حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زمان عرضه به بازار اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم مشخص شد

نوشته

6 سال قبل | 34 دیدگاه | سونی

سونی معمولا موبایل های خود را به موقع معرفی می کند اما اصلا به موقع عرضه نمی کند! آخرین محصولی که سونی معرفی کرد و به موقع به بازار رسید را می توان اکسپریا ایکس زد 1 دانست که اولین موبایل با اندروید 8 بود. برای مثال اکسپریا ایکس زد 2 همزمان با گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس معرفی شد و در حالی که گلکسی اس 9 تب و تاب فروش خود را نیز طی کرده، هنوز اکسپریا ایکس زد 2 به بازار عرضه نشده است و مدل بعدی یعنی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم رسما معرفی شده است! اما سوال اینجاست که زمان عرضه به بازار اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم چه زمانی خواهد بود؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده از Phonearena گفته می شود که سونی درباره زمان عرضه رسمی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم هنوز تاریخ دقیقی را عنوان نکرده است اما به صورت کلی تابستان 2018 را برای معرفی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم عنوان کرده است. این یعنی حدودا 2 ماه دیگر که تابستان شروع شود و تا میانه های آن یعنی 3 تا 4 ماه دیگر باید منتظر عرضه رسمی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم به بازار باشیم. متاسفانه هنوز درباره قیمت اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم اطلاعات دقیقی در دست نیست اما طبیعتا گران تر از اکسپریا ایکس زد 2 با قیمت 799 دلار خواهد بود.

با توجه به این که تا آن زمان شاهد معرفی رسمی ال جی جی 7 تینکیو و وان پلاس 6 هستیم و احتمالا زودتر از اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم به بازار عرضه شوند، به نظر شما این راهبرد صحیحی برای سونی به شمار می رود؟

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

واقعا بعضی سیاست های سونی مسخرس!! یکدفعه یک روز بلند میشی میبینی پرچمدار معرفی کرده و هیچ سایت معروفی هم هنوز مطلع نشده و با یکی دوساعت تاخیر مشخصاتش رو گذاشتن!
الانم که مشخص شده تابستون عرضه میشه! خب قشنگ میزاشتن اون موقع معرفی میکردن!
وان پلاس یدونه گوشی میخواد معرفی بکنه چقدر شخص مدیرش برای تبلیغ میکنه اونوقت سونی حتی نمیگه فلان روز مراسم رونمایی از گوشیمه!

ARMTIN

.
.
زیاد خون خودت کثیف نکن اعلام شده ….
««« XZ2 premium »»»
هیچ وقت وارد ایران نمیشه
.
.
سونی در نمایشگاه IFA 2018 دو تبلت و پرچمدار بالا رده با پنل OLED با رزولوشن 4K + HDR در
سری «« XZ3 »» معرفی خواهد کرد …..

دکتر رسول آریان

همیشه قراره یه روز خوب برای سونی بیاد. اما آمار فروشش داره هر سال کمتر میشه. این روز خوب معلوم نیست دقیقا کی برای سونی میاد، فقط از یک گوشی به گوشی دیگری تغییر میکنه. تا دیروز قرار بود XZ2 پریمیوم متحول کنه بازار بی رونق سونی رو، حالا این وظیفه افتاد به گردن XZ3

Dariushrd

داداش تو کلا درباره سونی نظر نده چون خلاصه نظراتت اینه که سامسونگ پادشاه موبایل بقیه هم زیرش…
فعلا اون برند پر رونق سامسونگ شما تو دوربین به هواوی و سونی نرسیده کل عالمو هم کرده تبلیغات
سونی خودشم همیشه گفته هدفش فروش بالا و رقابت تو فروش نیست پس شما فعلا اینقد جوش نزن چون خودش ب مقدار فروشش راضیه ما هم راضی هستیم
در ضمن دوستمون نگفت xz3 قراره متحول کنه گفت دلیل عرضه نشدن xz2p توی ایران این قضیه هست

