حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید 8.1 وان پلاس 5T قابلیت ژست های حرکتی شبیه آیفون X را رسما به این دستگاه اضافه می کند

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | آپدیت اندروید 8، وان‌پلاس

وان پلاس 5T نسخه ترندی تر وان پلاس 5 است که در جهت ترندی شدن پرچمدارکُش 2017 این شرکت طراحی شده و عرضه شد. وان پلاس 5 ترند دوربین دوگانه را داشت و وان پلاس 5T با کم تر کردن حاشیه نمایشگر وارد بازار شد. از تبعات کم شدن حاشیه نمایشگر می توان به اتفاق حسگراثرانگشت به قاب پشتی اشاره کرد و چون زمانی که این حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی وان پلاس 5T بود، دکمه های ناوبری اندروید نیز کنار آن بودند کاربر بدون نیاز به دکمه های روی صفحه به جا به جا شدن بین برنامه ها می پرداخت! حالا اما کاربران وان پلاس 5T مجبور به استفاده از دکمه های روی صفحه نرم افزاری هستند که وان پلاس چنین موضوعی را دوست ندارد و به همین دلیل آپدیت اندروید 8.1 وان پلاس 5T قابلیت ژست های حرکتی شبیه آیفون X را رسما به این دستگاه اضافه می کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم!

می دانید که اپل در iOS 11 و آیفون X با حذف دکمه هوم برای انجام کارهایی که این دکمه خاطره انگیز آیفونی انجام می داد، ژست های حرکتی ویژه ای را ارائه کرد، ژست هایی که می توانید در مطلب زیر بخوانید:

آموزش کار با آیفون X توسط اپل، فیس آی دی Face ID و ژشت های کنترلی جدید

همچنین می دانیم که دکمه های ناوبری اندروید به ژست های حرکت شبیه به iOS 11 آیفون X تغییر خواهند کرد و حالا وان پلاس پیش از تغییرات احتمالی در دکمه های ناوبری اندروید P، تغییرات خود را در آپدیت اندروید 8.1 وان پلاس 5T تنها چند هفته پیش از معرفی وان پلاس 6 عرضه کرده است! در این آپدیت علاوه بر اضافه شدن جدیدترین وصله امینی اندروید یعنی وصله امینتی ماه آوریل، شاهد تغییر در نحوه تعامل کاربر با دستگاه هستیم. اما این تغییرات به چه صورت است؟

  • 1- سوایپ از میانه به بالا = هوم
  • 2- سوایپ از چپ یا راست به بالا = بازگشت
  • 3- سوایپ از میانه به بالا و نگاه داشتن = برنامه های اخیر

علاوه بر موارد گفته شده حالا در  OxygenOS 5.1.0 نام پوشه بر اساس برنامه های قرار گرفته در آن به صورت خودکار تغییر می کند. البته این اصلا قابلیت جدیدی نیست اما به هر حال به تازگی روی وان پلاس 5T اضافه شده است. همچنین حالت بازی (Gaming Mode) با ویژگی ذخیره نیرو و قطع کردن تنظیم خودکار نور و تنظیم تمرکز استفاده از فای فای یا یا داده موبایل برای بازی در حال انجام نیز ارایه می شود.

آپدیت اندروید 8.1 وان پلاس 5 و 5T هم اکنون عرضه شده است و همه گیر شدن آن شاید چند روزی به طور بیانجامد! نظر شما چیست؟ این شباهت در رابط کاربری را دوست دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

قابلیت که قابلیت خوبیه ولی خب کپی بودنش زشته

BeFair

اون ویژگی در حین بازیش خیلی خوبه
به قول طرف می گفت من دوست دخترم بهم خیانت بکنه کمتر ناراحت میشم تا اینکه وسط بازیم تماس بگیره 🙂 قطع شدن نت وسط بازی هم همین حکمو داره

دکتر رسول آریان

روی گوشی های سامسونگ هم Game Mode هست و کارهای بیشتری هم انجام میده علاوه بر قطع کردن تماس ها و پیامک ها.

BeFair

بله
حتی به نسخه جدید آپدیت شده و ظاهر تمام صفحه هم گرفته

ARSH

الان آپدیت کردم، قابلیت gesture واقعا عالیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)