حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل 29 نفر از افشاکننده های اطلاعات خود را شناسایی کرده و 12 نفر از آن ها بازداشت شدند

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

می دانید، لو رفتن و شایعات برای شرکت های مختلف، معانی مختلف دارد! برخی شرکت ها برای روی دور اخبار بودن، خودشان کنترل شده لو می دهند و برخی حتی برای آن هزینه پرداخت می کنند! این ها شرکت هایی هستند که حتی اگر 100٪ آن دستگاه لو برود نیز برای شما هیچ اهمیتی ندارد اما برخ برندها مثل اپل واقعا دوست ندارند اطلاعات آن ها لو برود چون اگر توجه کرده باشید حتی بر اساس اطلاعات لو رفته آیفون X، پیش از اینکه این دستگاه اصلا به بازار برسد، نمونه های کپی آن تولید شدند! همچنین وقتی نگاه این شرکت به محصول آتی لو برود، اطلاعات پیش از وقتی که باید، منتشر می شوند و این خوب نیست. حالا خبر می رسد که اپل 29 نفر از افشاکننده های اطلاعات خود را شناسایی کرده و 12 نفر از آن ها بازداشت شدند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه اپل 29 نفر از افشاکننده های اطلاعات خود را شناسایی کرده و 12 نفر از آن ها بازداشت شده اند، بیشتر صحبت کنیم.

چند وقت پیش بود که یک یادداشت داخلی از شرکت مادر اسنپ چت یعنی اسنپ (Snap) منتشر شد که در آن به کارمندان درباره حفظ اطلاعات محرمانه و لو ندادن آن تذکر می داد. جالب اینکه همین یادداشت نیز لو رفته بود! حالا در اپل کارمندان با چشم خود دیدند که 29 نفر از افشاکننده های اطلاعات شناسایی و 12 نفر از آن ها حتی بازداشت شده اند. اپل می خواهد مطمئن شود افرادی که برای این شرکت کار می کنند، می دانند اگر چنین کاری را انجام دهند، چنان اتفاقی برای آن ها رخ خواهد داد. به گفته اپل، این افراد نه تنها کار خود را از دست می دهند بلکه برای یافتن کار دیگر هم دچار مشکل بزرگی خواهند بود. اپل به چندین نمونه لو رفته از اطلاعات اشاره می کند و عنوان می کند که افشاکننده آن ها مشخص شده اند.

همچنین این شرکت همچنین با تامین کنندگان خود برای جلوگیری از سرقت مالکیت معنوی و شناسایی افرادی که سعی در دسترسی به اطلاعاتی دارند که حق دسترسی به آن ها را ندارند، کار می کند. همین ماه گذشته یک کارمند اپل که اطلاعات محرمانه را به رسانه های مربوط به نقشه راه نرم افزار اپل انتقال داد، اخراج و بازداشت شد. وقتی پرسیدند چرا او این کار را انجام داده است، وی پاسخ داد که او فکر نمی کرد دستگیر شود!

شرکت های فناوری مانند اپل تصمیم دارند تا از لو رفتن اطلاعات جلوگیری به عمل آورند و شخصی را که به دنبال انتشار اطلاعات را پیدا کنند و اپل می گوید که کارکنان متوجه شدند که اگر اسرار شرکت به مطبوعات درز کند، نه تنها اخراج می شود، بلکه ممکن است زندانی شده و جریمه می شوند. همچنین در انتها اپل اضافه می کند.

در بسیاری از مواقع افشاکننده ها مستقیما درخواست افشا اطلاعات نمی کنند، در عوض آن ها که می توانند نویسنده های وب سایت ها، بررسی کننده های بازار یا رسانه ها باشند سعی می کنند تا کارمندان اپل را در شبکه های حرفه ای و اجتماعی مثل Linkdin، توییتر یا فیسبوک دوست باشند و در شرایطی که همه چیز رو به راه به نظر می رسد، آنها شروع به جمع آوری اطلاعات به صورت غیر مستقیم می کنند و باید در این شرایط بدانید که در حال بازی خوردن هستید. موفقیت این عوامل بیرونی به میزان اطلاعات استخراج شده از شما و عمومی کردن آن ها بازمیگردد. اطلاعات کوچک در مورد یک محصول اپل منتشر نشده، می تواند ترافیک عظیمی برای یک نشریه ایجاد کند و از لحاظ مالی به وبلاگ نویس یا خبرنگار که آن را لو داده است، سودمند باشد. اما کارمند اپل که اطلاعات را لو می دهد همه چیزش را در معرض از دست دادن قرار داده است.

نظر شما چیست؟ طبیعتا نمی توان کاملا از افشا اطلاعات جلوگیری کرد اما اگر هم بشود شاید دنیای اخبار فناوری آنقدرها هیجان انگیز نباشد!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی کار بدیه قدیما لو رفتن اطلاعات به این صورت نبود و موقع معرفی محصول آدم کلی ذوق داشت و سورپرایز می شد الان بعضی شرکتا برای جو سازی و دیده شدن هم که شده بعضی وقتا خودشون اطلاعاتو لو میدن

اپل نمیتونه جلوی این کار رو بگیره. چون لو دهنده ها همیشه کارمندان اپل نیستن. مثلا ممکنه کارمند TSMC باشن یا شرکت های همکار با اپل در تولید آیفون ها.

اکثر لو رفتن ها در چین اتفاق میوفته. کنترل کردن لو دهنده ها در چین هم تقریبا غیر ممکنه.

Peiman

از این به بعد اطلاعات خیلی کمتری از اپل لو می‌ره . نمی‌دونم خوشحال باشم یا ناراحت

نیما

خب لو میدن که چی بشه ؟
فقط هیجان آدم رو از بین میبرن.
امیدوارم همه شون دستگیر شن.

BeFair

ادای … 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)