Quality

دوربین این گوشی بی نظیره (لااقل اینطور بنظر میاد)

ولی واقعا توی طراحی اصلا حرفی برای گفتن نداره! حاشیه زیاد، وزن خیلی زیاد و ضخامت زیاد!
متاسفانه بخاطر همین طراحیش هم که شده من هیچوقت به خرید این مدل فکر هم نمیکنم!
اومدن نسبت صفحه رو دوباره کردن 16:9 و بجای کم کردن حاشیه کنار صفحه حاشیه بالاش رو کم تر از مدل های پارسال کردن که نتیجه اش شده یک گوشی شبیه مربع 😐

عجیبه واقعا بعضی حرکات سونی!

Peiman

خسته نباشه . ایشالا با نوت ۹ عرضه میشه?

علی شیخ زاده

بیشترین ضربه ای که بخش موبایل سونی خورده همین سیاست های مسخرس نه فشار رقبا
مشکلاتی ک بخش موبایل سونی باید برطرف کنه
عرضه سریع بعد از معرفی
تبلیغ و بازاریابی درست حسابی
گوش دادن به نظر مشتری
حتی یه مراسم معرفی درست حسابی ?
مشخصات رنگ و لعاب دار و دهن پر کن?
همسو شدن با جهت حرکت برند های موبایل
و غیره ?

سونی برای معرفی XZ2 و XZ2 کامپکت در مراسم MWC 2018 کلا ۱۵ دقیقه در مورد این دو محصول حرف زد. تا گفت سلام، یه ربع نشد، گفت خداحافظ!

اینم معرفی XZ2 پریمیومش هست که شب میخوابی، صبح بیدار میشی، میبینی زارت یه گوشی رفته روی سایت. بدون هیچ اطلاعیه و تبلیغ قبلی.

اینم که زمان معرفی به بازارشه. این گوشی ها رو معرفی کرده ولی هنوز توی بازار خبری ازشون نیست:

اکسپریا R1 پلاس، معرفی اکتبر ۲۰۱۷
اکسپریا XA2، معرفی ژانویه ۲۰۱۸
اکسپریا XA2 اولترا، معرفی ژانویه ۲۰۱۸
اکسپریا L2، معرفی ژانویه ۲۰۱۸
اکسپریا XZ2، معرفی فوریه ۲۰۱۸
اکسپریا XZ2 کامپکت، معرفی فوریه ۲۰۱۸

وقتی گوشی هاش توی بازار نیست که طرفداراش بخرنش، با چی میخواد میزان فروش افتضاح پارسالش رو جبران کنه.

Quality

جهت اطلاعاتون
چند مدل اول (میان رده ها) توی اکثر کشور ها عرضه شدن و قرار بوده به ایران هم زودتر از اینا بیان که بخاطر این نوسانات دلار، شروع رجیستری گوشی های سونی و تعطیلات عید هنوز نیومدن
XZ2 هم در بعضی جاها عرضه شده و بقیه کشور ها هم حداکثر یکی دو هفته دیگه عرضه میشه

دکتر رسول آریان

آهان، پس چون طرح رجیستری داشتیم ایران نیومده. جالبه بدونی که گلکسی S9 و S9 پلاس هم توی طرح رجیستری بودن از اول. لطفا مشکل سونی در توزیع به موقع محصول رو گردن طرح رجیستری ننداز.

Miladkheyri

متأسفانه XZ PREMIUM در ایران عرضه نخواهد شد، نه فقط ایران بلکه در خیلی از کشور ها عرضه نخواد شد و فقط در چند کشور محدود که احتمالاً چین یکی از اونها باشه عرضه خواهد شد.

ali.k77

ایران نمیاد

BeFair

چقدر حیف که به ایران نمیاد

دکتر رسول آریان

بهتر که ایران نمیاد. وگرنه موقع خریدش باید میگفتی ببخشید آقا ربع کیلو گوشی میخواستم ???

۲۳۶ گرم، یه گارد بندازی روش قشنگ میشه ربع کیلو!

