلی خوبه اما باید دید در عمل چکار میکنه

علی شیخ زاده

نظرات بعضی دوستان خنده داره

Mortazavi

عالیه
قطعاً کیفیت بالایی داره و احتمالا بهترین باشه چون xz2 عالی بود و حالا یه دوربین با اندازه پیکسل غول پیکر و دیافراگم باز هم بهش اضافه شده و تو نور کم کمک می کنه ولی کاش دیافراگم دوربین اصلی 2میموند

منتظر نمونه عکس هاش میمونم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)