Dariushrd

خیلی زشته با این سن آدم ترول باشه…شما نخرکسی مجبورتم نکرده نظرات چرت بدی

آقای کوالیتی امروز دریچه های جدیدی از علم را برای بنده گشود.

می فرمایند چون XZ2 پریمیوم سنسور بزرگی دارد و دریچه دیافراگم فراخی دارد، نیازی به لرزشگیر اپتیکال نیست. بعد در پایان اضافه می کنند که شاید فقط برای فیلم برداری در حالت ۴K به لرزشگیر نیاز داشته باشد.

پیدا کنید ربط سه نقطه به شقیقه را ?

احتمالا دوربین های DSLR فول فریم با گشودگی دیافراگم باز، صرفا جهت مزاح از لرزشگیرهای اپتیکال استفاده می کنند.

از اینجا هم سلامی می دهیم به آقای معزز که گفتند حتما می خواهند این گوشی را بخرند. اما به نظر می رسد که برای خرید آن باید قدم رنجه فرموده و تا توکیو تشریف ببرند!

Quality

آقا من کامنت نزارم شما خوشحال میشی؟!
من یک پستی کامنت میدم میای جای دیگه مینویسی!
عزیز من شما که انقدر معلوماتت بالاست خب بگو اگر لرزشگیر میزاشت سودش چی بود و چقدر کیفیت عکس ها بهتر میشد!

منم اگر لرزشگیر اپتیکال میزاشت بدم نمیومد قطعا فوایدی داره ولی ولی اصلا مثل پرچمدار های قبلی یک چیزی که خیلی بهش نیاز باشه نیست! چون الان با شاتر سریعتر هم میتونه به اندازه کافی نور جذب بکنه!
اگر لرزشگیر اپتیکال داشت در فیلمبرداری قطعا خوب و مفید بود مخصوصا در رزولوشن های بالا مثل 4K که لرزشگیر دیجیتالی 5 محوره کار نمیکنه
و در عکاسی و زوم کردن هم تاثیر مثبتی داشت ولی در نور کم بنظرمن که فرقی برای این گوشی ایجاد نمیکنه! چیزی که الان همه واسه OIS میگن بهبود کیفیت در نور کمه ولی وقتی این گوشی در جذب نور انقدر موفقه دیگه چه نیازی به لرزشگیر برای شاتر کند تر هست؟!
بازم میگم اگر بود بهتر بود ولی اصلا قابلیت حیاتی برای این ماژول به حساب نمیاد دیگه
بازم میگم اگر بود بهتر بود…

اگر شما حوصله بحث کردن الکی دارین بحثش جداست ولی من که کار دارم والا 🙂

دکتر رسول آریان

این دوربین سوپر زوم کنون که چند وقت پیش خریدم، یه شبه DSLR که الان حدود قیمتش شده ۲ تومن با افزایش قیمت دلار. میخوام بگم دوربین خیلی خفنی نیست از لحاظ ابعاد سنسور و سنسورش کوچیکه به نسبت DSLR های ۵ میلیون تومنی. چون من با هدف سوپر زوم خریدمش. ابعاد سنسورش دقیقا ۱/2.3 اینچ هست مشابه سنسور XZ2 پریمیوم.
زمانی که سرعت شاتر رو خیلی میبرم بالا، تصویر تاریک میشه. چون قانونش هم همینه. سرعت شاتر بالا عکس رو تاریک میکنه، چون نور کمتری به سنسور میرسه. توجه داشته باش که سایز سنسورش مثل XZ2 پریمیومه. پس اگر بخوام تصویرم تاریک نشه، باید با یک سرعت شات نرمال عکس بگیرم. اگر محیط تاریک باشه، باید سرعت شات رو کند کنم. اینجاست که با لرزش دست، عکس خراب میشه.

به خدا خود سونی هم انقدر تعریف نکرده از این گوشی. توی سایت های همسایه که کلا یک خبر معرفی ازش رفتن. خود سونی هم انقدر ارزش قائل نیست برای محصولش که براش معرفی درست حسابی بذاره. انقدر هم برای کاربرانش احترام قائل نیست که گوشی رو بفرسته براشون. این واقعیت رو قبول کن. سونی موبایل کارش تمومه. فقط داره با ضرردهی این بخش رو ادامه میده. حالا ببین کی بود گفتم. شمام مثل طرفدارای مایکروسافتین. هی گفتیم ویندوز موبایل کارش تمومه، قبول نکردن.

Quality

اولا که ماژول دوربین این گوشی رو دو ماه پیش بصورت جداگانه رونمایی کرده بود و علت اینکه خیلی بی سر و صدا معرفی شد هم همینه که اصلا این گوشی برای همه بازار ها نیست!
چند وقت پیش هم شایعه شده بود قراره امسال دو پرچمدار 4K از طرف سونی یکی با پنل LCD یکی با اولد معرفی بشه که تقریبا میشه گفت همونطور میشه قطعا

در مورد دوربین هم که میگین بله قطعا این مورد درسته اما در این گوشی دو تا سنسور به اون اندازه استفاده شده و همزمان کار میکنن! نه یکی! چرا اگر یدونه بود واقعا لرزشگیر اپتیکال تغییرات زیادی ایجاد میکرد در نور کم ولی الان با این ماژول دوربین که فقط برای جذب نور بیشتر طراحی شده بدون لرزشگیر هم هیچ مشکلی نخواهد داشت
شما که میگین سنسور دوربین تون 1/2.3 اینچی هست آیا ایزوی 51200 هم پشتیبانی میکنه؟ معلومه که نه ! این سنسور ها توی دوربین ها هم معمولا تا ایزوی 6400-12800 بیشتر پشتیبانی نمیکنن! اما سونی گفته در ایزوی 51200 به لطف پردازشگر دوربینی که طراحی کرده تصویر شفاف و کم نویز هست!

جهت اطلاعت هم عرض کنم دو سه ساله سونی از ضرردهی خارج شده و سودده هست!

آمار فروش ۲۰۱۷ سونی که پایین ترین میزان فروشش بوده در طی ۷ سال اخیر. به نمودار فروشش نگاه کن.

شما تا همین دو روز پیش هم نمیدونستی که قراره امروز گوشی جدید سونی معرفی بشه، اما الان جوری استدلال میکنی که انگار این یک برنامه از قبل تعیین شده بوده و شما خبر داشتی. اون آقای معراجیتون هم خودش شکه شد از این معرفی یهویی.

یعنی شما واقعا فکر میکنی این گوشی میتونه روی ایزوی ۵۱۲۰۰ عکسی مشابه اون تبلیغاتش بگیره؟ بهت قول میدم کل عکس میشه نویز. گول تبلیغات رو نخور.

باید ببینیم که این گوشی اصلا به دست سایت های معتبر بررسی کننده میرسه یا نه. اگر انشاالله رسید، ملاحظه میکنید که چقدر نویزی خواهد بود. یه چیزایی چشم بسته هم معلومه. چون قانونه. ایزوی زیاد یعنی نویز. حتی روی بهترین دوربین ها. مگر اینکه افکت بزنه روش که در نتیجه مات میشه.

Quality

🙂
شاید از نظر من و شما سونی موبایل بی برنامه بنظر بیاد ولی قطعا شرکت بزرگی مثل سونی بی برنامه نیست فقط زیاد سیاست هاش رو تغییر میده برای اینکه ضررده نشه! مثلا اکسپریا ایکس با پردازنده سری600 معرفی شد اما چون فروشش کمتر از انتظارشون بود کلا گفتن گوشی بالارده (میان رده قوی) معرفی نمیکنن!
همه این بی اطلاعی از کارهای سونی بخاطر سخت گیری در درز نکردن اطلاعات هست دقیقا قبل از معرفی Z2 یکسری قوانین سخت گیرانه وضع کردن بعد از اون شایعات سونی خیلی کم شدن!

در مورد دوربین هم توی سنسور های خیلی بزرگ ایزوی 51200 اصلا نویز بالایی نداره و منتظر باشید تا خلاف حرفتون درباره این گوشی ثابت بشه (البته اگر این مدل اصلا در جایی بررسی بشه)

Amin.light33

شما که انقد دانایی، اولا بگو اپرچر لنزت حداکثر چقد باز میشه، دوما فوکال لنز حداقل ش چنده(فوکال هر چی بیشتر، لرزش هم بیشتر رو عکس تاثیر میذاره)
فوکال گوشی ها معمولا حدود چهار میلی متر هست، ولی دوربینت احتمالا ۱۶ میلی متر هست، پس قطعا لرزش هم بیشتر رو تاثیر میذاره

خوبه مفهوم سنسور خیلی بزرگ هم فهمیدیم!

سنسوری با سایز ۱/۲.۳ میشه ۰.۴۳۴ اینچ یعنی قطر این سنسور ۱۱.۰۲ میلیمتره.
سنسوری با سایز ۱/۲.۵ میشه ۰.۴۰۰ اینچ یعنی قطر این سنسور ۱۰.۱۶ میلیمتره.
اختلاف قطر این دو سنسور چیزی کمتر از ۱ میلیمتره.

شما سنسور ۱/۲.۳ رو با سنسور ۱/۵.۰ که مقایسه نمیکنی. تفاوت اندازه این دو سنسور خیلی بهم نزدیکه و در این حد تفاوت نتیجه خارق العاده نمیشه. چه بسا که سایز سنسور XZ2 هم همینه و در تصاویری که از SuperSaf براتون فرستادم، مشاهده کردید. اگر صرفا این ۰.۹ میلیمتر اختلاف در قطر سنسور میتونست تفاوت آشکار ایجاد کنه، سونی به دنبال دوربین تک رنگ برای جذب بیشتر نور نمیرفت.

وقتی میگی سنسور خیلی بزرگ، کسی ندونه فکر میکنه سنسور یک اینچی گذاشته روی گوشی! اختلاف سایز بسیار اندکه.

Quality

خخخ من دوربین های حرفه ای رو میگم!
میگم دوربین هایی که سنسور خیلی بزرگ دارن توی ایزوی 51200 نویز چندانی ندارن (دارن ولی کمه)
در ضمن دعوا که نداریم! بزاریم اگر بررسیش اومد اونموقع ببینیم چطوره!

عزیزی.

اتفاقا خودمم دوست دارم بدونم چطور در میاد ترکیب این دوربین تک رنگ با دوربین اصلی.

اگر نتیجه اش هم خوب باشه، قطعا به خاطر اون دوربین کمکی هست. چون اگر کیفیتش خوب در بیاد، معلوم نیست که به خاطر سایز سنسور بوده یا ادغام تصاویر دو دوربین و اون پردازش بعد از عکسش یا حتی گشودگی دیافراگم بازترش نسبت به XZ2

Quality

خواهش میکنم
بله قطعا اگر هرچقدر کیفیت عکس ها بالاتر بره بخاطر دوربین دومش هست که کلا فقط برای جذب نور ساخته شده! پیکسل های خیلی درشت، سیاه و سفید بودن سنسور، دیافراگم بازتر و…
به یک نوعی اگر فقط همین دوربین دومی که اضافه کرده رو هم استفاده میکرد واقعا میتونست توی جذب نور و… با مثلا S9 رقابت بکنه چون مشخصاتشون خیلی نزدیک به هم هست و پرچمدار های سامسونگ و اکثر شرکت ها فقط از یک دوربین برای عکاسی استفاده میکنن و دوربین دوم برای مواردی مثل زوم کاربرد داره
اما چون این گوشی یک دوربین با مگاپیکسل بالاتر هم داره نتیجه اش بنظرم خیلی بهتر از گوشی های فعلی میشه
همه این عواملی که گفتین در بهبود کیفیت عکس کلی نقش دارن قطعا
و بخاطر اون پردازنده اختصاصی عملکرد همزمانشون باید خیلی قویتر از عملکرد دوربین های دوگانه هواوی باشه که راهکار نسبتا مشابهی رو اتخاذ کرده بودن

ولی در کل این گوشی بنظر برای بازار های خاصی هست و مدل اولدش بصورت جهانی عرضه میشه که فعلا خبری ازش نیست شاید شهریور معرفی بشه شاید هم یکی دوماه دیگه!
موفق باشید

Shiral

جالبه با این صفحه ۱۶:۹ قراره حداقل نیمه دوم سال هم ارایه بشه.زمانی که ممکنه رقبا موبایل بدون حاشیه را معرفی و با فاصله اندکی به تولید انبوه برسانند.اونم با قیمتی حداقل هزار دلار..قطعا گزینه های بسیار بهتری بروی دید مشتریان خواهد بود و با این سیاست حتی اگر دوربینش از تمام گوشی های هوشمند بهتر باشه رو به شکست خواهد رفت‌‌

دکتر رسول آریان

اصلا قرار نیست برای بازار جهانی فرستاده بشه.
امروز فن های سونی ترک برداشتن. یه جورایی گرم و سرد شدن. برو توی سایت اکسپریان، انقدر عصبی شدن که یکیشون به آقای معراجی میگه تقصیر توه که XZ2 پریمیوم نمیاد ایران. به آقای معراجی میگه برو دنبال یه کار دیگه بگرد، داری سونی رو ورشکسته میکنی. معراجی هم نوشته به من چه ربطی داره، مگه من گفتم این گوشی رو نفرستین ایران.

امروز به صورت کاملا عجیب سورپرایز شدن، اما چند ساعت طول نکشید که خبرش اومد این گوشی فقط توی یکسری کشورها از جمله چین و ژاپن توزیع میشه و بازار هدفی در ایران نداره.

REZA

چقدر دیر میاد تو بازار.
دوستان کسی اطلاع نداره اچ تی سی کی پرچمدار جدیدشو معرفی میکنه؟

Quality

این گوشی در ایران عرضه نمیشه و محدود به یکسری بازار خاص هست

vahid1370b

از معرفی ی هویی ک بگذریم
ی هو شنیدم ب ایران هم نمیاد
از اینا ک بگذریم
آقای آریان چ جنب و جوشی دارن
این هیاهو منو شگفت زده کرده
بر کسی پوشیده نیس این گوشی زیاد خوب نشده و حتی از خیلی جهات ی عقب گرد نسبت ب بازار و درخواست مشتریان هست
ولی آقای آریان شخصا بگم کپی پیست و خوندن مطالبی ک از خودتون نباشه دال بر دانش زیاد نیس
و ی کوچولو تعصب رو کنار بزارید
منظورم تعصب برند نیس
تعصب نسبت ب اعتماد ب نفس بالا ک منو شگفت زده کرده
ولی برای شما ارزوی موفقیعت دارم و امید اینکه ب اهداف ک دارید برسید

دکتر رسول آریان

قطعا نظرات شمام برای من اهمیتی نداره.
متشکرم‌. شمام موفق باشید.

dele_tanha

عامو ی نوت 8 خریدی دهن ملتواسفالت کردی بسه دیگه این بچه بازیا. سامسونگ این همه تو تبلیغاتش بلوف میزنه و هارت و پورت میکنه بعدش که در عمل تست میشه حرفی برای گفتن مقابل سونی نداره دلیلشم ی چیزه کره ای ها تو خوابم نمیبینن بتونن به تکنولوژی ژاپن برسن

دکتر رسول آریان

شما هنوز توی دوران عقب ماندگی ژاپن بالاتر از کره است موندید. کجای کاری عامو که برندهای چینی هم زدن رو دست سونی. با این توهم خوش باشید. واقعیت این هستش که سونی میزان فروشش از هواوی و شبائومی و … هم کمتره. حالا هی شما ژاپن ژاپن کنید. گوشتکوب درست کرده براتون که نخود بکوبید. گوشی ۵.۸ اینچی با ۲۳۶ گرم وزن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)